O echipă de oameni de știință de la Universitatea Tehnică din Dortumnd, Germania, au dezvoltat o metodă pentru a produce plante de tutun care conțin cu 99.7% mai puțină nicotină, scrie Futurism.

Cercetătorii au utilizat tehnica de editare genetică, CRISPR pentru a dezactiva șase enzime din plantă care contribuie la producția stimulentului care provoacă dependență. Potrivit echipei care a condus studiul, noua versiunea conține doar 0.04 miligrame de nicotină pe gram - aproape nedetectabil.

Studiul lor a fost publicat în Plant Biotechnology Journal, la începutul acestei luni.

În timp ce se știe despre țigările cu cantități mici de nicotină că sunt la fel de dăunătoare din cauza altor substanțe pe care le conțin, acestea ar putea totuși să reprezinte un ajutor pentru cei care doresc să se lase de fumat. Studiile au arătat că fumătorii nu ajung să fumeze mai mult în momentul în care aleg țigări cu nivel scăzut de tutun, pentru a compensa. Nu se știe încă dacă metoda propusă de cercetători va avea efect pentru cei care doresc să renunțe la acest obicei.

Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) susține că reducerea nivelului de nicotină din țigări ar putea fi o soluție viabilă, iar guvernul explorează în momentul de față în ceea ce privește politicile care ar putea introduce noul produs, cu nivelul scăzut de nicotină, ca produs standard pe piață.