O nouă tehnologie va aduce zborurile de la Londra către Australia la patru ore, iar către New York la o oră

de A.Th.C.     HotNews.ro
Joi, 26 septembrie 2019, 22:29 Science - Tehnologie


Sabre
Foto: Captura YouTube
Referindu-se la munca de pionierat a companiei Reaction Engines din Oxford, care realizează motorul Sabre, Graham Turnock, CEO la UK Space Agency, a spus: „Am adus la împlinire motorul de rachetă Sabre, care ne-ar putea duce în Australia în nu mai mult de patru ore”. La viteze Mach 5.4, zborul de la Londra la New York va dura doar o oră.

La UK Space Conference din Wales din această săptămână, compania a prezentat racheta hibridă hidrogen-aer, proiectată să propulseze un avion cu o viteză dublă față de Concorde. Zborul hipersonic, care este echivalent cu de cinci ori viteza sunetului, este dificil de realizat fără a supraîncălzi motorul. Synergetic Air Breathing Rocket Engine (Sabre) rezolvă această problemă utilizând conducte cu heliu suprarăcit care împiedică temperaturile să o ia razna.

„Aspectul principal la Sabre este hibridul între un motor de rachetă și unul de avion, așa că permite unei rachete să respire aer”, spune Shaun Driscoll de la Reaction Engines: „Rachetele nu prea au progresat în ultimii 70 de ani, dar motoarele de avion au devenit foarte eficiente. Așa că, dacă poți să combini un motor de avion cu o rachetă, poți avea o propulsie eficientă și ușoară și poți crea un avion spațial. Fizica o permite, dar provocarea este să construiești un aparat pentru testare”.

Probele motorului au loc în prezent la Denver, Colorado, cu planuri de lansa primele zboruri-test la mijlocul anilor 2020 și zboruri comerciale în anii 2030. Motorul pe hidrogen/oxigen va fi mult mai „verde” și ieftin decât cele de pe cursele aeriene actuale.

Știrea vine după ce guvernului britanic i s-a cerut să reducă la jumătate planurile de creștere a numărului de zboruri dacă vrea să atingă obiectivul de emisii zero de gaze de seră până în 2050. Consilierii oficiali ai Comitetului pentru Schimbări Climatice (Committee on Climate Change – CCC) au publicat o scrisoare către ministrul transporturilor Grant Shapps, prezentându-i schimbările care trebuie efectuate în industria aviatică dacă se dorește atingerea obiectivului. (The Independent)





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















12223 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Deocamdata (Vineri, 27 septembrie 2019, 2:53)

    Rahan5 [utilizator]

    la Denver, unde fac testele, se dezvolta un motor cu o amarata de 200 kg / forta la sol si 300 kg / forta la inaltime.
    Este vechiul concept de motor de pe HOTOL din anii '80 dar la care au eliminat partea cu zborul racheta cu oxigen- hidrogen lichid pentru satelizare si se multumesc doar cu viteza de 5,5 M adica cam 1,5 km /s. la 28 km inaltime
    In plus acum folosesc Heliu in circuit inchis pentru racirea aerului, renuntand sa mai fractioneze aerul in azot si oxigen prin lichefiere. (avantaj ca se scapa de Azot care nu arde). Deci cam ,,aceiasi Marie, dar cu alta palarie".
    Joc de cuvinte: ,,anii 2030 " in loc de ,,anii '30 ".
    ,, ....zboruri-test la mijlocul anilor 2020 și zboruri comerciale în anii 2030".
    Adica ,,zboruri comerciale" in anii '30, adica poate sa fie si 2039 !
    O sa fie atunci probabil vreo 2 curse pe saptamana intre Londra si Sidney doar pentru bogati. Asta e tot. (daca o sa fie si alea)
    Zborul de o ora Londra-New York cu SABRE , (la fel cu cele 3 ore cu Concorde) sunt ,,moarte si ingropate" pentru alti 30 de ani de acum inainte.
  • +6 (8 voturi)    
    hai sa visam vise! (Vineri, 27 septembrie 2019, 10:01)

    Crup [utilizator]

    A existat Concordul, un simbol al aviatiei civile supersonice! Un icon al aviatiei!
    Si au renuntat la el. Multi dintre voi veti spune ca din cauza accidentului de la Paris. Povesti! Ala a fost doar un pretext. Accident in care avionul in sine nu avea absolut nicio vina, ci o tija de metal care a sarit de la alt avion si a lovit in viteza Concorde-ul. Altii mai informati veti zi ca da, dar s-au descoperit probleme structurale la aripi. Sigur, ca erau vechi de 20-30 de ani, dar puteau sa construiasca alte Concorde-ul noi daca era ok. SI in plus niciun Concorde nu s-a prabusti din cauza "problemelor structurale".
    Problema majora a avioanelor civile supersonice este pretul! Sa zbori la Mach 1.8, 2, 3, 5 sau 8 nu este - tehnic vorbind - nicio problema!
    Problema rezida intr-o lege a fizicii. Ca sa cresti viteza unui avion ai nevoie de o forta mai mare, dar nu liniar cu viteza, ci exponential cu ea. Daca nu ma insel, e o functie de gradul 2. Simplistic vorbind, sa zicem ca daca tu cand zbori cu 900 km/h consumi X litri de kerosen per ora, ca sa dublezi viteza si sa ajungi la 1800 km/h (deci supersonic), consumul de kerosen nu se dubleaza! Ci se tripleaza sau chiar mai mult. SI asa mai departe.
    Zborurile civile supersonice nu sunt viabile economic si asta este! O sa zici ca se gasesc destui oameni de afaceri care sa plateasca mult mai mult pentru viteza mare. Da, se gasesc, dar nu sufiecient de multi. Ca sa faci din asta o afacere (adica sa-ti recuperezi cheltuielile cu avionul, personalul si kerosenul) iti trebuie cateva curse pe zi cu minim 70-80% din avion plin! Ori atatia oameni nu se vor gasi niciodata! Exact cazul Concorde.
    • 0 (2 voturi)    
      Corect (Vineri, 27 septembrie 2019, 12:10)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Dar daca acest nou tip de motor este mai efcient si pretul unui bilet s-ar putea sa fie mai mic decat unul zburand cu Concorde.
      • +5 (5 voturi)    
        Motorul este ,,mai eficent" (Vineri, 27 septembrie 2019, 14:00)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        doar pe distante pana la Sidney, si nu Londra New-York care este o distanta prea mica.
        (Avionul va pierde o gramada de timp pana urca la 28.000 m si poi sa coboare de acolo. Doar pentru o ora de zbor. )
        Anticipez ca va fi un avion relativ mic 20-30-50 pasageri.
        Desi el ,,o sa pare mare" datorita rezervolui enorm de hidrogen lichid (densitate de vreo 0,1 kg pe litru).
        Adica ,,Concorde cu 120 de pasageri-3 ore " e mort si ingropat. Dar este posibil ca undeva prin 2050 sa apara un ,,zobie" cu vreo numai 20 de pasageri Londra- New York-1 ora. (doua avioane in sensuri opuse) cu plecari la 8 dimineata (sosire la 9 a.m.) si 8 seara (sosire la 9 pm).
    • +2 (4 voturi)    
      Catre (Vineri, 27 septembrie 2019, 12:14)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      @ Crup : ,,Problema rezida intr-o lege a fizicii."
      Nu e vorba de nici o ,,Lege a Fizicii" , este vorba numai de ,,Legea Prostiei": Concorde a fost facut prea mare: vreo 120 pasageri. Daca il facea mai mic, de numai 30-50 pasageri, zbura si acum. Dar atunci exista prosteasca ,,moda socialista'' ca ,,toata lumea va zbura cu Supersonic" nu peste mult timp. Iar sovieticii s-au luat dupa englezi si francezi ca prostii cu ,,Concordsky".


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by