”Motorul diesel va muri” – deși este mai bun ca niciodată

de A.Th.C.     HotNews.ro
Marţi, 25 februarie 2020, 22:25 Science - Tehnologie


Rudolf Diesel
Foto: Facebook
De la izbucnirea scandalului „dieselgate”, 24 de modele nu mai oferă nicio motorizare pe motorină, conform Centrului de Cercetări pentru Automobile (CCA) din Duisburg, Germania. Pentru alte 40 de modele, cererea pentru diesel a ajuns atât de scăzută că motorizarea tinde să dispară și la ele.

În toată Europa, vânzările de automobile diesel au căzut abrupt. În unele țări își revin ușor, dar nu vor mai atinge vreodată cifrele de acum cinci ani, informează News Mobility. Industria și inginerii au avut nevoie de câțiva ani ca să-și revină după scandal, dar acum, când noile motoare diesel sunt excepțional de curate, nimeni nu le mai vrea.

În 2015, mai multe de jumătate din Fiaturile 500L vândute pe piața germană erau cu motoare diesel; în 2019 au plonjat la 7,6%. Audi A1 avea motoare diesel în proporție de peste o treime; la sfârșitul anului trecut scăzuse la... zero.

Nu cu mult timp în urmă, mașina diesel era regină, cel puțin în Europa. Țări ca Belgia și Franța numărau peste 70% de motoare diesel în înmatriculările de automobile noi.

Problema este că la o cotă de sub 10% la un anumit model, dieselul nu are sens deoarece este prea scump, spune Ferdinand Dudenhöffer, directorul CCA. Chiar și în Germania, multe modele nici nu mai ating acest nivel, lucru de neimaginat acum cinci ani.

„Motorul diesel poate că va muri încet, dar va muri”, spune Dudenhöffer. (The Brussels Times)




Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















74060 vizualizari

  • -15 (59 voturi)    
    povesti (Marţi, 25 februarie 2020, 22:51)

    martel55 [utilizator]

    oricat de "curat"se pretinde, daca stai langa un diesel simti imediat ca te sufoci
    • +12 (20 voturi)    
      unele sunt bune (Miercuri, 26 februarie 2020, 8:26)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Ai stat langa cele cu SCR facute dupa 2019 ? Mai nou unii pun si SCR si inca un filtru performant si mai au si motoare mici(gen 1.5), apoi mai masoara emisiile si cu standardul WLTP(mai aproape de realitate). Eu as da acestor motoare o sansa. Dar as interzice tot altceva, motoare mari(peste 2.0), fara SCR sau slabut, fara filtre aditionale, sa nu se mai vanda motoare ineficiente(CO2 mare).
      • -10 (36 voturi)    
        Filtrele sunt pentru particule, nu pentru noxe (Miercuri, 26 februarie 2020, 8:36)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        Stai langa un motor din asta si n-o sa mirosi noxele, dar o sa mori otravit!
        • +2 (18 voturi)    
          mare bazaconie ai zis (Miercuri, 26 februarie 2020, 10:18)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Filtrul de particule este un filtru pus pe sistemul de evacuare al masinii si care filtreaza si retine noxele rezultate din arderea motorinei. Mai bine zis filtrul retine noxele, si, cand se umple, le arde (asa numita regenerare a filtrului).
          Tocmai pentru noxe s-a inventat acest filtru, si se monteaza la toate masinile pe motorina ptr ca acestea ,,exceleaza'' in producerea noxelor.
          Motoarele pe benzina produc CO2 si nu noxe (din acest motiv sunt considerate mai clean).
            #showComment() #showComment() #showComment()
    • -4 (8 voturi)    
      Mai putin si gata (Miercuri, 26 februarie 2020, 21:11)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Din anul 2035 (aprox.) vanzarile in UE de masini noi cu motoare termice vor fi interzise iar cele vechi vor avea taxe prohibitive si vor fi interzise in majoritatea oraselor. Vor ramane pentru colectionarii de masini cu bani.
    • +9 (11 voturi)    
      Cenzura (Miercuri, 26 februarie 2020, 21:16)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      HN, de ce cenzurezi informatia corecta si incalci libertatea de opinie?
      Comentariul era absolut corect: motoarele performante diesel euro 6 sint mai putin poluante decat echivalentul pe benzina.
      Verifica specificatia la motorul Audi de 190 de cai pe benzina si motorina. E valabil si la VW si alte marci populare in RO!
      • +1 (1 vot)    
        ATATA II DUCE CAPU'! (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 8:29)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Si asta fac!
        Lumea nu citeste si nu rationeaza. Vrem sa scadem carbonul din atmosfera,dar luptam impotriva motorului mai eficient, respectiv diesel-ul si facem reclama la benzina!
  • +14 (30 voturi)    
    Va muri? (Miercuri, 26 februarie 2020, 6:42)

    BEDE [utilizator]

    La autoturisme, sigur.
    Dar locomotive diesel vor continua să fie. Tot așa și tractoare și mașini agricole. Ca să nu mai vorbim de nave.
    Probabil că vor fi mai puține autoturisme pentru că vor fi tot mai scumpe. Asta dacă nu se vor găsi niște tehnologii cu totul noi pentru baterii electrice. Ceea ce e și rău, dar e și bine. E bine că în orașele mari nu va mai fi atât de mare poluare. Dar e rău că mobilitatea individuală va scădea în general. Chiar și cu autoturism electric, baterii noi încărcate 100% nu oferă atâta autonomie cât un rezervor plin (indiferent dacă este benzină sau motorină).
    • -2 (30 voturi)    
      Tesla Roadster 900km autonomie (Miercuri, 26 februarie 2020, 8:20)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      In cativa ani masinile electrice vor avea o autonomie suficienta incat sa nu simti diferenta fata de masinile cu motoare termice. Nimeni nu conduce in mod normal mai mult de 500 de km nonstop. O pauza de 30 de minute, timp in care bateriile se pot reincarca, e chiar recomandabila!.
      • +4 (14 voturi)    
        Doar ca nu vor mai fi soferi... (Miercuri, 26 februarie 2020, 9:03)

        RobertRO [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Nu doar bateriile evolueaza. Probabil masinile vor fi autonome. Si la fel cum nu vrei sa mergi din A in B cu avionul facand n escale, nu o sa iti convina nici ca la fiecare 500 Km sa opresti si sa astepti jumatate de ora.
        • +5 (27 voturi)    
          bateriile nu au evoluat (Miercuri, 26 februarie 2020, 9:42)

          Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui RobertRO

          sorry dar bateriile care sunt pe tesla acum sunt tehnologie de acum 100 de ani. Nu a evoluat nimic semnificativ in directia asta, indiferent cat se lauda unii: avem aveeasi densitate de energie pe kilogram de baterie ca acum 100 de ani.
            #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment()
        • -8 (18 voturi)    
          Crede-ma ca vrei sa faci pauza (Miercuri, 26 februarie 2020, 9:56)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

          Incearca sa stai pe un scaun oricat de confortabil mai mult de 4 ore. In avion mai poti sa te pimbi si sa mergi la wc. In masina ce faci? Te tii 2-3 ore sau faci pe tine?
            #showComment()
      • +15 (25 voturi)    
        ai idee (Miercuri, 26 februarie 2020, 9:41)

        Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui Alui

        ai idee macar din ce se produce electricitatea asta pentru masinile astea electrice minune?

        Problema emisiilor de carbon nu poate fi tratata asa suprficial doar prin prisma automobilelor.
        • -12 (18 voturi)    
          In Romania! (Miercuri, 26 februarie 2020, 10:26)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Mawrkuss

          20% din electricitate poate fi produsa de centrale eoliene https://www.economica.net/eoliene-mix-energie-onshore-offshore-energie-electrica_157822.html. 40-50% poate fi produsa la centrala nucleara de la Cernavoda. Mai sunt hidrocentralele care acopera cam 20%. Centralele pe carbune/hidrocarburi nu prea mai sunt necesare.
            #showComment() #showComment()
        • -6 (14 voturi)    
          daca se doreste, se poate (Miercuri, 26 februarie 2020, 16:02)

          Filbert [utilizator] i-a raspuns lui Mawrkuss

          In Germania mai mult de jumatate din electricitate e din surse regenerabile. In Germania! A treia economie a lumii, adica. Sint perioade cind peste 80% din energia consumata e produsa din regenerabile, asa ca lasa-ma cu ideea unde se produce electricitatea, asta e replica demna de trompa si adoratorii lui.
            #showComment()
      • +14 (24 voturi)    
        no way, (Miercuri, 26 februarie 2020, 10:20)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        daca masina iti arata autonomie de 500km, atunci autonomia reala este de nici 400 km. Cum ai pornit motorul ti-au disparut 20 km din autonomie...
        Fara un salt tehnologic major, masinile electrice nu au sanse.
        • -5 (11 voturi)    
          Pai saltul tehnologic e deja. (Miercuri, 26 februarie 2020, 12:39)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Daca bateria te tine 3-400 de km n-ai probleme prea mari. Problema cu timpul de incarcare e si ea rezolvata tehnologic, incep sa apara statii cu puteti de 100+Kw si multe masini deja pot fi incarcare in sub o jumatate de ora, ceea ce e acceptabil pentru ca atat faci o pauza dupa 3-4 ore de condus.
            #showComment()
        • +4 (12 voturi)    
          plus ca Europa nu e pregatita ptr (Miercuri, 26 februarie 2020, 13:15)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          atatea statii de incarcare. Daca toate autotursimele din Romania vor fi inlocuite cu auto electrice, mai mult de jumatate din productia de energie electrica se va duce catre statiile de alimentare. (unii spun ca nevoia va fi de 2 ori mai mare decat productia energie electrica decat acum).
          Acum nu se simte ptr ca sunt putine masini electrice, dar aveti rabdare sa apara cozile pe la statii si sa sara sigurantele de la atata consum.
            #showComment()
        • +9 (9 voturi)    
          Corect! (Miercuri, 26 februarie 2020, 13:38)

          plictisitu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Lumea considera doar capacitatea bateriilor, dar o mare problema este si timpul si puterea de incarcare. Sa luam de ex. Roadster-ul de mai sus: capacitate baterii (nedemonstrata) de 200kWh (apropos, peste 800kg pe care le cari pe sosea), pt. a le incarca intr-o ora it trebuie statii de peste 300kW / masina. O simpla "benzinarie" pentru masini electrice ar trebui sa aiba o putere instalata de 1.5 - 2MW. Ok, cand o sa vad in orasul meu macar 3 - 4 astfel de "benzinarii" si masina cu autonomie de 900km va fi mult mai ieftina decat pretul estimat pt. Roadster de 200.000 $, o sa ma mai gandesc, dar ma indoiesc ca se va intampla in cativa ani.
        • -1 (1 vot)    
          exemplu real Chevy Volt (Vineri, 28 februarie 2020, 20:00)

          catalinb [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Nu stiu daca ai o masina electrica, dar ideea asta cum ca "daca masina iti arata autonomie de 500km, atunci autonomia reala este de nici 400 km" e o prostie. Iti dau exemplul masina noastra Chevrolet Volt 2018, autonomia pe baterie estimata la 85km (date oficiale). Masina este folosita in Canada (zona Toronto).
          Vara: condus prin oras sau la drum lung dar nu pe autostrada (80km/h) cu 2 adulti + 2 copii: - pot scoate 100km pe electric, chiar si cu aer conditionat pornit
          Iarna: masina tinuta in garaj inchis peste noapte, temperatura afara -10 la -18: scot 60-65km. Cel mai mult consuma incalzirea masinii. Preincalzirea inainte de plecare ajuta.

          In 20.000 km facuti pana acum, consumul de benzina arata 0.3 litri/km. Facuti doar din drumuri mai lungi.
      • +7 (7 voturi)    
        :) (Miercuri, 26 februarie 2020, 15:24)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        asa o fi nu zic nu, da' nu o privesti chiar din toate unghiurile de vedere.

        acum, in conditiile in care iti ia cam 3 4 minute sa faci un plin, in perioadele doar un pic mai aglomerate decat media, se formeaza cozi in benzinarii. ce crezi ca se va intampla cand acelasi plin dureaza 30 de minute si trebuie sa il faci de 2 ori mai des? parca nu mai suna asa idilic cand sunt alti 10 inaintea ta care au nevoie de 30 de minute FIECARE!
    • +3 (13 voturi)    
      Diesel (Miercuri, 26 februarie 2020, 12:49)

      Lucris [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Da, cred că aveți dreptate.
      Motoarele cu ardere internă vor fi scoase definitiv de pe autoturisme. Viitorul este electric aici, dar nu pe baterii.
      Încă nu există capacități energetice care să preia cantitatea enormă de energie ce va fi alocată autoturismelor (și nici nu cred că se vor construi prea curând).
      Viitorul electric va fi pe hidrogen ”verde”, adică obținut din biomasă sau deșeuri și ”albastru”, adică obținut prin electroliză cu energie strict de la eoliene și fotovoltaice.
      Și nu doar pentru autoturisme. Vorbesc de tot ce înseamnă transport rutier.
      Vorbim de vestitele vehicule ”fuel cell”. Și chiar dacă încă infrastructura nu este dezvoltată iar tehnologia încă este scumpă, acestea vor ajunge rapid la un nivel ușor de asimilat de către populație.
      Vestul UE a virat foarte serios pe acest drum. Dacă vă documentați veți găsi date foarte interesante.
      Agricultura, însă, va depinde de motorină încă mulți ani.
      Dar chiar și aici există vestita motorină sintetică obținută din biomasa agricolă (SynDiesel), așa că putem renunța la petrol liniștiți (tehnologia e veche de dinainte de WW2)...
      Totul ține de politic (ca de obicei)..
      Ce mă pune pe gânduri este că nimeni nu se ia de cei care poluează mai mult decât mașinile: fermele de pui, porci, vite sau combinatele chimice care au stații de obținere H2 din gaz metan.
      Astea toate poluează mai mult decât întregul parc motorizat al României... Sunt date foarte clare pe tema asta, dar nimeni nu se ia de poluatorii ăștia pentru că se strică niște relații financiare colosale....
      • -1 (9 voturi)    
        In sfarsit - excelent! (Miercuri, 26 februarie 2020, 15:35)

        achvp [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

        Am intrat de 3 ori pe articol, sa vad daca abordeaza cineva subiectul, in caz contrar eram dispus sa o fac acum, la a treia tentativa
        Da, viitorul nu este al electricului pe baterii, ci al hidrogenului / celulelor de combustibil.
        Se pare ca aceasta tehnologie nu va mai fi tinuta la sertar cel putin 50-60 de ani, cum s-a intamplat in cazul masinilor electrice, pana cand s-au hotarat producatorii ca enough it's enough si trebuie alta abordare.
        Deja BMW a anuntat ca va incepe imediat dezvoltarea tehnologiei pe hidrogen, cu scopul declarat de a produce masini la pret competitiv pana in 2030 - stire recenta pe HN.
        • -1 (3 voturi)    
          luati-va Mirai (Joi, 27 februarie 2020, 10:30)

          Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui achvp

          Masina visata de voi exista deja si o puteti cumpara, se cheama Mirai (viitorul) si e produsa de Toyota.
          Dar, surpriza: iti trebuie o infrastructura de distributie a hidrogenului (exact ca la combustibilii fosili) iar procesul energetic este de conversie a energiei in hidrogen si apoi inapoi in electricitate e foarte ineficient.
          Uite aici de ce pariati pe calul gresit: https://www.youtube.com/watch?v=p7O05buGLOY
            #showComment() #showComment() #showComment()
      • +3 (3 voturi)    
        vise si povesti (Joi, 27 februarie 2020, 13:06)

        elysyum [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

        In ROMANIA minim 10 ani GPL pe motoare benzina mpi euro 5 sub 2000 cmc nu va fi batut de nimic in urmatorii 10 ani la perf/ cost/ /km/ restul sunt basme pt naivi....
      • 0 (0 voturi)    
        Da, viitorul e al celulelor de combustie (Duminică, 1 martie 2020, 23:58)

        Rational1 [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

        Fara sa fi vazut raspunsul dvs am postat un comentariu similar. Sunt sigur ca viitorul propulsiei e al hidrogenului!
        Am intuit aceasta acum 6 ani, iar masinile Toyota Mirai si Hyundai Nexo/ix35 arata ca tehnologia e viabila si ca avem solutii comerciale.
        Pentru a fi sustenabil economic trebuie insa ca intregul sistem de productie a hidrogenului sa se extinda, sa atinga masa critica!
  • -13 (39 voturi)    
    Motorul diesel (Miercuri, 26 februarie 2020, 8:14)

    Alui [utilizator]

    “ motoare diesel sunt excepțional de curate” cand stau oprite! Toate studiile serioase, bazate pe formule chimice, arata ca daca vrei sa cureti fumul de la 1 litru de motorina ai nevoie de 1 litru de uree (adBlue), dar si atunci ai nevoie de catalizatoare extrem de performante care sa poata adapta doza de uree la milisecunda. In America, fabricantii Europeni nici nu au mai incercat sa vanda masini cu motoare diesel pentru ca stiu ca normele de poluare nu pot fi atinse cu tehnologia actuala in mod profitabil. Iar americanii i-ar arde rau de tot la buzunar. In Europa au tupeu sa mai minta pentru ca legislatia europeana le da voie sa opreasca procesul de catalizare in timpul functionarii ca sa “nu distruga componentele masinii”. Daca ar filtra noxele pe bune, masinile cu motor diesel at trebui sa aiba un rezervor la fel de mare pentru uree ca pentru motorina, catalizatoare si filtre care ar costa 10.000 de Euro care ar trebui schimbate la 1000 de km.
    Promotorii motorului diesel sunt fie nesimtiti fie mincinosi fie necunoscatori!
    • +6 (14 voturi)    
      Hai la caruta tata ! (Miercuri, 26 februarie 2020, 12:20)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Motorul diesel este foarte performant si polueaza extrem de putin, iar isteria asta (de origine ideologica) va duce economia europeana intr-un colaps.
      • -3 (3 voturi)    
        ... (Joi, 27 februarie 2020, 9:17)

        samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Stai liniștit ca nu colapsează nimeni.
        La fel cum nu a colapsat societatea acum 120 de ani când caruța a fost înlocuită cu masina.

        Și nu nici o isterie ideologică, e un adevăr: 4.2 milioane de oameni mor de poluarea din aer in fiecare an (conform OMS), dintre care multe mii și în România.
        • +1 (5 voturi)    
          isteria (Joi, 27 februarie 2020, 10:33)

          Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

          Exista o anumita isterie dupa Dieselgate pentru ca acea poluare nu e produsa exclusiv de motoarele Diesel.
          Exista o gramada de idioti care au renuntat la Diesel ca sa cumpere masini pe benzina. Ori un Diesel e mult mai eficient decat motorul pe benzina si daca e cinstit facut, cu filtre corespunzatoare, nu cum l-au facut cei vinovati de Dieselgate, atunci nu e mai poluant.

          Solutia pentru transportul personal nepoluant e masina electrica.
        • -4 (4 voturi)    
          SMART DIESEL!!! (Joi, 27 februarie 2020, 16:52)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

          Luat acum 3-4 ani, cică consumă 1,7 l/ 100km,
          acum poluează rău de tot, scoate nori de fum la plecarea de pe loc!
          E păcăleală cu diesel, toate poluează la norma euro zero, după 2-3 ani.
    • +8 (10 voturi)    
      nu s tu ce chimie va invata la scoala aia de eco (Miercuri, 26 februarie 2020, 14:21)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Dar ce spui tu e 0















































































































































































































































      Dar aveti mari probleme de stoichiometrie.
      Nu stau sa te scolarizez dar daca asa faceti voi calculele nu ma mira ca va rezulta ca in 12 ani se sfarseste lumea.
      Sunteti in tehnico-fantasy mai baieti!
  • +5 (29 voturi)    
    fals (Miercuri, 26 februarie 2020, 9:10)

    oaresicare [utilizator]

    Motoarele diesel vor disparea de la autoturisme, unde nu aveau ce cauta in the first place (spre dsiperarea cocalarilor care vor bmv diesel, fara sa aibe vreo idee ce inseaman motorul ala). Vor ramen mult timp acolo unde sunt ideale: nave, locomotive, masini agricole si militare.
    • +10 (18 voturi)    
      ba bine ca nu (Miercuri, 26 februarie 2020, 11:24)

      MrOpinie [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

      Motoarele diesel au avut ce cauta la autoturisme. Consum mic de carburant, cuplu mare. Motoarele pe benzina au devenit doar dupa anii 2010 eficiente, odata cu noile turbine. Pana atunci benzinarele era fie puturoase, fie mari consumatoare de combustibil sau ambele. Deasemenea durabilitatea unui motor diesel este dubla comparata cu cel pe benzina.
      Legat de autoturismele electrice, momentan acestea sunt un moft: foarte scumpe si total ineficiente. Depind de o infrastructura care nu este pusa la punct nici macar in statele dezvoltate.
      • -3 (9 voturi)    
        Doar ca n-o sa le mai produca nimeni (Miercuri, 26 februarie 2020, 12:40)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui MrOpinie

        Vezi articolul!
        • +4 (6 voturi)    
          Nu te grabi cu prezicerile (Miercuri, 26 februarie 2020, 15:50)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Nu stii ce bube se gasesc la motoarele electrice si lumea se intoarce la cele cu ardere interna.
  • +6 (12 voturi)    
    si curentul il facem din bio gaz? (Miercuri, 26 februarie 2020, 9:33)

    Giolgel [utilizator]

    O sa fie aer foarte curat daca producem curentul asa: https://www.rfi.ro/mediu-88565-bucuresteni-speriati-de-un-miros-suspect-ecologist-groapa-de-gunoi-iridex-chiajna-este-o
  • +8 (20 voturi)    
    in (Miercuri, 26 februarie 2020, 11:55)

    andrei1232000 [utilizator]

    acest moment motorul Diesel este cel mai curat. Emite 30% mai putin CO2, sistemele de autocuratare a filtrului de particule si ad-blue au eliminat practic emisiile de particule si de monoxid de azot. ramane de aflat doar daca nu cumva interesele rafinorilor americani de a nu investi in producerea de motorina cu continut redus de sulf. Titeiul de sist este un titei usor cu randament mare in benzina deci interesul lor este sa exporte titeiul sau benzina si lumea sa nu mai ceara motorina. de asemenea, daca se va analiza amprenta CO2 pentru a produce Litiu pentru baterii electrice se va constata ca este defavorabila, dezavantajoasa fata de motorul Diesel. la fal ca si in cazul biodieselului.
    • -1 (11 voturi)    
      Totul e o minciuna! (Miercuri, 26 februarie 2020, 12:42)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      Vezi scandalul dieselgate. In realitate motoarele diesel polueaza de 4-10 peste normele admise in trafic normal.
  • -3 (9 voturi)    
    Despre reciclare (Miercuri, 26 februarie 2020, 13:10)

    Alui [utilizator]

    Bateriile se recicleaza mult mai usor decat cred unii. Sunt doar niste tuburi care se recicleaza relativ usor, continutul e extras prin reactii chimice. Motoarele din otel trebuie retopite la temperatura mare, in plus trebuie eliminate impuritatile. Mai mult, uleiul de motor e extrem de toxic si nu se prea poate recicla. O masina cu motor termic consuma cam 70 de litri de ulei in 300.000 de km parcursi (4,5l la 20000 de km). Per total, reciclarea unui motor termic + uleiul de motor poate fi mai poluanta pe departe decat reciclarea unei baterii.
    • +3 (7 voturi)    
      Bateriile electrice sunt extrem de toxice (Miercuri, 26 februarie 2020, 15:52)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Este interzisa pana si aruncarea lor la gunoi, se recicleaza strict in puncte speciale (care au aparaut si la noi).
  • 0 (0 voturi)    
    d-aia (Miercuri, 26 februarie 2020, 14:01)

    albastrele [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=BMskI6G9ty0
  • -4 (8 voturi)    
    SH Diesel Germania, nou-noutz! (Miercuri, 26 februarie 2020, 16:15)

    alunescu [utilizator]

    Atata vreme cat romanii vor fi fanii marcii auto SH Diesel Germania, care a fost condusa de o batranica sau eventual de un doctor, dar numai in week-end...Dar, ce vor face oare romanii peste 5-7 ani, cand nu prea o sa se mai gaseasca marca asta, SH Diesel Germania, pentru ca nu o sa se mai prea fabrice? Si te miri ca nu mai poti sa respiri la Bucuresti! Cat va consuma tedei-urile in oras? 12-13?
  • -6 (6 voturi)    
    masina poporului (Miercuri, 26 februarie 2020, 20:57)

    hsd001 [utilizator]

    Dieslgate-ul a fost din cauza lacomiei producatorului. Costa 300 de euro per masina sa fie noxe compliant (a se citi 900 euro pe cumparator)..Dar ei au preferat sa puna soft..si se mai plang ca a murit diesel-ul !!! traiasca capitalismul !!!
  • -5 (5 voturi)    
    cum recunosti un prost?! (Miercuri, 26 februarie 2020, 21:49)

    Antenistontel [utilizator]

    spune ca nu se poate desi exista dovada posibilitatii!
  • +2 (4 voturi)    
    Sa nu uitam ca (Joi, 27 februarie 2020, 3:04)

    briciu [utilizator]

    Dieselul a propulsat lumea la nivelul la care suntem acum in mare parte !!
  • -2 (2 voturi)    
    și cărbunele (Joi, 27 februarie 2020, 9:06)

    samuraijack [utilizator]

    și cărbunele este mai bun ca niciodată, adică centralele pe cărbune mai eficiente ca în trecut, dar asta nu inseamnă că nu trebuie scăpat de ele.

    Motoarele hibrid pe benzină au oricum consum mai bun ca diesel-urile, deci la autoturisme chiar nu mai are sens, poate doar la camioane.

    Însă românii întotdeauna au fost mai conservatori și nereceptivi la noile tehnologii, asta și din cauză că nu prea au încredere în general în tehnologie.
  • -2 (2 voturi)    
    Citesc pe aici comentariile si ma uit (Joi, 27 februarie 2020, 13:25)

    clint [utilizator]

    ca romanul este inca in faza idolatriei. Unii idolatrizeaza Diesel-ul, altii Tesla, samd. Minuni nu exista, inca nu avem energie verde la discretie, insa haideti macar sa mutam noxele din marile aglomerari urbane, deja s-a ajuns prea departe! Imposibil sa nu te imbolnavesti respirand asemena aer, ne gandim la 20-30 de ani de acum incolo, iar cei din tarile care au reusit sa scape de harburile non-EURO tot se gandesc la ce e mai rau si iau masurile cele mai drastice. Noi nu putem sa interzicem non-EUR macar !
    Asa ca tafnosii cu harburi Dizal la mana a 15-a, aduse de pe te-miri-unde, lasati voi teoriile, ca oricum va scapa multe...
    • +2 (2 voturi)    
      Pai de ce doar diesel-uri (Joi, 27 februarie 2020, 21:08)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui clint

      ...si nu si benzine?
      Criteriul trebuie sa fie nivelul de poluare. Cum zicea si cineva mai sus, sint diesel-uri euro6 mai putin poluante decat echivalentul pe benzina. Ce sa mai vorbim fata de benzine euro 4!?
      Faptul ca se vorbeste despre diesel si nu despre norma de poluare ma face sa cred ca e ceva in neregula cu toata campania asta.
  • +3 (3 voturi)    
    Statii de incarcare electrica in cartiere (Joi, 27 februarie 2020, 16:05)

    Buruiana [utilizator]

    Io stau la bloc. In Bucuresti. In acelasi bloc mai locuiesc 129 de familii. No, apai, cum dara or face acestia, de la primarie, statie de incarcare pentru 130 de familii, mai ales ca n-avem nici macar un sfert din locurile de parcare necesare. Plus cantitatea de energie necesara sa incarci, simultan, 130 de masini electrice. Tare-s curios. No, acmu, daca stai la casa, mai mere.
  • 0 (0 voturi)    
    Popor sarac , prost si ingamfat (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 9:59)

    EuIoan [utilizator]

    Romanii conduc diesel pentru ca e economic . Suntem o natie de amarati care se bucura la cazanele importate de afara pe care nemtii le arunca bucurosi .
    Masini s-au produs de toate felurile dar diesel a ajuns in Romania rege din cauza saraciei acestui neam de incapabili .
  • 0 (0 voturi)    
    Fuel Cells (Duminică, 1 martie 2020, 23:52)

    Rational1 [utilizator]

    Am citit o parte din articole si observ aceasi veche disputa diesel vs gasoline la care se adauga acum noile masini electrice.
    Personal cred insa ca viitorul va fi al propulsiei cu hidrogen. Nu avem problema battery pack-ului greu, al timpilor mari de incarcare, al metalelor rare necesare constructiei bateriilor, al crearii unei infrastructuri de incarcare pe milioane de km etc.
    Pretul actual al hidrogenului nu e deocamdata competitiv, dar pe termen lung prin crearea unui (eco)sistem de productie bazat pe electroliza unde energia electrica sa fie produsa ecologic ar putea ajunge competitiv.
    Pana la urma hidrogenul e cel mai raspandit element din univers si al doilea cel mai raspandit de pe pamant, iar prin utilizarea lui in celulele de combustibil am obtine doar energie si apa.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by