De la izbucnirea scandalului „dieselgate”, 24 de modele nu mai oferă nicio motorizare pe motorină, conform Centrului de Cercetări pentru Automobile (CCA) din Duisburg, Germania. Pentru alte 40 de modele, cererea pentru diesel a ajuns atât de scăzută că motorizarea tinde să dispară și la ele.

Rudolf DieselFoto: Facebook

În toată Europa, vânzările de automobile diesel au căzut abrupt. În unele țări își revin ușor, dar nu vor mai atinge vreodată cifrele de acum cinci ani, informează News Mobility. Industria și inginerii au avut nevoie de câțiva ani ca să-și revină după scandal, dar acum, când noile motoare diesel sunt excepțional de curate, nimeni nu le mai vrea.

În 2015, mai multe de jumătate din Fiaturile 500L vândute pe piața germană erau cu motoare diesel; în 2019 au plonjat la 7,6%. Audi A1 avea motoare diesel în proporție de peste o treime; la sfârșitul anului trecut scăzuse la... zero.

Nu cu mult timp în urmă, mașina diesel era regină, cel puțin în Europa. Țări ca Belgia și Franța numărau peste 70% de motoare diesel în înmatriculările de automobile noi.

Problema este că la o cotă de sub 10% la un anumit model, dieselul nu are sens deoarece este prea scump, spune Ferdinand Dudenhöffer, directorul CCA. Chiar și în Germania, multe modele nici nu mai ating acest nivel, lucru de neimaginat acum cinci ani.

„Motorul diesel poate că va muri încet, dar va muri”, spune Dudenhöffer. (The Brussels Times)