S-au făcut primele teste cu pasageri într-o capsulă Hyperloop
Ideea sistemului Hyperloop este că pasagerii se pot deplasa în capsule metalice care circulă cu viteze foarte mari prin niște tuburi din oțel în care presiunea este redusă.
Sunt mai multe proiecte pentru transportul ultra-rapid Hyperloop, însă există o mulțime de îndoieli legate mai ales de costul construirii acestor sisteme uriașe. În plus, sistemele de siguranță vor fi esențiale fiindcă la viteze atât de mari orice defecțiune poate duce la moartea celor aflați în capsulă.
Cei de la Virgin Hyperloop spun că este un moment istoric faptul că doi oameni au putut experimenta rularea prin tubul special de test din Las Vegas într-o capsulă de două locuri ce a atins 170 km/h.
Viteza nu a fost mai mare din motive de siguranță, dar și fiindcă tunelul de test are doar 500 metri lungime și deci nu este suficientă distanță pentru viteze uriașe. Dacă viteza ar fi fost mai mare, cei doi pasageri de test ar fi simțit efectele la frânare.
Cei de la Virgin vor să construiască un tunel de test de 10 km în West Virginia, dar au nevoie de 500 milioane dolari și nu au încă toți banii. Virgin Hyperloop spune că va obține certificările pentru acest mod de transport în 2025 sau 2026, iar până în 2030 ar putea fi dat în folosință primul traseu pentru pasageri.
Capsulele pentru pasageri vor putea transporta 25-30 de oameni, astfel că într-o oră ar putea călători câteva mii de persoane, volumele mari putând grăbi momentul din care sistemul începe să aducă profit. Capsula de test a fost mult mai mică decât cele care vor fi folosite peste un deceniu.
Sursa: Engadget

România și-a dublat în ultimii 5 ani deficitul comercial cu produse alimentare. În 9 luni am importat aproape 8 milioane de tone de produse agroalimentare
Topul județelor după numărul de teste COVID care se fac în fiecare zi: București pe primul loc, Vrancea pe ultimul / Datele oficiale publicate de Ministerul Sănătății
VIDEO Va deveni Podul peste Dunăre de la Brăila un „muzeu”? „Tocmai a fost emisă autorizația de construire pentru primii kilometri din drumurile de legătură”
ANALIZĂ 44 de ani de la cutremurul din 4 martie 1977: Câte clădiri a consolidat Primăria Capitalei, câte au risc seismic și ce planuri are noua administrație
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”