În cursa pentru a profita de creșterea cererii de livrări la domiciliu, o companie de tehnologie din Singapore a pus pe drumuri o pereche de roboți care îi servesc acasă pe rezidenții dintr-o zonă din orașul-stat, relatează Reuters.

Unul dintre robotii CamelloFoto: Captura YouTube

Realizați de OTSAW Digital și botezați amândoi „Camello”, roboții își oferă serviciile pentru 700 de cămine într-un test de un an.

Utilizatorii pot rezerva intervale de livrare pentru lapte și ouă, iar o aplicație îi alertează când robotul este aproape de locul de livrare – de obicei recepția sau intrarea în blocul cu apartamente.

Roboții, care sunt echipați cu senzori 3D, o cameră video și două compartimente în care pot intra câte 20 kg de alimente sau alte pachete comandate online, fac patru sau cinci livrări zilnic și sunt de serviciu o jumătate de zi și sâmbăta.

Ei se auto-dezinfectează cu ultraviolete după fiecare drum, informează Ling Ting Ming, șeful executiv de la OTSAW. „Mai ales în timpul pandemiei, toată lumea preferă fără contact, fără riscuri”, a declarat el pentru Reuters.

În prezent, personalul companiei îi însoțește pe roboți în drumurile lor ca să se asigure că nu apar probleme.

Tashfique Haider, un student de 25 de ani care a încercat serviciul, spune că ar putea fi de real folos mai ales pentru vârstnici, care nu vor mai trebui să care acasă cumpărăturile.

Dar o trecătoare a apreciat că tehnologia ar putea să fie dificilă pentru unii.

„Tinerilor le va plăcea. Dar nu și celor mai vârstnici, deoarece aceste gadgeturi sunt atrăgătoare mai ales pentru tineri”, apreciază Xue Ya Xin, o casnică de 36 de ani.

Pe același subiect: