Săptămâna trecută, Volocopter, producător german, și-a trimis în zbor elicopterul electric de pe aerodromul Pontoise-Cormeilles de lângă capitala Franței. Menirea lui va fi să transporte pasageri în orașele aglomerate.

VolocopterFoto: ABACA / Abaca Press / Profimedia

Aparatul, denumit VoloCity, arată ca o dronă mare cu opt rotoare și cabină pentru două persoane, iar comunicatul de presă al companiei spune că va oferi publicului „o nouă opțiune pentru transport fără emisii nocive”.

Volocopter, startup german fabricant de vehicule electrice cu decolare și aterizare verticală („electric Vertical TakeOff and Landing” – eVTOL), a obținut recent o finanțare de încă 182 milioane de dolari, ajungând la o valoare estimată de 1,87 miliarde.

Taxiul aerian cu două locuri se află în plină rundă de testări conform cerințelor Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației, în vederea certificării ca VTOL și apoi a comercializării.

Volocopter speră să-și certifice aeronava în a doua jumătate a lui 2023 și să demareze cursele comerciale în 2024 în metropole ca Roma, Paris, Singapore, dar și la Neom, orașul futuristic care va fi construit în deșertul Arabiei Saudite.

Neom a fost, de altfel, principalul investitor în ultima rundă de finanțare. Compania dorește ca acest eVTOL să fie la fel de revoluționar cum a fost Tesla pentru automobile.

„Tesla a început cu două locuri pentru că tehnologia pentru baterii nu permitea mai mult, iar acum este cea mai valoroasă marcă de mașini din lume”, a spus Christian Bauer, chief commercial officer la Volocopter.

Testul a fost primul efectuat în condiții de trafic aerian convențional, reproducând întreaga experiență – de la sosirea la terminal la îmbarcare. Pasagerul a fost însoțit de un pilot, dar Volocopter spune că aparatul nu va avea nevoie de pilot.

Compania urmărește ca taxiul aerian să fie complet automatizat și să aibă doar pasageri la bord. Se lucrează la aspectele de integrare a infrastructurii și integrare cu celelalte forme de transport, iar alt obiectiv important este popularizarea și creșterea încrederii în ochii publicului.

Surse: Business Insider, TechCrunch.