Utilizarea biocombustibililor obtinuti din alge la alimentarea avioanelor

de Adrian Stanica     HotNews.ro
Duminică, 11 ianuarie 2009, 9:08 Science - Tehnologie


Conform BBC News, avionul, de tip Boeing 737-800, a zburat fara probleme in timp ce unul dintre motoarele sale a fost alimentat cu un amestec 50-50 de biocombustibil si combustibil clasic de avion.

Avionul, care a decolat de pe un aeroport din Texas, s-a rotit deasupra Golfului Mexic timp
Primul avion al unei companii
americane alimentat cu biocombustibili
Foto: AP
de o ora si jumatate iar in timpul zborului au fost facute cu succes numeroase teste de urgenta, printre care si o oprire si repornire a motoarelor. 

Responsabilii testului din partea companiei aviatice s-au declarat incantati de faptul ca pentru utilizarea amestecului de combustibili nu sunt necesare modificari motoarelor de avioane.

Extragerea biocombustibililor din alge este vazuta in prezent drept o solutie viabila la inlocuirea unei parti a hidrocarburilor clasice. Mai mult, acestia ar trebui sa ia locul biocombustibililor din prima generatie, care sunt extrasi din plante tehnice. Cultivarea plantelor tehnice la scara mare a avut drept consecinte negative, pe de o parte, reducerea suprafetei cultivate cu cereale (ceea ce a insemnat cresterea pretului mondial al alimentelor). Pe de alta parte, extinderea suprafetelor cultivate cu plante tehnice pentru biocombustibili prin noi desteleniri a dus la reducerea masiva a ecosistemelor naturale in unele tari.

Folosirea algelor pentru biocombustibili este, de aceea, vazuta drept o solutie de viitor. Si asta pentru ca:
  • din aceeasi cantitate de alge se pot obtine cam de 30 de ori mai multi biocombustibili ca in cazul plantelor tehnice
  • pentru cresterea algelor nu este necesara utilizarea de terenuri agricole (ceea ce ar atenua efectele negative descrise mai sus)
  • algele se cresc foarte rapid.

Biocombustibilul utilizat la teste a avut insa un amestec din doua surse – algele dar si o
Biocombustibili din alge
Foto: AP
planta tehnica. Si asta pentru ca biocombustibilii din alge sunt inca foarte scumpi. In ciuda numeroaselor testari a unor solutii de eficientizare  si a avansului tehnologic din ultimii ani, va mai trebui sa treaca ceva timp pana cand algele ar putea deveni o sursa comerciala majora de biocombustibili.

Testul a fost, pe de o parte, primul in care un avion al unei companii americane a folosit o sursa alternativa de hidrocarburi. Pe de alta parte acesta a fost primul zbor din lume al unui avion comercial cu doua motoare alimentat partial cu biocombustibili. Teste similare fusesera facute in 2008 cu avioane cu patru motoare.


Link stire originala
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7817849.stm




Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5156 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    America a fost si este cea care gaseste (Duminică, 11 ianuarie 2009, 9:15)

    Farcas [anonim]

    solutii practice si inteligente la monopolul de energie ruso-arab.
  • +1 (7 voturi)    
    in sfarsit (Duminică, 11 ianuarie 2009, 9:32)

    Vuck [utilizator]

    Pun si americanii umarul la reducerea poluarii
    • +1 (5 voturi)    
      reducerea poluarii? (Duminică, 11 ianuarie 2009, 11:54)

      Thheo [utilizator] i-a raspuns lui Vuck

      Nu are nicio legatura cu reducerea poluarii, singura chestie ca nu mai consuma petrol si practic avem alternativa. Prin arderea combustibililor se elimina CO2 ..
      • +1 (1 vot)    
        Nu-i chiar asa... (Luni, 12 ianuarie 2009, 0:27)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Thheo

        Biocombustibilii sunt aproximativ carbon neutral; da, prin ardere se elimina CO2, dar, pe de alta parte, plantele din care se obtin acei conmbustibili cresc ingloband CO2 atmosferic... Totul pe seama soarelui, in ultima instanta, pentru cine-si mai aminteste de Carl Sagan...
        • 0 (0 voturi)    
          calcul complet (Luni, 12 ianuarie 2009, 9:45)

          Thheo [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

          Atunci hai sa vedem un calcul complet, ce inseamna tot sistemul conex cultivarii, transportului, rafinarii produselor.. sa vedem daca chiar e o diferenta majora.
          Pentru ca ajungem ca la motoarele cu hidrogen lichid care aparent "expira" apa, dar pentru producerea combustibilului se cheltuieste o energie enorma.
          • 0 (0 voturi)    
            Ce rost ar avea? (Luni, 12 ianuarie 2009, 12:30)

            Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Thheo

            Daca aveti deja o opinie clara, dupa cum pare sa fie cazul, veti gasi contraargumente la infinit, mai ales daca sunteti familiarizat cu domeniul. Eu nu sunt.
            In plus, ma indoiesc ca un forum Internet e locul potrivit pentru ample desfasurari de forte stiintifice.
          • 0 (0 voturi)    
            energie (Marţi, 27 ianuarie 2009, 12:12)

            Julian [anonim] i-a raspuns lui Thheo

            Sa stii ca nu e nevoie de H2, mai ales ca e periculos si costisitor. O masina electrica ar fi excelenta. Si + de asta e tehnologia free energy zero point. Adica perpetuum mobil. E facuta cu magneti. Companiile petroliere tre sa dispara k nu mai sunt necesare.
    • 0 (0 voturi)    
      poluarea o afacere (Marţi, 27 ianuarie 2009, 12:08)

      Julian [anonim] i-a raspuns lui Vuck

      Asta sa o crezi tu. Biocombustibilii sunt cea mai prosta idee creata vrodata. Si atmosfera e suprasaturata de CO2, iar reducerea emisiilor nu e o solutie. Trebuie oprita utilizarea lor. Cauta proiectul ET3 sa vezi care ar fi solutia pt transport rapid.
      • 0 (0 voturi)    
        transport (Miercuri, 4 februarie 2009, 13:11)

        Julian [anonim] i-a raspuns lui Julian

        Adica vroiam sa spun proiectul venus. E vorba de tuneluri pt trenuri maglev care sa mearga cu pana la 6400km/h
  • +2 (2 voturi)    
    Felicitari! (Duminică, 11 ianuarie 2009, 9:57)

    YO [anonim]

    Felicitari pentru faptul ca mentionati si sursa originala a informatiei (ceea ce se intampla rar la voi)!
  • -1 (5 voturi)    
    nasol (Duminică, 11 ianuarie 2009, 10:20)

    tsunami [utilizator]

    nasol de trei ori

    1. oamenii vin cu tot felul de vesti, cu tot felul de solutii pentru stiri spectaculoase care sa "ridice" actiunile de la bursa.
    2. biocombustibilii de fapt sunt biocombustibili plus petrol rafinat. se stie ca motoarele de aviatie pot zbura si cu praf de carbune, problema este greutatea. biocombustibilii obtinuti din vegetale (acvatice si terestre) au insa o energie calorica mult inferioara kerosenului, ceea ce face ca zborurile sa fie mai scurte si ineficiente. in plus, nu mi-as dori sa zbor cu un avion care foloseste metode neconventionale de combustie. e suficient ca un avion sa rateze o decolare din lipsa de calorii. fac pariu ca decolarea s-a facut cu kerosen si biocombustibilul s-a incerat numai in croaziera sau la un stop in aer. de ce e stire? mergi la pctul 1
    3. prima data cand aud OFICIAL ca obtinerea biocombustibililor din plante terestre au efecte negative asupra mediului, fapt sustinut de mine de mult timp. dar totul este excitat de pret. iar pretul e excitat de stirile care ridica actiunile.
    cel mai devastator efect l-a avut in brazilia. s-au taiat mii de hectare de paduri pentru a se cultiva "plante tehnice" pentru biocombustibili.

    sper sa apuc si ziua in care vom afla care a fost impactul la aplicarea agresiva a religiei ridicole a dioxidului de carbon. bineintels ca vom afla in momentul in care vor gasi alta ipoteza noua.
  • +2 (4 voturi)    
    Felicitari pentru articol ! (Duminică, 11 ianuarie 2009, 10:24)

    Eneas [anonim]

    Biocombustibilul obtinut din alge este o solutie perfecta pentru reducerea consumului de derivate obtinute din combustibilii fosili !
    De ex in cazul motoarelor Diesel actuale se poate ajunge la retete tip :50 % motorina ,50% biodiesel fara modificari la motoare ! La motoarele pe benzina actuale reteta e mai stransa: 85 % benzina si 15% alcool (etanol)din plante ,dar tot e ceva !
    Viitorul apartine industriei biocombustibililor ! Obtinerea din alge reduce impactul asupra opiniei publice ,isteria legata de declansarea foametei mondiale datorita ocuparii suprafetelor de teren cu plante tehnice ! Raportul energetic de transformare este 1,3-1,7 :1 deci la limita ,dar este destul de convenabil pentru carburanti nepoluanti ! Din pacate civilizatia actuala se bazeaza pe un raport energetic de transformare (EROEI) per total resurse energetice de 8:1 spre 10 :1 ! dar sursele regenerabile majore tip apa si eolienele au raportul de transformare foarte mare (de la 15:1 pana la 40:1) si pot asigura un viitor civilizatiei impreuna cu utilizarea celorlalte resurse energetice fosile ramase de exploatat! conditionat de controlul populatiei , de reducerea consumului inutil de energie ,de performanta tehnologica civilizatia poate dainui cateva sute de ani !
    Hidrogenul nu este o solutie, raportul energetic de transformare este subunitar adica consumam mai multa energie sa il producem decat ne poate furniza ca resursa !
  • -4 (8 voturi)    
    prostii (Duminică, 11 ianuarie 2009, 11:04)

    cata [anonim]

    ia ganditi-va, algele alea cresc din nimic? sune alte nimanui? sunt rebuturi ale naturii? credeti ca daca ne apucam sa folosim algele nu o sa afectam alte biosisteme? sunt o sumedenie de vietati care se hranesc cu acele alge(o sa spuneti ca se regenereaza repede. bun, dar...) acele alge nu apar din nimic. au si ele nevoie de alte minerale pentru a se forma si a creste. cu cat algele sunt consumate mai mult cu atat ele vor consuma mai multe minerale si energie din mediu...
    Concluzia... NU exista dom'le energie gratuita.
    • +3 (5 voturi)    
      well (Duminică, 11 ianuarie 2009, 11:39)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui cata

      te-ai rezumat sa tragi cateva concluzii fara macar sa citesti articolul original.

      Algele respective nu sunt colectate din apa -> deci nu furam mancarea nimanui

      Algele sunt crescute in containere speciale in care se adauga apa si un fertilizator de crestere (enhancer) pentru a mari viteza de crestere. Algele consuma carbon! (fotosinteza iti spune ceva?) si elibereaza oxigen. In plus, este o solutie de crestere pe verticala, in sensul ca sunt solutii tehnice de a le aranja pe verticala si de a nu folosi suprafete mari de teren.
      • -1 (1 vot)    
        totusi (Duminică, 11 ianuarie 2009, 16:55)

        cata [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        e drept ca initial nu am citit articolul original, dar l-am citit acum si totusi nu am gasit nici un detaliu legat de modul de cultivare al algelor.

        in fine... ideea era ca sa cumva sa creada cineva ca folosirea surselor alternative de energie or sa ne rezolve toate problemele...
        • +1 (1 vot)    
          Nu... (Luni, 12 ianuarie 2009, 0:30)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui cata

          ...n-o sa ne rezolve TOATE problemele; o sa rezolve unele, si poate nici pe-alea complet.
          Dar e totusi un pas inainte. Ai tu vreo solutie care rezolva toate problemele?
  • 0 (2 voturi)    
    energie (Duminică, 11 ianuarie 2009, 14:00)

    gigi [anonim]

    Universul e energie pura dar noi stam sa o extragem din pamant...
  • -2 (6 voturi)    
    Viitorul apartine electricitatii (Duminică, 11 ianuarie 2009, 17:17)

    Eolian [anonim]

    Ce tot atatea articole despre biocombustibili si hidrocarburi si plm cand toate astea genereaza enorm de mult CoDoi si nu este decat o solutie pentru a stoarce si a profita la maxim de toate picaturile de petrol existente ca sa isi mai poata permite nust ce seic alt Vyron. Viitorul apartine electricitatii, solutii exista dar nu se aplica si se stie ca exista firme specializate in a cumpara patente pentru a le depozita bine in pivnitze.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by