Soarele ar putea intra intr-o perioada de activitate redusa, care ar putea duce la scaderea temperaturilor de pe Pamant, potrivit cercetatorilor japonezi. Oficilalii Observatorului Astronomic National din Japonia si cei ai Fundatiei de Cercetare Riken au declarat ca activitatea petelor solare pare sa semene cu cea din secolul al XVII-lea cand fluviul londonez Tamisa a inghetat si cand ciresii din Kyoto au inflorit mai tarziu decat de obicei, scrie Sott.net.

In acele timpuri cunoscute sub numele de "minimum Maunder", temperaturile au fost cu aproximativ 2,5 grade mai mici decat in a doua jumatate a secolului al XX-lea. Studiul japonez a constatat ca tendinta activitatii curente a petelor solare este similara cu inregistrarile din acea perioada.

Cercetatorii au descoperit, de asemenea, semne ale unor modificari neobisnuite in campul magnetic al Soarelui.

In mod normal, campul magnetic al Soarelui se inverseaza aproximativ o data la fiecare 11 ani. In 2001, polul nord magnetic al Soarelui, care era in emisfera nordica a devenit polul sud. In timp ce oamenii de stiinta au prezis ca o noua inversare ar incepe din luna mai 2013, satelitul de observatie Hinode a constatat ca polul nord al Soarelui a inceput sa se miste cu un an mai devreme decat se astepta. Insa, nu a fost nicio schimbare vizibila la polul sud.

Daca aceasta tendinta va continua, la Polul Nord si-ar putea finaliza miscare de inversare in mai 2012, dar va crea o structura cu patru poli magnetici pe Soare, cu doua noi poluri create in vecinatatea Ecuatorului.