Un asteroid recent descoperit, cu un diametru de 500 de metri va trece vineri pe langa Pamant, la o distanta suficient de mare, astfel incat nu va exista riscul unei coliziuni, anunta AFP.

''Acest asteroid neobisnuit de mare nu va fi vizibil cu ochiul liber, insa amatorii il vor putea viziona in direct pe internet'', a precizat Patrick Paolucci, presedintele site-ului de specialitate Slooh.com.

Asteroidul, denumit 2012 LZ1, va trece pe langa Pamant la o distanta reprezentand de 14 ori distanta dintre Terra si Luna. Corpul ceresc a fost descoperit in urma cu cateva zile de astronomul Rob McNaught si colegii sai de la Scoala de Cercetare in Astronomie si Astrofizica de la Universitatea Nationala din Australia.

Un asteroid este considerat ca fiind aproape de Pamant in cazul in care depaseste 152 de metri in diametru si daca distanta fata de Pamant este mai mica de 7,5 milioane de kilometri. NASA a identificat deja 9000 de astfel de obiecte ceresti.

Evenimentul va putea fi urmarit in timp real prin intermediul unui telescop amplasat in Insulele Canare (Spania) sau pe site-ul Slooh.com, vineri, incepand cu ora 00H00.