Cele mai vechi obiecte din fier cunoscute pe Pamant au fost confectionate din elemente dintr-un meteorit

de Carla Dinu     HotNews.ro
Marţi, 20 august 2013, 9:41 Science - Terra

Cele mai vechi obiecte de fier descoperite vreodata, margele din coliere funerare ce inconjurau trupurile dintr-un cimitir egiptean vechi de acum 5.000 de ani, au fost realizate dintr-un meteorit, potrivit unui studiu publicat in revista Journal of Archaeological Science.

O analiza detaliata a margelelor descoperite in 1911 de arheologii britanici in satul el-Gerzeh din Egipt a demonstrat ca ele sunt compuse din metal provenit dintr-o roca spatiala si nu din minerale terestre.

Aceste noua margele provin din morminte datand de la aproximativ 3 200 i.Hr. si au fost insirate pe coliere alaturi de alte metale pretioase, cum ar fi aurul sau minerale exotice (lapis lazuli, agat). Acum margelele sunt tinute in conservare la Muzeul Petrie, de la University College din Londra (UCL). In cadrul acestui test, o mostra este supusa unor fascicule de neutroni de energie joasa. Elementele din mostra absorb o parte din neutroni si emit ca reactie raze gamma, iar nivelul reactiei ofera semnatura elementului.

Cercetatorii au supus perlele la un test non-distructiv pentru a afla "semnatura" atomica a fiecarui alement care compune aliajul metalic. Asa au descoperit urme de nichel, fosfor, cobalt, germaniu, ceea ce inseamna ca sursa nu poate fi decat una extraterestra care a ajuns pe Pamant prin intermediul unui meteorit, spun cercetatorii in studiul aparut in revista Journal of Archaeological Science.

????? (Marţi, 20 august 2013, 10:00)

Bakerman [utilizator]

..."la bordul unui meteorit"? unde, mai exact, in cala?

+ titlul, usor de Can Can: " au cazut din cer" = au fost confectionate dintr-un obiect cazut din cer. Parca e altceva....