Oamenii de știință din Marea Britanie și Statele Unite spun că au proiectat o enzimă care distruge plasticul și ar putea ajuta în viitor la lupta împotriva poluării, relatează Reuters.

enzimeFoto: Captura YouTube

Enzima poate dezintegra polietilena tereftalată, cunoscută și ca PET – o formă de plastic ce a fost patentată în anii '40 și folosită în milioane de tone de sticle de plastic. PET-urile pot rezista sute de ani în natură iar în momentul de față este cel mai mare poluant atât pe uscat cât și în ape pe întreg mapamondul.

Cercetătorii de la Britain’s University of Portsmouth și de la Laboratorul Național de Energie Regenerabilă din cadrul Departamentului Energiei din SUA au făcut descoperirea în timp ce examinau structura unei enzime naturale despre care se crede că s-a dezvoltat într-un centru de reciclare a deșeurilor din Japonia.

Descoperind că această enzimă ajută o bacterie să descompună plastic PET, cercetătorii au decis să-și îmbunătățească structura prin adăugarea unor aminoacizi, a spus John McGeehan, profesor la Portsmouth, unul dintre liderii cercetării.

Cercetătorii independenți care nu s-au implicat direct în acest studiu spun că este o descoperire interesantă, dar atenționează asupra faptului că dezvoltarea enzimei ca o potențială soluție pentru poluare este încă într-un stadiu incipient.