Impactul uman dăunează tot mai mult suprafețelor protejate ale lumii

de Cosmin Orasanu     HotNews.ro
Joi, 17 mai 2018, 22:46 Science - Terra

Defrisari
Foto: Google
​O treime din terenurile protejate ale lumii sunt degradate de activitățile umane, potrivit unui nou studiu. Șase milioane de kilometri pătrați de păduri, parcuri și rezervații naturale se află sub "exploatare umană intensă" din cauza mineritului, exploatării forestiere și agriculturii, scrie BBC.

Atât țările avansate cât și cele mai puțîn dezvoltate delimitează cu ușurință zonele protejate, însă eșuează în ceea ce privește punerea în aplicare și finanțarea. Acesta este motivul pentru care biodiversitatea se află încă în declin catastrofal, spun autorii.

Din 1992, când a fost ratificată Convenţia pentru Diversitate Biologică, zonele protejate s-au dublat și iar acum măsoară aproximativ 15% din terenurile Pamantului și 8% din oceane. Dar cercetătorii spun că multe dintre aceste arii sunt protejate "doar pe hârtie", iar activitățile cum ar fi construirea de drumuri, instalarea liniilor electrice și chiar construirea orașelor, continuă fără restricții.

"Ceea ce am arătat este că o suprafață de șase milioane de kilometri pătrați  este afectată de exploatarea umană, care dăunează chiar speciilor pe care încearcăm să le protejăm", a declarat autorul principal al studiului, Prof. James Watson de la Universitatea din Queensland.