O cercetare de câțiva ani a arătat că pe o suprafață de peste 200.000 kmp termitele au construit în Brazilia sute de milioane de movile, cele mai mari având 3 metri înălțime și 9 metri diametru. Studiul publicat în revista Current Biology menționează că movilele sunt rezultatul săpăturilor intense făcute de termitele care se hrănesc cu frunze uscate și sapă rețele complexe de tunele.

Movilele termitelor din BraziliaFoto: Captura YouTube

Cercetarea a fost realizată de o echipă condusă de Stephen J. Martin (University of Salford, UK) și de Roy R. Funch (Universitatea Feira de Santana, Brazilia).

Datarea a arătat că vârsta movilelor este între 690 și 3.820 de ani și distanța dintre ele este în medie de 20 de metri. Au fost construite de o specie de termite numită Syntermes dirus, cu exemplare ce depășesc 1 cm lungime.

Insectele nu trăiesc în interiorul acestor movile, ci practic ele sunt formate din materialul adus la suprafață de termite în timp ce sapă tunelele în care locuiesc.

Triburile locale se hrănesc cu aceste insecte care trăiesc sub pământ. Termitele sunt oarbe, sunt foarte bune la săpat și se hrănesc cu frunze uscate într-o perioadă scurtă din an când pomii din zona aridă înfrunzesc și apoi se usucă.

Cercetarea aeriană a dus la concluzia că ar putea fi în jurul a 200 de milioane de movile conice.

”Noi, oamenii, nu am construit nicăieri un oraș atât de întins”, spune Stephen J. Martin.

Surse; New York Times, BBC