Ciuperca ce a dus la dispariția celui mai mare număr de specii de viețuitoare înregistrat vreodată

de Cristina Filip     HotNews.ro
Joi, 28 martie 2019, 22:52 Science - Terra

Virus
Foto: Pixabay
Cercetătorii au descoperit o nouă ciupercă ce poate cauza nu doar moartea unor exemplare de broaște și amfibieni ci poate duce la dispariția unor specii întregi, neexistând încă o soluție pentru a opri dezvoltarea și răspândirea acestui focar, scrie The Atlantic.

Bd- Batrachochytrium dendrobatidis- este ciuperca ce poate cauza moartea în urma unor atacuri de cord în cazul speciilor de broaște și amfibieni care își mănâncă propria piele. Se spune adesea că ciuperca a provocat declinul sau dispariția a 200 specii de amfibieni, dar această cifră a crescut considerabil în ultimele două decenii.

Acum un secol, un virus gripal a ucis până la 100 de milioane de oameni - 5% din populația lumii. În 2013, o nouă boală misterioasă a măturat coasta de vest a Americii de Nord, cauzând moartea mai multor specii de pești din mare. În 2015, o infecție bacteriană a dus la dispariția a aproximativ 200.000 de exemplare de antilope asiatice, cunoscute sub numele de saiga. Dar niciuna dintre aceste infecții devastatoare nu se apropie de puterea distructivă a Bd - ciuperca neobișnuită care nu doar că ar putea cauza nu doar moartea unor animale ci ar putea duce la dispariția definitivă a unor specii.

O echipă de cercetători condusă de Ben Scheele de la Universitatea Națională australiană, estimează că ciuperca a provocat declinul a 501 de specii de amfibieni - aproximativ 6,5% din totalul cunoscut. Dintre acestea, 90 de specii au dispărut în întregime în timp ce alte 124 au scăzut, ca număr, cu mai mult de 90%, iar șansele de refacere sunt slabe.

Cercetătorii au spus că niciodată în istorie nu a existat un asemenea caz în care o singură boală a dus la dispariția atâtor viețuitoare. Bd este probabil ucigașul perfect al diferitelor specii de broaște. Ciuperca se răspândește ușor prin apă și rezistă foarte bine și în mediul extern.

uhm (Joi, 28 martie 2019, 23:30)

tudor74 [utilizator]

Pai e virus sau ciuperca?

"Virusul care a dus la dispariția celui mai mare număr de specii de viețuitoare "
    "Bd este probabil ucigașul perfect al diferitelor specii de broaște. Ciuperca se răspândește ușor prin apă și rezistă foarte bine și în mediul extern."
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 28 aprilie 2019, 14:03)