Nasa a descoperit un Super-Pământ la distanță de 31 de ani lumină

de DG     HotNews.ro
Vineri, 2 august 2019, 15:12 Science - Terra

NASA
Foto: jpl.nasa.gov
Sonda spațială Tess aparținând NASA a descoperit recent noi exoplanete situate la o distanță de 31 de ani lumină de Pământ, la finalul unui an de explorare spațială, scrie CNN.

Mai multe exoplanete, adică planete care orbitează în jurul altor stele decât soarele, au fost descoperite în jurul unei stele de mici dimensiuni, denumită GJ 357, din constelația Hydra. Steaua este cu 40% mai rece decât soarele din sistemul nostru, iar, ca dimensiune, este doar o treime din soare. O analiză a trei planete din această constelație a fost publicată în această săptămână în jurnalul Astronomy & Astrophysics.

Prima dintre aceste planete, GJ 357 b, este cu 80% mai masivă decât Pământul, ceea ce o face să fie un fel de Super-Pământ, este de 11 ori mai aproape de steaua din constelația din care face parte comparativ cu distanța dintre Mercur și Soare, iar cercetătorii estimează că are o temperatură medie de 490 grade Fahrenheit (254 grade Celsius). Aceste date nu sunt însă relevante pentru efectele climatice ale atmosferei de pe planetă, în cazul în care există una. Se rotește în jurul ”soarelui„ constelației (mișcarea de revoluție) o dată la 3,9 zile.

"Noi descriem planeta GJ 357 b ca fiind un Pământ foarte fierbinte. Deși nu poate găzdui viața, este de notat că este a treia cea mai apropiată exoplanetă pe care o știm și una dintre cele mai bune din punctul de vedere al structurii geologice pe care o putem analiza cu scopul de a stabili dacă are atmosferă sau nu”, a declarat Enric Pallé, de la institutul de Astrofizică.

Cea mai interesantă este GJ 357 d, un super-Pământ care are o masă de 6,1 mai mare decât Pământul și orbitează în jurul stelei la o distanță care ar permite o temperatură care să facă posibilă viața, respectiv să permită existența apei. Cercetătorii nu știu încă dacă are o suprafața stâncoasă, dar știu că mișcarea de revoluție este de 55.7 zile și are o temperatură negativă de 64 de grade Fahrenheit, însă în atmosferă s-ar putea resimți mult mai cald.

Steaua e prea rece pentru viata complexa. (Vineri, 2 august 2019, 15:23)

Lok [utilizator]

Rece in sensul de nu prea emite UV sau peste. Si fara asta chimia carbonului e neinteresanta.
    De asemenea e prea aproape de stea, ceea ce inseamna ca planeta e prea calda.
    Viata simpla nu e imposibila, dar cea complexa da.
    Super Pamant cu temperatura (Vineri, 2 august 2019, 15:26)

clint [utilizator]

de 250 de grade ? Poate super-cuptor.
    Ne-ar putea paste o mare surpriza... (Vineri, 2 august 2019, 16:48)

Intermezzo [utilizator]

Dar de care nu am fi constienti prea curind. Ca singura OMENIRE din Univers sa fie cea de pe Pamint. Cu toate conditiile favorabile vietii existente, poate, pe alte planete. Pare putin probabil si sunt sanse mari ca iubitorii de extraterestri sa scoata sunete guturale si nearticulate de indignare la auzul teoriei. O explicatie - care ar fi imediat rejectata de atei- ar fi ca Dumnezeu nu e interesat sa gestioneze si alte omeniri. Are destula bataie de cap cu cea existenta, care o ia razna zi de zi, ceas de ceas, spontan si-n proportii de masa. Si e plicticos, probabil, sa intretii si mai multe IADURI.
    Temperatura se masoara in grade Celsius (Vineri, 2 august 2019, 17:35)

Gabi [anonim]

Draga Hotnews,

Cind preiei stiri din SUA fii mai atent la unitatile de masura, sistemul international de unitati de masura specifica pt. masurarea temperaturii gradele Celsius si nu Fahrenheit. Dac ei folosesc Fahrenheit e pt. ca nu au aderat complet si efectiv la sistemul international de unitati de masura si asta nu inseamnda ca noi trebuie sa preluam prostiile lor.