YM

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 21 februarie 2020, 7:20 Science - Terra

Craspedotropis gretathunberga
Foto: Captura YouTube
O specie nou descoperită de melc maro a fost numită după activista de mediu Greta Thunberg. Cercetătorii spun că au luat această decizie pentru că această specie a fost nevoită să se adapteze și să „rezolve problemele pe care nu le-a creat”, scrie New York Post, citat de Mediafax.

Melcul sensibil la temperatură - Craspedotropis gretathunberga - a fost descoperit recent de oamenii de știință pe insula Borneo, în apropierea Malaeziei.

„Melcul recent descoperit aparține așa-numitelor caenogastropode, un grup de melci de pământ cunoscut a fi sensibil la secetă, la temperaturi extreme și la degradarea pădurilor", a declarat Menno Schilthuizen, membru al grupului de cercetare științifică Taxon Expeditions, într-un comunicat de presă.

Moluștele cu o lungime de 2 mm, care au tentacule cenușii și o cochilie concavă, au fost numite după Greta Thunberg, deoarece, spun cei care le-au descoperit, au fost forțate să „rezolve problemele pe care nu le-au creat”.

„Numirea acestui melc după Greta Thunberg este modul nostru de a recunoaște că generația ei va fi responsabilă pentru remedierea problemelor pe care nu le-a creat. Și o promisiune că oameni din toate generațiile i se vor alătura pentru a o ajuta”, a explicat cercetătorul J.P. Lim, membru al aceluiași grup de cercetare științifică.

Greta Thunberg le-a transmis oamenilor de știință că este „încântată” că melcul a fost numit după ea.

2012 vizualizari