Oamenii de știință cred că au identificat cel mai curat aer din lume, neafectat de particulele cauzate de activitatea umană, relatează CNN.

Aer oceanFoto: Pexels

Într-un prim studiu asupra compoziției bioaerosolilor de deasupra Oceanului Antarctic, cercetătorii de la Colorado State University au identificat o regiune atmosferică neatinsă de activitatea umană.

​Vremea și clima sunt strâns legate, conectând fiecare parte a planetei cu celelalte regiuni. Pe măsură ce clima se schimbă rapid datorită activității umane, oamenii de știință și cercetătorii se zbat să găsească un colț al Pământului neafectat de oameni.

Profesoara Sonia Kreidenweis și echipa ei au suspectat că aerul de deasupra Oceanului Antarctic ar fi cel mai puțin afectat de activitatea umană și praful de pe continentele planetei.

Cercetătorii au descoperit că stratul de aer care alimentează norii joși de deasupra Oceanului Antarctic nu conține aerosoli produși de activitatea umană.

Poluarea aerului este cauzată de aerosoli, particule solide și lichide și gaze suspendate în aer.

Cercetătorii au descis să studieze ce este în aer și de unde provine, folosind bacteriile din acesta drept instrument de diagnosticare pentru a deduce proprietățile atmosferei inferioare.

„Per total [studiul] sugerează că Oceantul Antarctic este unul din puținele locuri de pe Pământ care să fi fost afectat într-o manieră minimă de activitățile antropogene”, susține Thomas Hill, cercetător și co-autor al studiului.

În studiul publicat luni în revista Academiei Naționale de Științe a Statelor Unite, cercetătorii au descris zona ca fiind „cu adevărat imaculată”.

Poluarea aerului este deja o criză de sănătate publică globală, ucigând anual șapte milioane de oameni potrivit Organizației Mondiale a Sănătății.