Pe măsură ce perioada Devonianul târziu a continuat, din ce în ce mai multe ființe au dispărut, culminând cu una dintre cele mai mari extincții în masă pe care planeta noastră a cunoscut -o vreodată, cu aproximativ 359 de milioane de ani în urmă, potrivit Business Insider.

DevonianFoto: paleontology.us

Potrivit oamenilor de știință, vinovatul responsabil pentru aceaastă extincție poate că nici nu ar fi venit din sistemul nostru solar.

Mai degrabă, un nou studiu condus de astrofizicianul Brian Fields de la Universitatea din Illinois Urbana-Champaign sugerează că acest mare ”ucigaș” al vieții de pe Pământ ar fi putut fi un fenomen îndepărtat și complet străin - o stea pe moarte, care a explodat departe în galaxie, la mulți ani-lumină departe de propria noastră planetă.

Este posibil ca supernova să fi avut o radiație care să distrugă stratul de ozon al planetei, spun specialiștii.

Dacă într-adevăr s-a întâmplat asta, oamenii de știință ar trebui să poată găsi în sol urmele a doi izotopi radioactivi, plutoniu-244 și samarium-146.

"Mesajul general al studiului nostru este că viața pe Pământ nu există izolat", a spus Fields într-o declarație.

„Suntem cetățeni ai unui cosmos mai mare, iar cosmosul intervine în viața noastră - adesea imperceptibil, dar uneori în mod feroce”.

În noua lor lucrare, Fields și echipa sa explorează posibilitatea ca declinul dramatic al nivelului de ozon, care coincide cu dispariția Devonianului Târziu, să nu fi fost rezultatul vulcanismului sau al unui episod de încălzire globală.

Uneori, se consideră că decesele în masă precum extincția din Devonianului Târziu sunt declanșate din cauze exclusiv terestre: de exemplu o erupție vulcanică devastatoare, care sufocă planeta.

Devonianul este o perioadă geologică a erei paleozoice, care începe cu 416,0 ± 2,8 milioane de ani în urmă și se termină acum 359,2 ± 2,5 milioane de ani. Este numită dupa orașul Devon, Anglia, unde s-au studiat pentru prima dată roci din această perioadă.