Prestigioasa revistă științifică Scientific American a anunțat luni că nu va mai folosi termenul „schimbări climatice” în articolele despre încălzirea globală cauzată de activitățile umane și că va utiliza în schimb „urgență climatică”, relatează Yahoo News.

Scientific AmericanFoto: Flickr

„Jurnalismul ar trebui să reflecte ceea ce spune știința: urgența climatică este aici”, a afirmat Mark Fischetti, editor senior la Scientific American, într-o postare despre decizia revistei.

Pentru a sublinia iminența problemelor climatice acesta a dat mai multe exemple de dezastre provocate de fenomene meteo extreme în SUA despre care oamenii de știință spun că sunt cauzate de schimbările climatice.

„Un urgan devastează Florida. Un baraj din California cedează fiindcă inundațiile au dus la creșterea apei din spatele său. O val subit de frig taie electricitatea în întregul stat Texas”, a scris Fischetti.

„Acestea sunt de asemenea urgențe care cer măsuri imediate. Multiplicați aceste situații la nivel mondial și veți obține cea mai mare urgență ecologică care a cuprins Pământul în ultimele milenii: schimbările climatice”, a adăugat acesta.

Însă Scientific American, cea mai veche publicație încă tipărită în SUA, nu este singură în decizia sa de a privi schimbările climatice ca o urgență care necesită acțiuni imediate.

Aceasta s-a alăturat Columbia Journalism Review, The Nation, The Guardian, Noticias Telemundo, Al Jazeera, Asahi Shimbun (Japonia) și La Repubblica care au remis un comunicat comun despre schimbarea de limbaj.

„Planeta se încălzește mult prea rapid. Este timpul ca jurnalismul să reflecte faptul că urgența climatică este aici”, au afirmat acestea în comunicat.

„Eșecul în a tăia cantitatea de dioxid de carbon din atmosferă va face ca furtunile, căldurile extraordinare, incendiile de vegetație și topirea gheții din 2020 să devină o rutină și ar putea 'transforma o porțiune semnificativă a Pământului nelocuibilă'”, a mai afirmat comunicatul, citând un articol publicat în Scientific American.