Impactul cu o cometă produs în urmă cu 13.000 de ani ar fi modificat radical civilizația umană -Studiu

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 27 iunie 2021, 11:42 Science - Terra

Pamantul vazut din spatiu
Foto: Flickr
Un roi de fragmente dintr-o cometă ar fi lovit Terra în urmă cu 13.000 de ani, având ca efect modificarea radicală a societăţilor umane arhaice, conform unei echipe de cercetători de la Universitatea din Edinburgh, Scoţia, coordonaţi de Martin Sweatman, transmite Space.com care citează un studiu publicat în a doua parte a lunii mai de Earth-Science Reviews.

Conform cercetătorilor, acest impact ar fi fost cel mai important eveniment de acest tip după evenimentul Chicxulub, produs în urmă cu aproximativ 66 de milioane de ani şi care a dus la dispariţia dinozaurilor.

Echipa de cercetători a investigat impactul produs în urmă cu 13.000 de ani, precum şi modul în care acest impact ar fi influenţat evoluţia societăţilor umane.

Primii Homo sapiens au apărut în urmă cu 200.000 până la 300.000 de ani, cu mult timp înaintea acestui impact. Cercetătorii scoţieni susţin însă că ciocnirea cu această cometă coincide cu o serie de modificări importante cu privire la modul de organizare a societăţilor umane arhaice.

Oamenii de ştiinţă au investigat ipoteza privind impactul cu o cometă ruptă în mai multe fragmente mari, produs în urmă cu 13.000 de ani, analizând datele geologice culese din zonele în care se crede că au căzut aceste fragmente - zone din America de Nord şi Groenlanda.

Ei au identificat niveluri ridicate de platină, dovadă a unor temperaturi extrem de ridicate care au topit materialele geologice din zonele de impact, precum şi nanodiamante despre care cercetătorii ştiu că se pot forma în explozii şi pot exista şi în nucleul cometelor.

Acest studiu vine în continuarea unor cercetări care sugerau că un impact puternic cu o cometă sau asteroid ar fi precedat trecerea în Neolitic, prima perioadă din Epoca Pietrei în care s-au produs mai multe salturi evolutive importante la nivelul societăţilor umane arhaice - în special în ceea ce priveşte agricultura, dar şi producţia de unelte şi sedentarizarea grupurilor nomade.

În această perioadă a istoriei, populaţiile din regiunile Egiptului, Irakului şi Libanului de azi înfiinţau primele aşezări permanente. "Această catastrofă cosmică majoră pare să fie imortalizată pe pilonii gigantici de piatră de la Göbekli Tepe (în Turcia), unde se află probabil primul templu din lume, ce este legat de originea civilizaţiei din sud-vestul Asiei. Oare impactul cu această cometă a însemnat începutul civilizaţiei?", se întreabă Sweatman.

Echipa de la Universitatea din Edinburgh a precizat că este nevoie de mai multe dovezi şi de mai multe studii şi analize pentru a înţelege mai bine modul în care acest impact ar fi putut să afecteze clima globală şi apariţia primelor civilizaţii. (Sursa: Agerpres)

si in (Duminică, 27 iunie 2021, 12:40)

costelo999 [utilizator]

romania mai sunt comete, pe una o cheama plusere, a venit de niciunde si va pleca tot intr-acolo, alta e aur, care pare ca incearca o orbita circumterestra
      Excelent (Duminică, 27 iunie 2021, 14:54)

fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

Excelentă metaforă!
      Și eu sper ca o cometă plusere să distrugă dinozaurii pesede! Mulțumesc!
      Aur nu e cometă; e un nor de gunoi cosmic și praf acretizate într-un nor de hidrogen sulfurat…. De aici și aroma.
        Bine zis! (Duminică, 27 iunie 2021, 16:28)

Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

Dar trebuie sa recuosti ca si trollul pedeserist, care si-a luta un nou nik (nu auzisme pin acum de costello acesta) are o metafora neasteptata, ma mira foarte sa aud de la un adept Ilici:
        - comparatia cu cometa
        - notiunea de orbita circumterestra!
          il cunosc (Duminică, 27 iunie 2021, 21:27)

CNBC [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

Il stiu pe acest individ, se plangea acum 2 zile ca painea nu mai este ca pe vremuri, nu mai filtreaza la fel de bine alcoolul Mona. In rest este un satelit artificial al pesede-ului, ii arunca cativa lei sa se dea drept cometa, iar in cutia craniana tine doar vid.
            cunosti (Duminică, 27 iunie 2021, 22:28)

costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

pe dreaqu, habarnistule
          despre (Duminică, 27 iunie 2021, 22:30)

costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

cred ca esti 'precaut' daca nu chiar de a dreptul mai putin destept, dar ai ales foarte bine nikul, chiar te definește deplin j...!!!!
            In mod normal (Luni, 28 iunie 2021, 17:32)

Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

Deobicei nu incerc sa "discut" cu adeptii Ilici, nu ar avea niciun sens, dar in acest caz, o preciare referitoare la nik: nu -alm ales eu!
            Nu va mai amintiti de Alexandra si de Cumpanasu?
            D-l Cumpanasu a afirmat ca noi cei care am ieist in Piata la proteste suntem niste jeguri, epntu ca noi i-am sustnut pe procurori, iar din cazua procurorilor nu a putut Politia sa intre peste Dinca, sa il impiedice sa omoare fata.
            Asa ca mi-am insuist apelativul de "jeg"!

Si da, dupa ultim interactiune cu colegii dumnevoatra, pe 14 iune 1990, cand am ramas fara duoua masele, chira SUNT prudent!