Turismul şi urbanizarea conduc la dispariţia masivă a insectelor pe insulele tropicale (studiu)

de I.B.     HotNews.ro
Duminică, 17 octombrie 2021, 14:52 Science - Terra

Insecte
Foto: Adrian Ruicanescu
Turismul şi urbanizarea conduc la o dispariţie masivă a insectelor pe insulele tropicale, potrivit unui studiu realizat de cercetători germani în Maldive, relatează duminică dpa, citată de Agerpres.

Pe insulele cu urbanizare progresivă, cercetătorii de la Universitatea din Bayreuth, Germania, au documentat în medie 48% mai puţine specii de insecte decât pe insulele nelocuite, iar pe cele turistice chiar 66% mai puţine specii de insecte.

"Fragmentarea habitatului şi o reducere a densităţii vegetaţiei au efecte semnificative asupra biodiversităţii pe insulele urbane", se arată în studiu.

Insulele oceanice reprezintă puţin mai mult de 2% din suprafaţa terestră a Pământului. Cu toate acestea, ele găzduiesc circa 20% din toate speciile de animale şi plante cunoscute şi aproximativ jumătate din toate speciile pe cale de dispariţie.

"Extincţia speciilor indusă de om este deosebit de drastică pe insulele oceanice de la tropice", a afirmat autorul principal al studiului, Sebastian Steibl, citat într-un comunicat publicat de Universitatea din Bayreuth.

Concret (Duminică, 17 octombrie 2021, 15:38)