Antarctica a fost răvășită de uriașe incendii de pădure acum 75 de milioane de ani, pe vremea dinozaurilor

Marţi, 26 octombrie 2021, 16:13 Science - Terra

Antarctica
Foto: Adeliepenguin, Dreamstime.com
Antarctica, acum cel mai rece continent, era acoperit de conifere în perioada de final a Cretacicului și era răvășit de incendii de pădure acum 75 de milioane de ani, arată descoperirile făcute în ultimii ani și analizele acestor descoperiri. În urmă cu mai bine de 70 de milioane de ani în Antarctica trăiau și dinozauri și activitatea vulcanică era intensă.

Au fost analizate resturi de lemn carbonizat colectate într-o expediție științifică din 2015-2016 pe insula James Ross din Antarctica și, deși dovezi despre paleo-incendii au mai fost descoperite pentru acest continent acum înghețat, dovezile de acum indică incendii extrem de puternice și persistente.

Cele mai mari fragmente de cărbune aveau 2,9 x 3,8 cm și erau provenite din arderea unor conifere din familia Araucariaceae.

În ultima parte din Cretacic super-continentul Gondwana se rupea în bucăți și Antarctica a rămas o regiune izolată plină de vegetație inflamabilă care se putea aprinde de la fulgere, de la meteoriți sau de la nivelul ridicat al concentrației de oxigen din aer.

În plus, Antarctica avea pe atunci o activitate vulcanică intensă din cauza plăcilor tectonice și vulcanismul a contribuit și el, probabil, la extinderea incendiilor.

Antarctica este giganticul continent sudic înghețat ce ocupă 14 milioane de kmp și are doar 1.000 de locuitori iarna și 5.000 vara, fiind vorba despre cercetătorii și personalul auxiliar de pe stațiile de cercetare științifică.

Lucrarea a fost publicată în revista Polar Research sub titlul
Wildfires in the Campanian of James Ross Island: a new macro-charcoal record for the Antarctic Peninsula

Sursa: LiveScience

Curat .... (Marţi, 26 octombrie 2021, 16:21)

danmarian [utilizator]

INCALZIRE GLOBALA ! Oare de ce ? Ca bietii oameni INCA nu aparusera sa provoace "antropo-incalzirea" !!!???
      emisiile de carbon, Doamne (Marţi, 26 octombrie 2021, 16:33)

numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

Cat rau au facut oamenii acestei planete. Antarctica, un desert inghetat, din cauza emisiilor de carbon ale umanitatii... oh, wait.. grrr
        Așa așa dă în ei (Marţi, 26 octombrie 2021, 17:56)

trotuar [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

Nu contează că incendiile au avut loc acum 70 de milioane de ani când Antartica încă era în același continent cu Australia sau de abia apucase să se rupă.

Da au mai fost cicluri în istoria Pământului dar nu contează că noi ardem și aruncăm în aer CO2 în fiecare an cât a fost acumulat în milioane de ani. Nu contează că normal ciclurile de temperatură se întind pe zeci-sute de mii de ani fără schimbări bruște mai puțin în cazul unor catastrofe.

Întro schimbare lentă animalele, vegetația au timp să se adapteze.migreze, ecosistemele se adaptează sau sunt înlocuite. Dacă schimbarea e bruscă ai probleme majore.

E ca si cum ai merge cu mașina pe o șosea pe dealuri iar la un moment dat cazi în prăpastie iar șoferul în cădere spune nu-i bai că așa e pe dealuri sus/jos am fost și mai jos de atât.
          Iti dau niste hinturi (Marţi, 26 octombrie 2021, 20:08)

Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

Viking Era/Greenland, Little Ice Age/foamete si veri reci cu recolte proaste. Iesirea din mica era glaciara si industrializarea omenirii, esti unde esti azi, mai frig ca-n Viking Era!!!
          Calculele spun că omul e vinovat pentru 4-5% CO2 (Marţi, 26 octombrie 2021, 20:11)

hsl [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

emis pe parcursul unui an, deci dacă ne apucăm toți să devenim vegani, să renunțăm la mașini sau să mâncăm carnea crudă, impactul asupra globului va fi de maxim... 5.
          Atentie (Miercuri, 27 octombrie 2021, 7:26)

Florin Oprea [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

Deci CO2 pe care îl ardem și îl aruncăm acum în aer era în atmosferă înainte de a se acumula în milioane de ani. Nu provoca efect de seră?
      Vine iarna, nu spuneți că vreți căldură. (Marţi, 26 octombrie 2021, 18:18)

asavreau [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

Dinozaurii au pierit din cauza focului,. este drept, incendii, dar și dinozaurii erau mari și, probabil, așa se încălzeau.
      Vremuri diferite, cauze diferite (Miercuri, 27 octombrie 2021, 0:10)

cicoare [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

Atunci nu exista nimeni ca sa exploateze carbune si petrol
    Nici dinozaurii nu au avut grijă de mediu. (Marţi, 26 octombrie 2021, 17:32)

asavreau [utilizator]

Și au dispărut. Cu 75 milioane de ani în urmă, dar nu știm în cât timp dinozaurii au distrus mediul.
      Dinozaurii erau doar niste vaci mai mari (Marţi, 26 octombrie 2021, 22:19)

AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

Sau niste SUV-uri preistorice.
      Si ce sa vezi, nu propriile basini le-au adus moartea ci un prapadit de asteroid mai marisor!
      Iar mediul a luat o pauza si apoi si-a continuat evolutia!