TERRA
Maximele pe 18 martie 2019
Foto: INMH

La Călărași a fost cel mai cald din Europa. Temperaturile s-au apropiat de 28 de grade, într-o zi uimitoare din punct de vedere meteo

Luni, 18 Mar 2019 Science - Terra
Pe 18 martie la Călărași au fost 27,5 grade, orașul din sudul României fiind cel mai cald din Europa. În multe locuri s-au depășit 25 de grade în țară și a fost cald și în zona de munte, cu peste 23 de grade la Brașov. La Giurgiu au fost 27,1 grade, iar la Oltenița, 26,9 grade, arată datele INMH.
Echipa Nekton

VIDEO Cercetătorii au făcut o transmisiune live din adâncurile Oceanului Indian

de A.Z. HotNews.ro
Miercuri, 13 Mar 2019 Science - Terra
Cercetătorii au reușit să bifeze o nouă performanță istorică. Aceștia au permis audienței să se alăture în explorarea adâncurilor Oceanului Indian folosindu-se de transmisiunea în timp real de înaltă calitate de la bordul unui submersibil, relatează Euronews.
Pangolin gigant
Foto: Chester Zoo

VIDEO Imagini rare cu pangolini giganți în libertate. Mamiferul este pe cale de dispariție, fiind vânat fără milă pentru solzii folosiți în medicina tradițională asiatică

Joi, 14 Feb 2019 Science - Terra
Imagini rare cu cel mai traficat animal din lume au fost publicate pe internet, ca parte a unui proiect gândit să sensibilizeze publicul cu privire la soarta unor animale care sunt la un pas de dispariție. Pangolinii sunt vânaţi pentru carnea şi solzii lor în Asia şi Africa, traficul fiind alimentat în special de cererea din China şi Vietnam, potrivit organizaţiilor pentru drepturile animalelor.
Terra

Polul nord magnetic își accelerează deplasarea spre Rusia (studiu)

de Sebastian Bălănică HotNews.ro
Marţi, 5 Feb 2019 Science - Terra
Polul Nord magnetic al Pământului s-a mișcat atât de repede în ultimele decenii, încât cercetătorii cred că estimările anterioare nu mai sunt destul de precise pentru o navigație exactă, scrie The Guardian. Astfel, ei au ajuns la concluzia că polul magnetic a ajuns în locul unde ar fi trebuit să fie de-abia anul viitor. În prezent, polul magnetic părăsește zona arctică canadiană și este în drum spre Siberia.
Imagine trimisa de sonda lunara chineza
Foto: Xinhua (Twitter)

VIDEO Sonda lunară chineză a trimis o imagine panoramică de pe fața nevăzută a Lunii

Vineri, 11 Ian 2019 Science - Terra
Un mic robot motorizat chinez a început pe 3 ianuarie să exploreze fața ascunsă a Lunii, iar acum a trimis primele fotografii de acolo. Spre deosebire de fața apropiată de Pământ, care este orientată tot timpul spre planeta noastră, nicio sondă sau modul de explorare nu atinsese până acum cealaltă parte a Lunii (the dark side of the moon), un teritoriu muntos și accidentat, presărat de cratere.
Statiunea Solden
Foto: Solden Otzal (Facebook)

În Alpi stratul de zăpadă a ajuns și la peste 4,5 metri grosime. În Turcia au fost -28 de grade și a nins peste un metru pe un vârf montan din sudul Italiei

Vineri, 11 Ian 2019 Science - Terra
În Alpi a nins extrem de mult în ultimele zile, în unele locuri stratul de zăpadă s-a apropiat de 5 metri grosime și peste 40 de stațiuni sunt închise. Vremea a fost foarte rece în sudul Europei și pe Monte Scuro, în regiunea Calabria din Italia, stratul de zăpadă a atins 122 cm. În zonele montane din Turcia și Armenia au fost -28 de grade, iar pe muntele Ai Petri din Crimeea a nins jumătate de metru. În această dimineață au fost -3 grade în Egipt, -5 în Algeria și -2 în Maroc.
Stainless Steel Starship
Foto: Twitter

Science Report: „Rocket Man” Elon Musk publică primele imagini ale navei stelare BFR; „NASA nu mai poate trimite azi oameni pe Lună”; SpaceX pregătește nava spațială Crew Dragon pentru prima misiune

de A.Th.C. HotNews.ro
Sâmbătă, 29 Dec 2018 Science - Terra
Nu e chiar „războiul stelelor”, ci doar controverse cu adevărat cosmice: Elon Musk vrea să înceapă pe cont propriu colonizarea planetei Marte din 2024 (și chiar să se mute și el!), în timp ce o legendă a astronauticii critică dur NASA pentru planurile „prostești și ridicole” de a trimite oameni acolo. Între timp, agenția spațială americană alimentează cu multe miliarde de dolari pe SpaceX și Boeing pentru a aproviziona Stația Spațială Internațională și a-i asigura locatari.
Craniul lui Picior Mic (Foto: Universitatea Witwatersrand)
Foto:

Science Report: China trimite prima misiune spațială spre fața nevăzută a Lunii; Scheletul lui „Picior Mic” dezvăluie o misterioasă rudă a omului; Moș Crăciun a venit mai devreme la Stația Spațială; Planeta s-a mai încălzit cândva, iar viața animală aproape a dispărut

de Alin Th. Ciocîrlie HotNews.ro
Vineri, 14 Dec 2018 Science - Terra
Drapelul Chinei va fi arborat pe fața nevăzută a Lunii / Savanții sud-africani ne-au descoperit o nouă bunică, în vârstă de 3,67 de milioane de ani și care trăia pe picior mic / Meniul de Crăciun al cosmonauților de pe Stația Spațială Internațională nu a sosit cu reni, ci cu șoricei și viermi / Când oceanul planetar era să dea în clocot, viața animală aproape a dispărut de pe Terra
Balena Oceanul Pacific
Foto: Google

"Marea moarte": încălzirea rapidă a cauzat cel mai mare eveniment de extincție

de S.A. HotNews.ro
Vineri, 7 Dec 2018 Science - Terra
Încălzirea globală rapidă a provocat cel mai mare eveniment de dispariție din istoria Pământului, care a șters marea majoritate a animalelor marine și terestre de pe planetă, au descoperit oamenii de știință, relatează The Guardian.
Cum ar fi aratat unicornul siberian

Schimbările climatice au dus la dispariţia unicornului siberian în urmă cu 35.000 de ani (studiu)

de V.M. HotNews.ro
Marţi, 27 Nov 2018 Science - Terra
Elasmotherium sibiricum, cunoscut ca "unicornul siberian", a dispărut în urmă cu peste 35.000 de ani din cauza reducerii suprafeţei de păşunat din stepă, ca urmare a schimbărilor climatice, potrivit unui studiu australian publicat marţi şi citat de agenția EFE, transmite Agerpres.
Movilele termitelor din Brazilia

VIDEO Brazilia: Pe o suprafață cât a României termitele au construit 200 de milioane de movile. Unele au 4.000 de ani și se văd și din spațiu

Miercuri, 21 Nov 2018 Science - Terra
O cercetare de câțiva ani a arătat că pe o suprafață de peste 200.000 kmp termitele au construit în Brazilia sute de milioane de movile, cele mai mari având 3 metri înălțime și 9 metri diametru. Studiul publicat în revista Current Biology menționează că movilele sunt rezultatul săpăturilor intense făcute de termitele care se hrănesc cu frunze uscate și sapă rețele complexe de tunele.
Balena cu cocoasa
Foto: pixabay.com

Balenele cu cocoașă trec, odată la câţiva ani, printr-o ''revoluţie culturală'' în timpul căreia îşi schimbă cântecele

de G.S. HotNews.ro
Miercuri, 21 Nov 2018 Science - Terra
Balenele cu cocoaşă de sex masculin trec, odată la câţiva ani, printr-o ''revoluţie culturală'' în timpul căreia îşi schimbă ''imnurile'' specifice fiecărui grup, conform unui studiu efectuat în Australia, transmit Press Association şi Xinhua, citate de Agerpres.
Groenlanda
Foto: Captura Twitter

Un crater mai mare decât Parisul a fost descoperit sub gheața din Groenlanda

de N.O. HotNews.ro
Miercuri, 14 Nov 2018 Science - Terra
Un meteorit gigant s-a prăbușit în Groenlanda, acum cel puțin 12.000 de ani, creând un crater mai mare decât orașul Paris, care a fost descoperit recent sub gheață de către un radar, au anunțat miercuri cercetătorii, relatează AFP.
Temperaturile maxime in Europa pe 10 august 1951, ziua recordului absolut pentru Romania
Foto: infoclimat.fr

Roxana Bojariu, climatolog: În condiţiile unui scenariu pesimist, pentru perioada 2021 - 2050 experimentele numerice au arătat că temperaturile pot ajunge la 50 de grade Celsius în sudul țării

Miercuri, 26 Sept 2018 Science - Terra
Anotimpurile vor rămâne patru, dar ritmul lor se va modifica, susţine Roxana Bojariu, director al Departamentului de Climatologie din cadrul Administraţiei Naţionale de Meteorologie (ANM), care avertizează că, potrivit experimentelor numerice, în perioada 2021 - 2050 pot fi înregistrate temperaturi chiar de 50 de grade Celsius în sudul ţării. ”Numărul de zile cu valuri de căldură a crescut, mai ales în zona sudică, sud-estică şi extremul vest. Această modificare se va amplifica, din păcate, pe termen mediu şi lung”, spune Bojariu, citată de Agerpres.
Gargarita Leucomigus candidatus
Foto: Societatea Ornitologica Romana

Societatea Ornitologică Română anunță descoperirea unei noi specii de gărgăriță

Joi, 30 Aug 2018 Science - Terra
​O echipă de biologi de la Societatea Ornitologică Română a descoperit o nouă specie de insectă pentru fauna României. Este vorba despre Leucomigus candidatus, o nouă specie de gărgăriță. Specia trăiește în Nordul Africii, Asia și Europa, unde poate fi întâlnită doar în regiunile stepice din partea europeană a Rusiei și Ucraina. În România se estimează că există circa 1.250 de specii distincte de gărgărițe.
Himalaya
Foto: L. Barza

Un număr record de peste 800 de oameni au ajuns pe Everest în acest an

Vineri, 17 Aug 2018 Science - Terra
​Peste 800 de oameni au ajuns pe Everest în acest an, record absolut de ascensiuni pentru un sezon, arată date citate de channelnewsasia.com și AFP. Printre cei ajunși pe cel mai înalt munte din lume se numără un șerpaș care face asta a 22-a oară, dar și un chinez cu ambele picioare amputate. Numărul celor care ajung pe Everest este foarte mare, cantitatea de gunoaie este uriașă și statul nepalez caută moduri de a mai reduce numărul turiștilor.
Descoperire inedita
Foto: youtube.com

VIDEO Descoperirea unei noi specii de pterozaur oferă detalii despre primele vertebrate "construite" pentru zbor

de I.B. HotNews.ro
Luni, 13 Aug 2018 Science - Terra
"Nici pasăre, nici dinozaur": o nouă specie de pterozaur, prima vertebrată "construită" pentru zbor, datând din urmă cu peste 200 de milioane de ani şi descoperită în Statele Unite, ilustrează incredibila diversitate a acestor creaturi terifiante, relatează luni AFP.
Seara de vara
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Povestea locului în care au fost aproape 45 de grade și alte momente în care temperaturile s-au apropiat în România de recordul absolut

Vineri, 3 Aug 2018 Science - Terra
De curând au fost 38 de grade în Olanda, + 34 dincolo de Cercul Polar și 44 de grade în Rusia europeană.  Mai mult, în week-end ar putea fi depășit recordul european de căldură. România a fost în afara extremelor de căldură în acestă vară, dar sunt 67 de ani de când rezistă recordul de temperatură înregistrat n țara noastră: 44,5 de grade la o stație meteo ce nu mai există de peste jumătate de secol, Povestea locului numit Ion Sion este interesantă și în articol puteți citi despre cât de mult a scăzut temperatura în ziua recordului, despre îndoieli legate de recordul absolut și despre alte locuri unde temperaturile au ajuns să arate valori demne de Sahara.
Temperatura apei marii in nordul Germaniei, Poloniei, Belgiei si Olandei
Foto: Meteociel

Valul prelungit de căldură din nord a făcut ca temperatura apei să ajungă la 24 grade chiar și la Marea Baltică

Joi, 2 Aug 2018 Science - Terra
În Norvegia temperaturile au trecut de 32 de grade încă din mai, iar luna trecută au fost peste 33 de grade chiar și dincolo de Cercul Polar. În aceste condiții, temperatura apei a ajuns la 23-24 de grade la Marea Baltică, în timp ce anul trecut erau 16-19 grade. Și la Marea Nordului temperatura apei a ajuns la 21-22 de grade, arată datele Meteociel.
Maximele in nordul Scandinaviei pe 18 iulie
Foto: Meteociel

Căldură uimitoare în nordul Scandinaviei - Temperaturile au ajuns la 34 de grade dincolo de Cercul Polar

Joi, 19 Iul 2018 Science - Terra
Nordul Scandinaviei se confruntă cu un val de căldură care a dus la stabilirea unor noi recorduri de temperatură în locuri unde maximele rar trec de 20 de grade. Zilele trecute, chiar și dincolo de Cercul Polar, maximele au ajuns în multe locuri între 31 și 34 de grade, ”căzând” și recorduri stabilite acum zeci de ani. În localitatea Drag din Norvegia, la 69 de grade latitudine nordică, au fost 34 de grade, în timp ce acum un an temperatura ajungea la doar 15 grade. În aceste condiții, nu este de mirare că în Suedia sunt incendii de pădure chiar și în nordul extrem.

Bancul zilei: Cadou din inimă
Se apropie ziua de naștere a soacrei iar ginerele nu știe ce cadou să-i facă. În cele din urmă s-a decis și i-a rezervat cel mai fain loc din cimitir. A mai trecut un an, din nou ziua de naștere a soacrei. De această dată nici un cadou.
Bancul zilei: Dorință îndeplinită
Se întâlnește un dirijor cu Dumnezeu. Dirijorul: Doamne… ajută-mă să devin cel mai bun dirijor!
Bancul zilei: Un profesor sever