TERRA
Cea mai veche urmă de picior din cele două Americi, descoperită în Chile Cea mai veche amprentă umană de pe continentul american are o vechime de 15.600 de ani şi a fost descoperită la situl arheologic din Pilauco, în sudul Chile, au confirmat oamenii de ştiinţă pentru presa locală, potrivit AFP, citată de Agerpres.
VIDEO Tanzania: A fost descoperită și fotografiată o rară "pisică de aur" "Pisica de aur", cunoscută sub denumirea științifică de "Caracal aurata", o specie pe cale de dispariție, observată rar, cu reputația de cea mai puțin cunoscută felină de pe continentul african, a fost pentru prima dată detectată în Tanzania, scrie La Stampa.
Cea mai nouă invenție olandeză: toaletele pentru vaci Un inventator olandez propune o modalitate inedită prin care dorește să protejeze mediul: toaletele pentru bovine. Scopul acestei invenții este acela de a stopa poluarea care vine de la urina vacilor, o mare problemă pentru mediul înconjurător, conform The Independent.
Ciuperca ce a dus la dispariția celui mai mare număr de specii de viețuitoare înregistrat vreodată Cercetătorii au descoperit o nouă ciupercă ce poate cauza nu doar moartea unor exemplare de broaște și amfibieni ci poate duce la dispariția unor specii întregi, neexistând încă o soluție pentru a opri dezvoltarea și răspândirea acestui focar, scrie The Atlantic.
La Călărași a fost cel mai cald din Europa. Temperaturile s-au apropiat de 28 de grade, într-o zi uimitoare din punct de vedere meteo Pe 18 martie la Călărași au fost 27,5 grade, orașul din sudul României fiind cel mai cald din Europa. În multe locuri s-au depășit 25 de grade în țară și a fost cald și în zona de munte, cu peste 23 de grade la Brașov. La Giurgiu au fost 27,1 grade, iar la Oltenița, 26,9 grade, arată datele INMH.
VIDEO Cercetătorii au făcut o transmisiune live din adâncurile Oceanului Indian Cercetătorii au reușit să bifeze o nouă performanță istorică. Aceștia au permis audienței să se alăture în explorarea adâncurilor Oceanului Indian folosindu-se de transmisiunea în timp real de înaltă calitate de la bordul unui submersibil, relatează Euronews.
VIDEO Imagini rare cu pangolini giganți în libertate. Mamiferul este pe cale de dispariție, fiind vânat fără milă pentru solzii folosiți în medicina tradițională asiatică Imagini rare cu cel mai traficat animal din lume au fost publicate pe internet, ca parte a unui proiect gândit să sensibilizeze publicul cu privire la soarta unor animale care sunt la un pas de dispariție. Pangolinii sunt vânaţi pentru carnea şi solzii lor în Asia şi Africa, traficul fiind alimentat în special de cererea din China şi Vietnam, potrivit organizaţiilor pentru drepturile animalelor.
Polul nord magnetic își accelerează deplasarea spre Rusia (studiu) Polul Nord magnetic al Pământului s-a mișcat atât de repede în ultimele decenii, încât cercetătorii cred că estimările anterioare nu mai sunt destul de precise pentru o navigație exactă, scrie The Guardian. Astfel, ei au ajuns la concluzia că polul magnetic a ajuns în locul unde ar fi trebuit să fie de-abia anul viitor. În prezent, polul magnetic părăsește zona arctică canadiană și este în drum spre Siberia.
VIDEO Sonda lunară chineză a trimis o imagine panoramică de pe fața nevăzută a Lunii Un mic robot motorizat chinez a început pe 3 ianuarie să exploreze fața ascunsă a Lunii, iar acum a trimis primele fotografii de acolo. Spre deosebire de fața apropiată de Pământ, care este orientată tot timpul spre planeta noastră, nicio sondă sau modul de explorare nu atinsese până acum cealaltă parte a Lunii (the dark side of the moon), un teritoriu muntos și accidentat, presărat de cratere.
În Alpi stratul de zăpadă a ajuns și la peste 4,5 metri grosime. În Turcia au fost -28 de grade și a nins peste un metru pe un vârf montan din sudul Italiei În Alpi a nins extrem de mult în ultimele zile, în unele locuri stratul de zăpadă s-a apropiat de 5 metri grosime și peste 40 de stațiuni sunt închise. Vremea a fost foarte rece în sudul Europei și pe Monte Scuro, în regiunea Calabria din Italia, stratul de zăpadă a atins 122 cm. În zonele montane din Turcia și Armenia au fost -28 de grade, iar pe muntele Ai Petri din Crimeea a nins jumătate de metru. În această dimineață au fost -3 grade în Egipt, -5 în Algeria și -2 în Maroc.
Science Report: „Rocket Man” Elon Musk publică primele imagini ale navei stelare BFR; „NASA nu mai poate trimite azi oameni pe Lună”; SpaceX pregătește nava spațială Crew Dragon pentru prima misiune Nu e chiar „războiul stelelor”, ci doar controverse cu adevărat cosmice: Elon Musk vrea să înceapă pe cont propriu colonizarea planetei Marte din 2024 (și chiar să se mute și el!), în timp ce o legendă a astronauticii critică dur NASA pentru planurile „prostești și ridicole” de a trimite oameni acolo. Între timp, agenția spațială americană alimentează cu multe miliarde de dolari pe SpaceX și Boeing pentru a aproviziona Stația Spațială Internațională și a-i asigura locatari.
Science Report: China trimite prima misiune spațială spre fața nevăzută a Lunii; Scheletul lui „Picior Mic” dezvăluie o misterioasă rudă a omului; Moș Crăciun a venit mai devreme la Stația Spațială; Planeta s-a mai încălzit cândva, iar viața animală aproape a dispărut Drapelul Chinei va fi arborat pe fața nevăzută a Lunii / Savanții sud-africani ne-au descoperit o nouă bunică, în vârstă de 3,67 de milioane de ani și care trăia pe picior mic / Meniul de Crăciun al cosmonauților de pe Stația Spațială Internațională nu a sosit cu reni, ci cu șoricei și viermi / Când oceanul planetar era să dea în clocot, viața animală aproape a dispărut de pe Terra
"Marea moarte": încălzirea rapidă a cauzat cel mai mare eveniment de extincție Încălzirea globală rapidă a provocat cel mai mare eveniment de dispariție din istoria Pământului, care a șters marea majoritate a animalelor marine și terestre de pe planetă, au descoperit oamenii de știință, relatează The Guardian.
Schimbările climatice au dus la dispariţia unicornului siberian în urmă cu 35.000 de ani (studiu) Elasmotherium sibiricum, cunoscut ca "unicornul siberian", a dispărut în urmă cu peste 35.000 de ani din cauza reducerii suprafeţei de păşunat din stepă, ca urmare a schimbărilor climatice, potrivit unui studiu australian publicat marţi şi citat de agenția EFE, transmite Agerpres.
VIDEO Brazilia: Pe o suprafață cât a României termitele au construit 200 de milioane de movile. Unele au 4.000 de ani și se văd și din spațiu O cercetare de câțiva ani a arătat că pe o suprafață de peste 200.000 kmp termitele au construit în Brazilia sute de milioane de movile, cele mai mari având 3 metri înălțime și 9 metri diametru. Studiul publicat în revista Current Biology menționează că movilele sunt rezultatul săpăturilor intense făcute de termitele care se hrănesc cu frunze uscate și sapă rețele complexe de tunele.
Balenele cu cocoașă trec, odată la câţiva ani, printr-o ''revoluţie culturală'' în timpul căreia îşi schimbă cântecele Balenele cu cocoaşă de sex masculin trec, odată la câţiva ani, printr-o ''revoluţie culturală'' în timpul căreia îşi schimbă ''imnurile'' specifice fiecărui grup, conform unui studiu efectuat în Australia, transmit Press Association şi Xinhua, citate de Agerpres.
Un crater mai mare decât Parisul a fost descoperit sub gheața din Groenlanda Un meteorit gigant s-a prăbușit în Groenlanda, acum cel puțin 12.000 de ani, creând un crater mai mare decât orașul Paris, care a fost descoperit recent sub gheață de către un radar, au anunțat miercuri cercetătorii, relatează AFP.
Roxana Bojariu, climatolog: În condiţiile unui scenariu pesimist, pentru perioada 2021 - 2050 experimentele numerice au arătat că temperaturile pot ajunge la 50 de grade Celsius în sudul țării Anotimpurile vor rămâne patru, dar ritmul lor se va modifica, susţine Roxana Bojariu, director al Departamentului de Climatologie din cadrul Administraţiei Naţionale de Meteorologie (ANM), care avertizează că, potrivit experimentelor numerice, în perioada 2021 - 2050 pot fi înregistrate temperaturi chiar de 50 de grade Celsius în sudul ţării. ”Numărul de zile cu valuri de căldură a crescut, mai ales în zona sudică, sud-estică şi extremul vest. Această modificare se va amplifica, din păcate, pe termen mediu şi lung”, spune Bojariu, citată de Agerpres.
Societatea Ornitologică Română anunță descoperirea unei noi specii de gărgăriță ​O echipă de biologi de la Societatea Ornitologică Română a descoperit o nouă specie de insectă pentru fauna României. Este vorba despre Leucomigus candidatus, o nouă specie de gărgăriță. Specia trăiește în Nordul Africii, Asia și Europa, unde poate fi întâlnită doar în regiunile stepice din partea europeană a Rusiei și Ucraina. În România se estimează că există circa 1.250 de specii distincte de gărgărițe.
Un număr record de peste 800 de oameni au ajuns pe Everest în acest an ​Peste 800 de oameni au ajuns pe Everest în acest an, record absolut de ascensiuni pentru un sezon, arată date citate de channelnewsasia.com și AFP. Printre cei ajunși pe cel mai înalt munte din lume se numără un șerpaș care face asta a 22-a oară, dar și un chinez cu ambele picioare amputate. Numărul celor care ajung pe Everest este foarte mare, cantitatea de gunoaie este uriașă și statul nepalez caută moduri de a mai reduce numărul turiștilor.

Bancul zilei: Cum dispare rapid durerea de cap