TERRA
Science Report: Povestea fascinantă a ploii de un milion de ani la sfârșitul Triasicului, care a „ascuns” o extincție în masă și a deschis calea pentru dominația dinozaurilor Acum multă vreme, înainte de a miji epoca dinozaurilor, o ploaie zdravănă s-a abătut asupra supercontinentului Pangeea - și nu s-a oprit timp de un milion de ani, fiind acum cunoscută drept Episodul Pluvial Carnian. Un nou studiu arată că EPC a fost de fapt o mare extincție – provocată de erupții vulcanice și schimbări climatice – care a dus la dispariția unei treimi din speciile marine și a unui număr semnificativ de plante și animale terestre.
Descoperirea unei noi specii de focă rescrie istoria mamiferului marin Descoperirea unei specii de focă în prezent dispărută, care a trăit în emisfera sudică, a „răsturnat cu susul în jos” ceea ce oamenii de ştiinţă cunoaşteau despre evoluţia acestor vieţuitoare, au anunţat miercuri cercetătorii, relatează agenția Xinhua citată de Agerpres.
Corbii pot să anticipeze unealta care le va oferi acces la hrană (studiu) Corbii caledonieni pot să anticipeze ce unealtă le va fi folositoare pentru a ajunge la o sursă de hrană, conform constatărilor unui studiu care oferă dovezi suplimentare asupra abilităţilor cognitive ale acestei specii, relatează Agerpres citând AFP.
VIDEO Cel mai mare aisberg din lume se îndreaptă către Georgia de Sud Cel mai mare aisberg din lume, numit A68, cu o lungime de 160 de kilometri, desprins din Antarctica, s-ar putea opri în zona Georgiei de Sud. Gheţarul reprezintă o ameninţare gravă pentru pinguinii şi focile care trăiesc în zonă, potrivit Mediafax.
Noiembrie și extremele vremii în România - De la +30 de grade, la peste 30 cm strat de zăpadă Luna noiembrie poate aduce în mod excepțional și temperaturi de 28 - 30 de grade în prima sa parte, în timp ce în anii când vin mase de aer rece din Rusia, temperaturile pot scădea la sub -20 de grade și poate ninge ca-n ianuarie. Însă, în ultimii ani noiembrie a fost o lună mai caldă ca de obicei, cu temperaturi ca de septembrie în primele zile. În mod excepțional, în noiembrie pot fi +21 de grade la Predeal și +13 grade la Omu, însă pot fi și cazuri în care stratul de zăpadă poate ajunge la jumătate de metru în Iași sau la Câmpina.
Nemaivăzut de 100 de ani, găsit în Madagascar: Eluzivul cameleon care trăiește doar în timpul anotimpului ploios Oamenii de știință au găsit o specie eluzivă de cameleon care a fost zărită ultima oară în Madagascar în urmă cu 100 de ani, transmite The Guardian.
VIDEO Descoperire monumentală, la propriu: Cercetătorii au găsit un nou recif de corali mai înalt decât Empire State Building Un nou recif de corali cu o înălțime de 500 de metri, mai mare decât unele din cele mai înalte clădiri din lume, a fost descoperit în Marea Barieră de Corali a Australiei, anunță CNN.
Rezervația naturală Galapagos este amenințată de navele de pescuit ale Chinei O flotă de 300 de nave de pescuit chineze se află de trei luni în apele din jurul arhipelagului Galapagos în care trăiesc specii unice în lume. Pescuitul intensiv și industrial provoacă distrugerea unui întreg ecosistem, scrie Corriere della Sera.
​VIDEO Incredibila armură a micuțului - Cum de rezistă un gândac când este călcat cu mașina Un gândac din zonele deșertice ale SUA are un exoschelet atât de rezistent, încât și dacă trece o mașină peste el tot nu îl zdrobește. Phloeodes diabolicus este o insectă atât de specială, încât rezistă la greutăți ce o depășesc de 30.000 pe cea a ei. Dacă un om ar putea fi atât de rezistent ar însemna că nu l-ar zdrobi greutatea a 40 de tancuri.
VIDEO Aspretele, cel mai rar pește din Europa, a reapărut pe râul Vâlsan Aspretele, cel mai rar pește din Europa, o fosilă vie, a reapărut pe râul Vâlsan din județul Argeș, a anunțat alpinistul Alex Glăvan, care în trecut a făcut campanii de salvare a speciei.
Au mai rămas doar zece ani pentru salvarea Arcticii, avertizează șeful mega-expediției cu nava Polarstern, la întoarcerea în Germania, după un an de cercetări și aventuri la Polul Nord După cea mai mare expediție arctică din toate timpurile, nava germană de cercetare „Polarstern” a acostat, săptămâna trecută, în portul Bremerhaven. Sute de cercetători și navigatori din întreaga lume au fost implicați în proiectul mamut „MOSAiC”. Deoarece Arctica se încălzește mult mai repede decât restul lumii și ceea ce se întâmplă acolo afectează întreaga planetă, aceasta expediție este de o enormă importanță. Datele colectate pot anticipa schimbări în clima Pământului, care vizează toate generațiile viitoare. Süddeutscher Rundfunk oferă imagini și relatări colosale de pe parcursul temerarei expediții.
Science Weekend: O nouă teorie spune că explozia din Tunguska a fost un asteroid de 200 m care a „ratat” impactul cu Pământul În dimineața zilei de 30 iunie 1908 pământul s-a cutremurat în Asia centrală și o serie de mingi de foc zburătoare, provocând un șir înspăimântător de explozii, au fost observate pe cerul de deasupra râului Tunguska. Nori ciudați, apusuri colorate și o luminiscență slabă pe timp de noapte au fost raportate până în îndepărtata Europă.
Dezastrul ecologic din Kamceatka are cauze naturale, afirmă cercetătorii ruși Moartea masivă a vieții marine semnalată în ultimele săptămâni în Peninsula Kamceatka din estul extrem al Rusiei are cauze naturale fiind cauzată de microalge, potrivit rezultatelor analizelor preliminare prezentate luni de cercetătorii ruși, transmite AFP.
ONU: Pământul ar putea deveni un „iad nelocuibil” din cauza schimbărilor climatice și a pandemiei de COVID-19 Creşterea numărului dezastrelor climatice, alături de pandemia de COVID-19, demonstrează că liderii politici şi economici nu reuşesc să oprească transformarea planetei într-un „iad nelocuibil” pentru milioane de oameni, conform unui raport emis luni de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU), relatează Haaretz.
Dezastru ecologic în Kamceatka: 95% din viața marină de pe fundul apei a fost eradicată de un fenomen necunoscut Aproape toate organismele ce trăiesc pe fundul apei au fost eradicate de un fenomen încă neidentificat survenit pe coastele peninsulei Kamceatka din orientul extrem al Rusiei, relatează Moscow Times.
Toți pinguinii din lume provin de pe al optulea continent pierdut al Pământului - cercetători Cercetătorii au descoperit fosile despre care afirmă că demonstrează cu certitudine că aproape fiecare pinguin de pe Pământ își are originile în Noua Zeelandă de astăzi, partea cea mai înaltă a unui continent scufundat cunoscut drept Zealandia, relatează Popular Mechanics.
„Pas istoric”: Diavolii tasmanieni au fost reintroduși în Australia continentală după 3.000 de ani Mai mulți diavoli tasmanieni au fost eliberați în sălbăticia în Australia continentală pentru prima oară după aproape 3.000 de ani de la dispariția lor de pe continent, conservaționiștii descriind măsura drept „un pas istoric” pentru „resălbăticirea” Australiei, relatează AFP și Deutsche Welle.
De ce China și Nepalul măsoară vârful Everest - Nu doar geografie, ci și geopolitică De câteva luni se vorbește despre un anunț al Chinei și Nepalului privind altitudinea vârfului Everest și, deși noua valoare nu are cum să difere mult față de cea larg acceptată, măsurătoarea este foarte importantă pentru ambele țări. Noua valoare nu este importantă doar pentru geologi, ci este și o chestiune de mândrie națională, de independență și de a dovedi ce pot face noile tehnologii. În plus, discuția este dacă să se ia în considerare, sau nu, stratul de zăpadă de pe vârf.
VIDEO David Attenborough, acum și pe Instagram / Recordul stabilit de prezentatorul britanic pe platforma social media Naturalistul și realizatorul de documentare David Attenborough a devenit joi persoana care a strâns cel mai rapid un milion de followeri pe instagram, ajungând la numărul respectiv la doar câteva ore după ce și-a deschis un cont pe platforma social media, relatează CNN.
Astăzi ziua este egală cu noaptea. Echinocțiul de toamnă Astăzi are loc echinocțiul de toamnă - ziua este egală cu noaptea în orice loc de pe pământ. Din punct de vedere astronomic, înseamnă trecerea la anotimpul de toamnă. Începând de la această dată, durata zilelor va continua să scadă, iar cea a nopților să crească, până în 21 decembrie, când va avea loc solstițiul de iarnă.

Bancul zilei: Gusturile muzicale nu se discută
Profesoru-i întreabă pe elevi dacă sunt fani manele. Toți ridică mâna, cu excepția unuia.Profesorul: - De ce nu ești fan manele? Elevul explică: - Îmi place jazz-ul. Fiindcă mama e fan jazz, tata e fan jazz...
Bancul zilei: Stările unui bărbat cam trecut ce merge la amantă
Un bărbat de vârsta a doua a mers la amanta sa. În scara, unde locuia respectiva vede următorul anunt: Liftul nu functionează”.Amanta locuia la etajul 15, dar omul dornic de a trăi clipe frumoase si-a zis:Mare lucru, pe aripile dragostei ajung și pe lună"!
Bancul zilei: Prânzul în Maramureș