TERRA
In Rusia au fost descoperite ramasitele unor mamuti lanosi si ale mai multor specii de dinozauri Oamenii de stiinta din Rusia au descoperit numeroase ramasite ale dinozaurilor si ale mamutilor lanosi, informeaza iflscience.com, care citeaza The Siberian Times.
Prima floare de pe planeta era hermafrodita, potrivit unui nou studiu Cercetatorii cred ca au reusit sa intocmeasca un portret robot al primei flori de pe planeta: era hermafrodita si organele sale care semanau cu niste petale erau organizate in cercuri concentrice, potrivit unui studiu publicat marti, relateaza AFP.
​ANALIZA Vremea extrema in timpul verii – De la inghet in iulie, la peste 44 de grade in august Niciun alt anotimp nu-i ca vara cand este vorba de extreme ale vremii. Canicula domina si a adus maxime de peste 44 de grade, in cele mai calde nopti temperatura ramanand la peste 28 e grade. In unele zile poate sa ploua cat pentru doua luni si maximele nu trec de 12-15 grade, in timp ce la munte poate sa ninga si sa se depuna strat de zapada ca-n plina iarna. Iunie este cea mai ploioasa luna din an, iulie este cea mai calda, iar august a adus cele mai multe recorduri de temperatura. In articol puteti citi despre multimea de extreme cu care ne putem intalni in verile iesite din comun, fie ca este vorba de vant, ninsoare, ploi, caldura si frig.
Legatura inedita dintre clima si praful desertic din Sahara care a ajuns in Romania acum 6.000 de ani Praful din Sahara care ajunge din cand in cand in Romania, fiind vizibil mai ales pe masini, era purtat pana pe teritoriile noastre si acum sase milenii, arata o cercetare realizata de oameni de stiinta romani si de alti cercetatori de la Northumbria University Newcastle (Marea Britanie). In turba din rezervatia Mohos de langa Tusnad s-a ajuns pana la 9,5 metri adancime si au fost luate mostre de praf care s-au depus in utimele zece milenii. In articol puteti citi despre legaturile dintre praful saharian si clima de acum 6000 de ani, dar si despre cat de diferita era clima de atunci in Romania, dar mai ales in Sahara.
Caldura coplesitoare - In Spania temperaturile au ajuns la 47 de grade ​La aeroportul Cordoba, in Andaluzia, temperatura a urcat joi la 47 de grade, la doar un grad de temperatura maxima inregistrata vreodata in Europa: 48 de grade. Si in Portugalia maximele au fost de 44 grade, in timp ce in Romania cea mai ridicata temperatura a fost de 34 de grade, la Calarasi.
Secretul betonului roman care a supravietuit mareelor pentru 2.000 de ani a fost dezvaluit de catre oamenii de stiinta Oamenii de stiinta din Statele Unite cred ca au gasit secretul din spatele rezistentei digurilor romane, care s-au opus nu numai valurilor, dar si timpului, relateaza The Telegraph. Potrivit cercetatorilor, apa sarata amestecata cu cenusa vulcanica este secretul pentru care betonul ar fi dobandit o caracteristica impenetrabila.
Stephen Hawking: Actiunile lui Trump pot impinge Terra dincolo de limite. Planeta poate deveni precum Venus, cu temperaturi de 250 de grade si ploi de acid sulfuric Actiunile lui Donald Trump, care va scoate Statele Unite din acordul climatic de la Paris, vor cauza mult rau mediului inconjurator, iar Terra risca sa devina precum planeta Venus unde sunt 250 de grade si multe ploi acide, spune celebrul fizician Stephen Hawking, citat de BBC. Hawking a implinit 75 de ani anul acesta si visul lui este sa se gaseasca un leac pentru paralizia sa sau macar ceva care sa-i incetineasca evolutia.
La un pas de record - Temperaturile s-au apropiat de 53 de grade in Iran Intr-un oras din Iran temperatura a fost foarte aproape de 53 de grade Celsius, iar in Irak si Kuweit s-au depasit 50 de grade Celsius miercuri. Cea mai ridicata temperatura din Asia s-a inregistrat anul trecut in Kuweit, 54 de grade, iar recordul de cand se fac masuratori meteorologice ramane in Death Valley (California) - 56,7 grade inregistrate in 10 iulie 1913 la ferma Furnace Creek).
ANALIZA Europa si uimitoarele ei recorduri de temperatura, ploaie si zapada - De la "micile Siberii" din sud, la orasele "fierbinti" din nord In nordul Europei au fost ierni dure in care temperaturile au coborat spre -58 de grade Celsius, insa in aceleasi zone verile au adus temperaturi cu 90 de grade mai mari. In sud au fost si peste 48 de grade, dar in insulele grecesti in unele ierni extraordinare s-au depus zeci de centimetri de zapada. Clima Europei difera enorm, astfel ca cel mai ploios loc aduce precipitatii de 30 de ori mai mari fata de cel mai secetos loc, iar in iernile cele mai bogate in zapada stratul masurat la statiile meteo poate depasi 8 metri. In articol puteti citi despre vara din ianuarie, despre "micile Siberii" europene, despre ninsoarea din iunie sau despre ploi ce au batut toate recordurile.
Un pin din SUA, cu varsta de 5.067 de ani, cel mai longeviv organism de pe planeta datat cu exactitate O echipa de cercetatori din Statele Unite tine o evidenta, numita Lista Vechimii, in care sunt mentionati arborii stravechi datati in mod oficial. Printre acestia se numara un smochin din Sri Lanka, ce are cel putin 2.222 de ani, un chiparos patagonez din Chile, de 3.627 de ani, la fel de vechi ca monumentul Stonehenge. Insa, cel mai batran copac de pe lista, un pin apartinand aceleiasi specii, Pinus longaeva, din aceeasi zona, are, conform datarilor, 5.067 de ani, fiind in viata pe vremea cand egiptenii din Antichitate au inceput sa ridice piramidele.
VIDEO Un mic atol nelocuit din Pacific are cea mai mare densitate de gunoaie din lume, fiind poluat cu 38 de milioane de bucati de plastic Unul dintre cele mai izolate locuri din lume, un atol de corali nelocuit este si unul dintre cele mai poluate locuri de pe glob, scrie Guardian.
Lipsa prafului face ca poluarea atmosferica a Chinei sa fie mult mai grava Praful din aer este considerat, in mod normal, o problema de mediu, insa lipsa acestuia face ca poluarea aerului asupra Chinei sa fie mult mai grava, anunta BBC.
Cercetatorii din Cluj au descoperit o specie noua de dinozaur Cercetatorii din Cluj descopera specie noua de dinozauri in Transilvania. E vorba de fosilele unei soparle care dovedeste prezenta unei noi familii denumite de catre descoperitori Barbatteidae - acestia sunt paleontologii Universitatii Babes-Bolyai Cluj-Napoca si ai Muzeului Tarii Crisurilor din Oradea. Soparla descoperita la Oarda de Jos, langa Alba Iulia, incadrata intr-un nou gen si noua specie, a fost denumita Oardasaururs glyphis, potrivit Actual de Cluj.
Pe Everest va fi aglomeratie record in 2017 - Creste si numarul de alpinisti neexperimentati, dar si cel al operatiunilor de salvare ​Anul curent aduce aglomeratie foarte mare pe Everest, guvernul nepalez acordand un numar record de permise pentru cei care doresc sa ajunga pe cel mai inalt varf al Terrei. Lucrurile au ajuns prea departe, se vor crea "ambuteiaje", numarul alipinistilor fara experienta este tot mai mare, iar cel al operatiunilor de salvare deja a crescut cu peste 50%, noteaza Washington Post. In plus, tabara de baza de la 5.300 metri a devenit arhiplina si o noua moda este ca unii turistii sa vina doar o zi pentru o cina de lux si sampanie.
​ANALIZA Primavara si "nebuniile" vremii - De la 33 de grade in martie, la ninsoare in luna mai Primavara este un anotimp spectaculos cand e vorba de surprizele pe care vremea ni le-a rezervat de-a lungul anilor. In mod exceptional temperaturile pot trece de 32 de grade in martie, dar pot scadea pana spre -10 grade in mai. Aprilie poate aduce, cum s-a intamplat acum cateva zile, ninsori serioase in toata tara, in luna mai se pot depasi 40 de grade, dar, la fel, pot veni zapezi importante la munte. Mai jos puteti citi despre extreme climatice care s-au manifestat de-a lungul timpului in lunile de primavara in tara si despre uimitoarea luna martie a anului 1952.
VIDEO In India a fost descoperita o noua specie de crab, care traieste in copaci Crabii nu se gasesc numai pe fundul marilor sau alergand neindemanatici pe plaje. In Africa sau in anumite parti din Asia exista si specii iubitoare de copaci. A fost descoperita o specie noua de crab, denumita Kani maranjandu, care traieste in copaci. Descoperirea a fost facuta in Kerala, in padurile din sudul Indiei si reprezinta "primul crab de copac raportat in India", relateaza iflscience.com.
Marea Bariera de Corali, afectata pentru al doilea an de fenomenul de albire, cu consecinte iremediabile Formatiunile coraliene din Marea Bariera de Corali, aflata in largul Australiei, care au fost afectate pentru al doilea an consecutiv de fenomenul de albire, cauzat de cresterea temperaturii apei, nu mai au nicio sansa pentru a se reface, au avertizat, luni, cercetatorii australieni, citati de AFP.com, potrivit News.ro.
VIDEO Egipt: Au fost descoperite ramasitele unei piramide construite in urma cu aproximativ 3.700 de ani Un coridor lung si un bloc gravat cu 10 linii hieroglifice se numara printre ramasitele unei piramide, construite in urma cu aproximativ 3.700 de ani, care au fost descoperite in Egipt, potrivit BBC.
Urma de dinozaur de marime record, descoperita in Australia Oamenii de stiinta au descoperit intr-o regiune izolata de coasta, in nord-vestul Australiei, o urma de dinozaur cu lungimea de aproape 170 de centimetri, care ar putea fi cea mai mare amprenta de acest tip din lume, informeaza Reuters, citata de News.ro.

Bancul zilei: Secretul  înțelepciunii