TERRA
Gaură în stratul de ozon de trei ori mai mare decât Groenlanda, deschisă deasupra Polului Nord Oamenii de ştiinţă au detectat ceea ce pare a fi cea mai mare gaură în stratul de ozon înregistrată vreodată deasupra Polului Nord, în condiţiile în care găuri în stratul de ozon se deschid în fiecare an deasupra Polului Sud, dar cele de la Polul Nord sunt mult mai rare, conform unui material publicat de revista Nature.
Science Report Gravitația: poate că am înțeles-o greșit tot timpul. Mai bine punem întrebări prostești Fizicienii au căutat legi care să explice atât lumea microscopică a particulelor elementare, cât și pe cea macroscopică a universului și pe Big Bang la începuturile sale, așteptându-se ca asemenea legi fundamentale să aibă simetrie în toate împrejurările. Dar doi fizicieni au descoperit o dovadă teoretică a faptului că, la cel mai fundamental nivel, natura nu respectă simetria.
Science News: Un craniu radioactiv de dinozaur i-a ajutat pe cercetători să descopere o specie nouă, ocolită în 150 de ani de studii Allosaurus a fost un prădător fioros din vârful lanțului trofic al dinozaurilor cu milioane de ani înainte ca Tyrannosaurus rex să pretindă titlul de „rege al dinozaurilor”, iar cercetătorii au descoperit acum cea mai timpurie specie de Allosaurus.
O specie nou descoperită de melc maro a fost numită după activista de mediu Greta Thunberg O specie nou descoperită de melc maro a fost numită după activista de mediu Greta Thunberg. Cercetătorii spun că au luat această decizie pentru că această specie a fost nevoită să se adapteze și să „rezolve problemele pe care nu le-a creat”.
Nou record de temperatură în Antarctica: +18,3 grade la o stație de cercetare a statului argentinian În Antarctica s-a înregistrat cea mai mare temperatură de până acum, +18,3 grade, valoare ce depășește cu aproape un grad precedentul record stabilit în 2015. Temperatura a fost înregistrată la stația de cercetare argentiniană Esperanza. În uriașul continent sudic s-a înregistrat și cea mai scăzută temperatură măsurată oriunde pe glob: -89,2 grade la stația Vostok.
Februarie a început cu noi recorduri de căldură în toată Europa - De la 11 grade la Kiev, până la 27 la Torino. Cât de cald a fost la noi Pe 1 februarie au fost 20 de grade în țară și la multe stații meteo a fost doborât recordul de căldură al zilei. În ultimele două săptămâni nu a fost zi fără maxime de peste 10 grade în România, iar recorduri de căldură au fost peste tot în Europa, de la 11 grade la Kiev, până la 27 de grade la Torino. În România vremea se răcește, iar minimele scad la sub -10 grade în noaptea de vineri spre sâmbătă, iar joi va ninge în București.
VIDEO O nouă formă de auroră boreală, descoperită de pasionaţi şi cercetători finlandezi O nouă formă de auroră boreală, care a fost numită ''dune'', a fost descoperită de pasionaţi finlandezi, alături de oameni de ştiinţă, a anunţat miercuri Institutul finlandez de meteorologie din cadrul Universităţii din Helsinki, scrie Agerpres.
Science Report Yale: Pentru dispariția dinozaurilor vinovat este doar asteroidul, nu și activitatea vulcanică Contrazicând o serie de studii recente, un grup internațional de cercetători condus de profesoara de geologie și geofizică Pincelli Hull de la Yale argumentează într-un articol publicat în prestigioasa revistă Science că impactul asupra mediului al masivelor erupții vulcanice din regiunea indiană Capcanele Deccan a avut loc mult înaintea extincției dinozaurilor de acum 66 de milioane de ani.
Cristale străvechi de zirconiu descoperite în Australia spun povestea câmpului magnetic de la începuturile Terrei Cristale străvechi de zirconiu, descoperite în Australia, spun povestea primului câmp magnetic terestru, care a dispărut în urmă cu sute de milioane de ani şi care era mult mai puternic decât se credea. Detaliile despre caracteristicile câmpului magnetic primordial pot contribui la aflarea răspunsului la întrebarea de ce a apărut viaţa pe Pământ, conform unui material publicat marţi de Live Science, preluat de Agerpres.
”Misiune de protecție fără precedent” Echipe speciale aeropurtate au reușit să salveze de incendiile din Australia ”copacii dinozaurilor”, aflați într-un loc secret Pompierii australieni au reușit să protejeze singurul pâlc de pini Wollemi din natură, această specie cunoscută drept ”copacii dinozaurilor” fiind salvată de incendiile din ”Australia printr-o ”misiune de protecție fără precedent”, potrivit Guardian.
Digi24: Vuietele misterioase care au fost detectate în toată lumea. Nimeni nu a știut până acum despre ce este vorba Mai multe unde seismice misterioase au fost detectate simultan de către agențiile de monitorizare a cutremurelor din întreaga lume. Semnalele înregistrate au avut o durată de până la 20 de minute.
În fiecare săptămână în corpul unui om ajung 5 grame de plastic, cât un card de credit În fiecare săptămână în corpul unui pământean ajung 5 grame de plastic, echivalentul unui card de credit, arată un studiu WWF International, citat de Reuters și Mediafax.
Science Report: Marile descoperiri care vor schimba lumea în următorul deceniu (II): Mini-creiere mai mari și mai bune Ultimul deceniu a adus progrese remarcabile în științe, de la descoperirea bosonului Higgs până la editarea genetică ca în povestirile științifico-fantastice. Dar care vor fi cele mai importante salturi următoare ale cunoașterii? Siteul Live Science a întrebat mai mulți experți care vor fi descoperirile, tehnicile și progresele din domeniile lor pe care vor fi entuziasmați să le vadă în anii ʼ20.
FOTO VIDEO Nori cu o formă extrem de rară, sâmbătă, pe cerul Capitalei. Meteorolog: ”Nu știm cum se formează, este un mister al atmosferei” Pe cerul Capitalei a apărut, sâmbătă dimineață, o formațiune noroasă extrem de rară, de tip Stratocumulus, specia volutus, cunoscută și sub numele de ”nori rulou”, arată fotografiile și explicațiile publicate pe pagina de Facebook ”Furtuni România”.
Locul de pe Pământ care nu poate găzdui nicio formă de viață: iazurile morții din Etiopia Oamenii de știință au descoperit un loc pe Pământ unde nimic nu poate supraviețui – nici măcar forme de viață microbiene. Este un crater vulcanic din Etiopia plin cu sare și cu gaze toxice. „Peisajul infernal” este situat în câmpul geotermal Dallol din Etiopia.
O companie din Israel susține că este prima din lume care poate prezice cutremure chiar și cu opt ore înainte. În 2020 va încerca să prezică peste 90% din cutremurele din Vrancea O companie din Israel, la care sunt și investitori români, susține că este prima din lume care poate prezice cutremure cu opt ore înainte de producerea lor și pentru asta nu cercetează ce se întâmplă în pământ, ci în ionosferă, strat superior al atmosferei. Compania numită Ionoterra susține că a prezis cu acuratețe de 90% cutremure din Grecia și Turcia, iar în a doua parte a lui 2020 va aduce instrumente sofisticate în România pentru a prezice seisme în zona Vrancea. Cercetările vor fi realizate cu Politehnica București, iar rectorul Mihnea Costoiu s-a arătat încântat de proiect și de rezultate.
Când știința se ciocnește cu conspirația. Cum vede un fizician teoria Pământului plat La Cluj a avut loc în acest weekend o conferință internațională a oamenilor care cred că Pământul este plat. Organizatorul principal, un român din SUA, mi-a spus că și-a dorit să aibă la conferință și un fizician respectat cu care să dezbată subiectul, dar că acesta nu a venit. Pentru a nu lăsa așa lucrurile, am intermediat eu întâlnirea dintre conspirație și fizică. Iată ce a ieșit.
Știrile ProTV: Submarin din al Doilea Război Mondial, dispărut în prima sa misiune, găsit după 80 de ani Un submarin american cu 70 de marinari la bord, care dispăruse în timpul primei sale misiuni, în al Doilea Război Mondial, a fost găsit la aproximativ 820 de metri adâncime în Oceanul Pacific, în apropierea Insulelor Aleutian din Alaska.
Localităţile de coastă ale lumii, ameninţate de „descompunerea” calotei glaciare din Groenlanda (om de ştiinţă) Un cercetător de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie a avertizat că „descompunerea” calotei glaciare din Groenlanda riscă să conducă la creşterea nivelului mărilor şi oceanelor şi ameninţă aşezările costiere ale lumii, relatează Press Association, citată de Agerpres.
Nasa a descoperit un Super-Pământ la distanță de 31 de ani lumină Sonda spațială Tess aparținând NASA a descoperit recent noi exoplanete situate la o distanță de 31 de ani lumină de Pământ, la finalul unui an de explorare spațială, scrie CNN.

Bancul zilei: Neînțelegeri de dimineață