Jocurile imaginare cu păpușile ar putea ajuta copiii să-și dezvolte abilitățile sociale și empatia, potrivit unui studiu citat de The Guardian.

papusiFoto: Hotnews

Deși valoarea educațională a jocului cu Lego și jucăriile de construcție a fost acceptată pe scară largă, beneficiile jocului cu păpuși par uneori să fie trecute cu vederea, potrivit neurocercetătorului care a condus studiul.

Astfel, potrivit acestuia, jocul cu păpușile îi încurajează pe copii să vorbească mai mult despre gândurile și emoțiile celorlalți.

”Când copiii creează lumi imaginare și jocuri de rol cu ​​păpuși, ei comunică la început cu voce tare și apoi internalizează mesajul despre gândurile, emoțiile și sentimentele altora”, a spus dr. Sarah Gerson, neurocercetătoare la Universitatea Cardiff și autorul principal al studiului.

„Acest lucru poate avea efecte pozitive de lungă durată asupra copiilor”, cum ar fi o creștere a puterii de procesare socială și emoțională și dezvoltarea abilităților sociale precum empatia.

Studiul, finanțat de producătorii Barbie și publicat în revista Developmental Science, a implicat 33 de băieți și fete, cu vârste între patru și opt, cărora li sa oferit o colecție de păpuși Barbie și accesorii precum o ambulanță sau un cal cu care să se joace.

Au fost lăsați să se joace spontan, dar vorbirea lor a fost monitorizată și au măsurat, prin intermediului spectroscopiei funcțională în infraroșu apropiat, schimbările în oxigenarea sângelui pentru a urmări activității creierului în timp ce subiectul se mișcă liber.

Studiul a constatat că copiii vorbeau mai mult despre gândurile și emoțiile celorlalți, un indicator al înțelerii sociale a copiilor, atunci când se jucau cu păpușile, comparativ cu momentele în care jucat jocuri creative pe o tabletă.

În cadrul studiului, s-a mai observat, de asemenea, că în timpul jocului cu păpuși copiii erau mai predispuși să se adreseze păpușilor la persoana a doua, vorbind direct cu ele, în timp ce la personajele de pe ecranul tabletei aveau tendința să se refere la persoana a treia.

Nu a fost observată nicio diferență între băieți și fete.

”Un copil se gândește la gândurile și emoțiile altor oameni în timp ce se joacă cu păpuși”, a spus Gerson.

Benjamin Mardell, care cercetează pedagogia jocului la Harvard Graduate School of Education și care nu a fost implicat în lucrare, a spus: „Ipoteza că jocul cu păpuși oferă o schelă copiilor mici pentru a lua perspectiva altuia, chiar dacă acel alt este neînsuflețit, pare foarte rezonabil. Și faptul că ei văd utilizarea limbajului în acest sens este o bună confirmare a ipotezei.”

„Aș avea o viziune mai largă asupra a ceea ce este o păpușă”, a spus el. „[Ar putea fi] orice obiect în care copilul poate investi simțul celuilalt – un animal de pluș, o mănușă de bucătărie care îi vorbește sau chiar un prieten imaginar.”, a adăugat el.

„Aceste abilități sunt cu adevărat importante pentru interacțiunea cu alți oameni, pentru a învăța de la alți oameni și pentru a naviga într-o varietate de situații sociale”, a spus Gerson. „Devine important pentru a lega și a menține prietenii și pentru modul în care învață de la profesori și de la părinți.”