Urangutanii şi-au câştigat deja o reputaţie datorită remarcabilei lor dexterităţi fizice care îi ajută să se deplaseze cu uşurinţă prin zonele dens împădurite, însă o echipă de cercetători germani a anunţat că lista impresionantă de abilităţi ale acestor vieţuitoare poate fi completată, mai nou, cu spargerea nucilor cu ajutorul unui ciocan, relatează DPA miercuri, potrivit Agerpres.

urangutanFoto: Wikipedia

Urangutanii sunt capabili să deprindă singuri această abilitate şi nu au nevoie de îndrumare pentru a face acest lucru, a constatat o echipă de cercetători de la Universitatea din Tuebingen în urma unui studiu publicat în revista ştiinţifică American Journal of Primatology.

În cadrul studiului, urangutanii de la Grădina Zoologică din Leipzig, printre alţii, au primit nuci de consistenţă tare, precum şi crengi tăiate pentru a putea fi folosite pe post de ciocan şi o bucată de lemn ce putea servi drept nicovală.

Animalele utilizate în acest experiment au folosit spontan ciocanele pentru a sparge nuci şi nu au copiat acest comportament din altă parte, au notat cercetătorii.

''Dintre maimuţele mari, urangutanii sunt cunoscuţi pentru că deţin al doilea cel mai mare repertoriu în ceea ce priveşte utilizarea instrumentelor, după cimpanzei'', au notat cercetătorii.

''Cu toate acestea, animalele sălbatice nu au fost observate anterior spărgând nuci'', a declarat conducătorul studiului, Claudio Tennie, citat într-un comunicat emis de universitate.

Experimente similare au fost desfăşurate la Grădina Zoologică din Zurich, unde patru urangutani dintr-un grup au spart nuci cu un ciocan.

Prin urmare, spargerea nucilor cu ajutorul uneltelor este - cel puţin la urangutani - un comportament care nu necesită transmitere culturală prin copiere, a explicat echipa de cercetători.

Oamenii de ştiinţă credeau anterior contrariul şi chiar se aşteptau ca această abilitate să dispară la maimuţe în absenţa posibilităţii de transmitere culturală.