Un meteorit „curcubeu” descoperit în Costa Rica ar putea conține „cărămizile vieții”

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 21 august 2020, 18:48 Science - Spatiul

Meteoritul curcubeu din Costa Rica
Foto: Arizona State University
Un mic meteorit poros a căzut în Costa Rica la 23 aprilie 2019, iar în interiorul său s-ar putea afla „cărămizile vieţii” - un cocktail de substanţe organice considerate de oamenii de ştiinţă necesare pentru apariţia vieţii, relatează Live Science și Agerpres.

De dimensiunea unei maşini de spălat, meteoritul s-a dezintegrat la intrarea în atmosferă. Localnicii au găsit fragmente din acest meteorit împrăştiate în regiunea dintre două sate, La Palmera şi Aguas Zarcas.

Deşi meteoriţii cad zilnic pe Pământ, aceste fragmente indică faptul că acest meteorit a fost unul special: asteroidul din care provine reprezintă o „fosilă vie” a începuturilor Sistemului Solar, fiind format din praful şi gazele din compoziţia nebuloasei din care avea să se nască Soarele şi Sistemul Solar.

Aceste ingrediente, la rândul lor, sunt şi mai vechi, fiind formate în furnalul unor stele care s-au stins cu mult înainte ca Soarele să se aprindă. Asteroizii care s-au format în acele momente de naştere a Sistemului Solar fac parte dintr-o clasă denumită condrite carbonice, fiind foarte bogaţi în carbon.

Meteoritul care a căzut în Costa Rica conţine compuşi complecşi ai carbonului, probabil chiar şi aminoacizi (din care se formează proteine şi chiar molecule ADN) dar şi alte substanţe complexe care pot îndeplini roluri importante în apariţia vieţii.

Dacă alţi asteroizi formaţi la începuturile Sistemului Solar au devenit părţi ale unor planete, asteroidul din care provine meteoritul ce a căzut în Costa Rica a rămas intact pentru cea mai mare parte a timpului, compoziţia sa fiind modificată doar de influenţa îndelungată a razelor solare care au contribuit la formarea unor compuşi chimici din ce în ce mai complecşi.

Un alt meteorit care a explodat în 1969 deasupra regiunii Murchison, din vestul Australiei, avea o compoziţie similară. Aminoacizii descoperiţi în fragmentele provenite din spaţiu au contribuit la răspândirea ideii că viaţa pe pământ îşi are probabil originea în substanţele chimice aduse de meteoriţii care au bombardat Pământul la scurt timp după formarea planetei noastre.

La fel ca meteoritul din Murchison, acest fragment căzut în Costa Rica conţine praf galactic dinainte de aprinderea Soarelui pe braţul nostru din Calea Lactee. Studiile despre noul meteorit nu sunt încă finalizate, iar oamenii de ştiinţă continuă să caute compuşi organici complecşi, poate chiar proteine, care chiar dacă ar fi existat şi în conţinutul meteoritului din Murchison, au dispărut de mult timp, fiind degradate de atmosfera terestră.

Deja, conform cercetătorilor, meteoritul din Aguas Zarcas prezintă urme de aminoacizi ce nu au mai fost găsite nicăieri pe Pământ. În curând, cercetătorii vor putea studia fragmente de asteroid în stare pură, complet necontaminate, odată ce sonda japoneză Hayabusa2, lansată în 2014 în misiunea de a colecta şi mostre din asteroidul Ryuku, îşi va trimite preţioasa încărcătură pe Pământ.

De asemenea, în 2023, NASA va aduce pe Pământ mostre similare dintr-un alt asteroid, Bennu, care ar putea fi similar în compoziţie meteoritului căzut la Aguas Zarcas.

Am mai auzit asemenea aberatii... (Vineri, 21 august 2020, 20:03)

Sparafucile [utilizator]

Cum ca daca apare o combinatie potrivita de aminoacizi , din ea rasare viata iar dupa aceea viata se dezvolta si evolueaza de la sine prin simpla trecere a timpului.

Dar viata aia, de unde-si ia CONCEPTIA dupa care se dezvolta? Sau n-are nevoie de conceptie , aia e pe toate drumurile si o ia de acolo?

Dinozaurilor cine le-a dimensionat scheletul in asa fel incit sa le poata sustine imensa greutate? Acolo au fost clar niste calcule de rezistenta materialelor. Cine a facut calculele si cine a ales acele materiale ca sa poata indeplini taskul?
      ... (Vineri, 21 august 2020, 20:41)

Andpr [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

dumniezo, cine altul? Normal ca el...tz tz tz, nu stiti nimic...
      Asa e! (Vineri, 21 august 2020, 21:01)

tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Evolutia e o minciuna ! CIne poate sa explice cum de o amarata de amoeba a evoluat pana sa fie capabila sa abereze pe net folosind doar degetele! Doar dzeu (sic) poate sa falfaie o bagheta magica si sa iti dea liberul arbitru sa debitezi prostii crestinopate pe net!
        De bascaliosi geme lumea (Vineri, 21 august 2020, 23:41)

Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

Dar macar unii mai au si un dram de cultura. Pai bine, ciocoflendere, ce are a face CREATIA cu religia crestina? Ce, numai crestinii cred in CREATOR? Si ei nu sunt cei mai credinciosi. Cei mai credinciosi sunt ateii, fiindca ei cred ca viata - sub cele mai complexe forme ale ei - putea apare si din combinatii aleatoare intre moleculele de materie.

Ia fa un exercitiu de judecata: de cite combinatii e nevoie intre litere, alese intimplator, pina sa iasa un roman ca Razboi si Pace?
          Heh (Sâmbătă, 22 august 2020, 7:37)

Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Pe undeva ai dreptate: elucubratiile creationiste nu apar doar la crestinism, ci cam la toate cele 4000 de religii, una mai debila decat alta, care s-au perindat inutil pe fata pamantului de cand, prin procese evolutive complexe si situate peste abilitatile cognitive ale vreunui extremist religios, a aparut Homo Sapiens Sapiens.
          Dar cine zice de combinații aleatoare? (Sâmbătă, 22 august 2020, 14:41)

Popeye_the_Sailor [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Evoluția și selecția naturală e puțin mai complicată, nu așa de intuitivă și simplă ca ideea unui creator atoateștiutor, dar nici haos. Cel puțin creștinii nu neagă evoluția și selecția naturală, la care se face referință pe scurt în chiar primul capitol al bibliei: Dumnezeu a creat lumea in șase pași și după fiecare pas a văzut că era bun și l-a păstrat. Deci nu a creat lumea din start așa cum am preluat-o noi, nu a știut dinainte și nu a făcut nici un calcul. Pur și simplu a selectat ce era bun.
          Rolul religiilor nu e de a explica cum a apărut lumea, ci de a-i face și pe cei mai puțin înzestrați mintal să înțeleagă că toate au un rost pe lume, să-i facă să se poarte în așa fel încât viața și diversitatea să persiste, să le dea exemple și să-i amenințe, în ultimă instanță.
          Comparațiile astea cu combinații aleatoare din care să rezulte ceva complex sunt copilăroase și denotă ignoranță. Credeți că Lev Tolstoi a scris Război și Pace pentru că i-a dictat Dumnezeu? Nu. A evoluat dintr-un bebeluș, ca noi toți, a studiat și a trecut prin experiențe de viață pe care le-a înțeles în felul lui propriu, care s-a întâmplat să fie plăcut pentru ceilalți (cu o oarecare educație). Talentul lui s-a întâlnit cu perseverența și puterea de muncă. Au fost cu siguranță mult mai mulți oameni cu talent, dar care s-au pierdut pentru că nu aveau și restul.
          Și de ce tocmai Război și pace? (Sâmbătă, 22 august 2020, 15:36)

nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Noi vrem NUMAI pace!
          Propun: “Sensul existenței umane” de E. Wilson
      Sa iti explic (Vineri, 21 august 2020, 23:01)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Daca ai la dispozitie o intreaga familie numeroasa de urangutani, fara grija zilei de maine si le dai cate o masina de scris, dupa un timp de butonat arbitrar, din pura gresala, vor tasta EXACT si textul tau.
        Ai un catralion de dolari de la mine... (Sâmbătă, 22 august 2020, 8:04)

Alius [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

.. cand o sa reusesti acest experiment sau daca acel urangutan sau ce vrei tu (amoeba, de exemplu) se transforma intr-o fiinta capabila sa invententeze un dispozitiv la care sa compuna un astfel de mesaj pe care sa-l posteze undeva, astfel incat o alta fiinta inteligenta sa fie capabila sa receptioneze acel mesaj si sa-l si inteleaga.

Whatever comes first. E alegerea ta.

Succesuri!
    Evolutionismul este o inselatorie GIGANTICA! (Duminică, 23 august 2020, 18:43)

Sparafucile [utilizator]

El priveste cu dispret la Creationism, pe care nu-l considera stiinta ci teologie. Fiindca, chipurile, nu se bazeaza pe dovezi ci pe presupuneri mistice. Dar ca evolutionismul sa poata fi considerat stiinta ar trebui sa fie capabil sa descrie - cu dovezi si argumente- toti pasii pe care i-a facut cea mai primitiva forma de viata, provenita din aminoacizi, pina cind a ajuns dinozaur. Sau peste. Sau mamifer. Sau om. Evolutionismul ar trebui sa demonstreze cum un accident genetic suferit de cea mai primitiva forma de viata a dus la aparitia unei alte forme de viata, mai complexa si organizata superior. Iar apoi sa arate ce a contribuit la transformarea acelei noi forme de viata intr-una si mai complexa, si tot asa, sa descrie toti pasii si toate formele de viata intermediare pina s-a ajuns la complicatele mamifere sau reptile sau la oameni. Ba chiar ar trebui sa poata reproduce toate acele etape intermediare si transformari in laborator, actionind asupra genelor si transformindu-le in continuu. Poate el face asta? Poate pina-n plop! Si atunci, in lipsa dovezilor, pe ce se bazeaza teoriile evolutioniste? Pe afirmatia parintelui evolutionismului, care n-a fost Darwin ci un francez, Lamarck. Si care ce afirma?
    Ca " motorul esential al evolutiei este o tendinta spontana a vietii de a dezvolta forme mai complexe de organizare. Actionand singura, aceasta tendinta ar produce succesiv toate fiintele seriei, de la cea mai simpla fiinta, pana la cea mai complexa. Unele Imprejurari tulbura aceasta dezvoltare liniara si sunt raspunzatoare de complexitatea cvasidezordonata a multimii de forme vii"

Da, dar astea , in lipsa precizarii si prezentarii tuturor pasilor parcursi de viata intre amoeba si dinozaur sunt PRESUPUNERI. Dovezile unde sunt? Cum dovedesc evolutionistii ca in dezvoltarea amoebei pina a ajuns dinozaur n-au intervenit din nou acele forte supranaturale care au generat CREATIA?
    aminoacizii? (Duminică, 23 august 2020, 19:26)

pb80tm [utilizator]

problema sintezei celulare sunt aminoacizii esentiali. acestia nu sunt sintetizati de organismul ce replica celula. ai ia din exterior. adica ca sa ai proteinele necesare , caramizile vietii iti trebuie aminoacizii esentiali. astia sunt sintetizati de alte organisme vii. adica pt ca prima celula vie sa existe, prima proteina, iti trebuie un alt organism viu sa iti sintetizeze un aminoacid necesar formarii primei proteine. aici se zbat evolutionisti si tot spera ca aminoacizii sau permutarile naturale sa asigure acest prim aminoacid ne legat de o preexistenta vie. nu reusesc si pace. si asteapta din meteoriti sa apara aminoacidul adam. dar nu apare. de ce? din cauza nivelelor energetice din aminoacizii esentiali. acestea nu pot fi atinse din combinatii de aminoacizi inferiori energetic ( codificare inferioara). astfel aportul de codificare necesara pt constituirea proteinei (supercodificare) adus de aminoacidul esential nu se regaseste in nici un aminoacid primitiv sau format aleatoriu. aici e toata problema evolutionistilor si stiintei materialiste. ca sa structurezi superior o molecula ai nevoie de 2 componente: energie sau nivelu energetic ecvivalent si codul sau proiectul ce alcatuieste structura. in aminoacizii primitivi nu se gaseste nici energia necesara si nici codul. pe limba tuturor daca pui o gramada de carbuni poate sa treaca oricat ca nu se vor transforma in diamante. desi ambele au C la baza. poti sa aduci si carbuni de pe luna sau marte.
      Pe mine m-ati convins (Duminică, 23 august 2020, 22:20)

Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

Si nici n-a fost prea greu fiindca eram gata convins dinainte.