Aplicatia de mesagerie Snapchat a anuntat lansarea primului sau gadget: ochelarii de soare cu o camera foto incorporata. Dispozitivul, denumit de catre companie "Speactacles", va fi pus spre vanzare in decursul acestui an la pretul de 100 de dolari. Ochelarii pot inregistra video-uri de pana la 30 de secunde, spune BBC

Speactacles - ochelarii de la SnapchatFoto: Captura Youtube.com

O data cu acest anunt, Snapchat a anuntat ca numele companiei se va schimba in Snap Inc.

Decizia de redenumire a companiei a subliniat ambitia de a trece dincolo de o simpla aplicatie cu mesaje efemere, un produs care este foarte popular printre tineri.

Intr-un interviu, Evan Spiegel, creatorul Snapchat, in vasrta de 26 de ani, a spus care a fost rationamentul sau in crearea Spectacles.

"A fost prima noastra vacanta si ne-am dus la Big Sur- California- pentru o zi sau doua. Mergeam prin padure, paseam peste busteni si priveam minunatii copaci. Si cand am dat filmarea inapoi si am privit-o, mi-am putut vedea propria memorie prin proprii ochi- este de necrezut."

"Este un lucru sa poti vedea imaginea unei experiente pe care ai trait-o, dar este altceva sa ai o experienta a unei experiente. A fost cel mai intens sentiment care mi-a spus ca am mai fost acolo", a declarat Spiegel.

Saptamana trecuta, Snapchat a lansat cateva informatii limitate despre felul in care vor functiona ochelarii.

Secventele video vor fi salvate intr-un nou format, circular, care vor putea fi vizualizate in orice orientare, a spus compania. Ei au mai declarat ca bateria dispozitivului va dura o zi.

O lumina pe partea frontala va indica faptul ca ochelarii inregistreaza.

Inainte de confirmarea de la Snap, despre dispozitiv, revista Business Insider a publiat un video promotional care arata ochelarii.

Spectacles le va aminti multora de ochelarii Google, o incercare esuata a gigantului motor de cautare de a crea ochelari inteligenti.

In timp ce ochelari Google au ajuns pe mainile dezvoltatorilor din toata lumea- la pretul de 1.500 dolari/ pereche- dispozitivul nu a fost nici pe aproape de a deveni unul de larg consum. Compania a oprit in cele din urma dezvoltarea ochelarilor, dar a insistat ca ideea nu a murit.

Cu toate ca acestia au avut probleme pe partea de hardware, probabil, principalul defect a fost perceptia publica. Cei mai multi au vazut aceasta tehnologie ca fiind tulburatoare, deoarece invada viata privata. Iar in cel mai bun caz, unii au zis ca sunt un dezastru din punct de vedere estetic.

Dar, Spectacles, cu un pret mult mai scazut si, probabil, adoptarea lor de catre celebritati influente, acestia au ocazia sa fie vazuti mai "cool" decat Google Glass.

Snap Inc nu trateaza aceasta inventia ca o piesa de hardware inteligenta, ci ca pe o jucarie distractiva cu distributie limitata.