SPATIUL
Stele cazatoare
Foto: Observatorul Astronomic Vasile Parvan Barlad

Curentul de meteori Leonide ajunge în punctul maxim în noaptea de duminică spre luni

de V.M. HotNews.ro
Duminică, 17 Nov 2019 Science - Spatiul
Leonidele, unul dintre numeroasele roiuri de meteori active într-un an, care poate fi observat în 2019 între 6 şi 30 noiembrie, va avea punctul maxim de activitate în noaptea de duminică spre luni.
Curiosity
Foto: mars.nasa.gov

Science Report: Nimeni nu știe ce produce oxigen pe Marte

Vineri, 15 Nov 2019 Science - Spatiul
Roverul Curiosity al NASA a transmis date puternic surprinzătoare de pe Marte în acest an, unele privind niveluri de metan mai ridicate decât așteptările și care sunt foarte greu de explicat. Pe măsură ce întrebările despre metan continuă să plutească, oamenii de știință care studiază comportamentul gazelor de pe Marte au remarcat că oxigenul de pe Planeta Roșie evoluează mult diferit decât cel de pe Pământ. Observațiile provin din craterul Gale, „căminul” lui Curiosity de când a amartizat acolo în 2012.
Ultima Thule

NASA redenumește cel mai îndepărtat corp celest explorat vreodată, după ce Ultima Thule a stârnit critici legate de conotații naziste

Miercuri, 13 Nov 2019 Science - Spatiul
Corpul celest cel mai îndepărtat observat vreodată a fost redenumit oficial marți Arrokoth, ceea ce înseamnă "cer" în limba tribului amerindian Powhatan, după ce primul nume, Ultima Thule, a stârnit controverse din cauza unei asocieri cu vocabularul nazist, scrie AFP.
Mercur si Soarele
Foto: Pixabay.com

Planeta Mercur va traversa, luni, discul Soarelui. Avertismentul astronomilor

Luni, 11 Nov 2019 Science - Spatiul
Planeta Mercur va traversa, luni, discul Soarelui, fenomenul fiind vizibil pe jumătate din România, începând cu ora 14.35 și până apune astrul, în jurul orei 17.00, anunță Observatorul Astronomic din București. Specialiştii avertizează că fenomenul observat cu ochiul liber poate provoca orbire, transmite Mediafax.
Spektr-RG
Foto: youtube.com

Telescopului spațial Spektr-RG. Primele observații

de I.B. HotNews.ro
Joi, 7 Nov 2019 Science - Spatiul
Institutul german Max Planck Institute for Extraterrestrial Physics a publicat recent o primă serie de imagini capturate cu ajutorul telescopului spațial Spektr-RG. Așteptată cu interes de comunitatea astronomică, mai ales pe fondul diminuării din ultimii ani a capacității de studiere a Universului cu observații în bandă X, Spektr-RG nu a dezamăgit, primele imagini de test fiind la o calitate foarte bună, potrivit Space Alliance.
Voyager 2

Voyager 2 a transmis primele date din spațiul interstelar, la peste 40 de ani de la lansare

Luni, 4 Nov 2019 Science - Spatiul
După 41 ani de călătorie și aproape 18 miliarde de kilometri parcurși, celebra sondă Voyager 2 a părăsit cupola protectoare a Soarelui pentru a intra în spațiul interstelar, de unde oferă în continuare observații prețioase legate de granița dintre aceste două lumi, scrie AFP.
Capsula Cygnus se conecteaza la ISS

O capsulă Cygnus care transportă provizii şi experimente ştiinţifice, lansată spre Staţia Spaţială Internaţională

de V.M. HotNews.ro
Duminică, 3 Nov 2019 Science - Spatiul
O capsulă Cygnus, dezvoltată de compania aerospaţială americană Northrop Grumman, a fost lansată sâmbătă într-o misiune concepută pentru a transporta 3.700 de kilograme de provizii şi experimente ştiinţifice la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), informează Agerpres citând DPA.
Sistemul nostru solar
Foto: pixabay.com

Un asteroid mare din sistemul nostru solar ar fi de fapt o planetă pitică - studiu

Luni, 28 Oct 2019 Science - Spatiul
Un corp ceresc de mari dimensiuni, considerat al patrulea cel mai mare asteroid din sistemul solar, ar putea fi o planetă pitică, a anunţat Uniunea Astronomică Internaţională (IAU), citată luni de Press Association și Agerpres.
O lume stranie
Foto: YouTube

​Science Report: Omenirea ar putea fi singura formă inteligentă de viață din univers, dacă evoluția are ceva de spus

Vineri, 25 Oct 2019 Science - Spatiul
Suntem singuri în univers? Depinde de faptul că inteligența ar fi rezultatul probabil al selecției naturale, sau doar un noroc improbabil. Prin definiție, evenimentele probabile se produc frecvent, iar cele improbabile se produc rar – sau doar o dată. Istoria noastră evoluționară arată că multe adaptări-cheie – nu doar inteligența, ci și animalele complexe, celulele complexe, fotosinteza și viața însăși – au fost evenimente unice și de aceea puternic improbabile. Evoluția noastră a fost poate ca un câștig la loterie... dar mult mai puțin probabilă.
VIPER

VIDEO NASA plănuiește să trimită un robot care să caute apă pe suprafața Lunii în 2022

Vineri, 25 Oct 2019 Science - Spatiul
NASA va trimite, în 2022, un robot de mărimea unei mașini de golf pe Lună pentru a căuta depozite de apă sub suprafața corpului astronomic, într-un efort de a evalua resursele vitale înainte de o întoarcere a omului pe lună, programată în 2024. Astfel, NASA vrea să vadă dacă astronauții vor putea folosi apa pentru a o bea sau să face combustibil de rachetă, a spus vineri Agenția spațială americană, relatează Reuters.

NASA trebuie să refacă regulile de protecție planetară, susține o comisie de consultanță

de A.Z. HotNews.ro
Luni, 21 Oct 2019 Science - Spatiul
Regulile NASA privind potențialul de răspândire a microbilor tereștrii pe alte planete și întoarcerea pe Terra împreună cu forme de viață extraterestre sunt de multe ori anacronice și trebuie regândite, potrivit unui raport publicat de o comisie inedependentă de consultanță, scrie Scientific American.
Misiune feminina pe ISS
Foto: Captura NASA

VIDEO Prima misiune exclusiv feminină în afara Stației Spațiale Internaționale a fost un succes

Sâmbătă, 19 Oct 2019 Science - Spatiul
Prima misiune în afara Stației Spațiale Internaționale (ISS) care a fost efectuată doar de astronaute - ce trebuia să aibă loc în luna martie, dar a fost anulată din cauza lipsei unui costum de o mărime potrivită - s-a încheiat cu succes vineri seară, a anunțat NASA, potrivit nytimes.com, preluat de Mediafax.
Carl Sagan cu modulul Viking 1

​Science Report: Un fost om de știință spune că NASA a găsit dovada existenței vieții pe Marte în anii ʼ70, dar a ignorat-o. Și trage un semnal de alarmă

Vineri, 18 Oct 2019 Science - Spatiul
Sondele Viking au fost trimise pe solul marțian acum 40 de ani ca să exploreze planeta. Unul din experimente urmărea să găsească semne ale existenței vieții. Rezultatele au venit în 1976 și păreau să indice că se petrecea ceva pe suprafață. Gilbert V. Levin – inginer și inventator, care era investigatorul principal al experimentului – a scris acum un lung articol în care argumentează că acele descoperiri cuprindeau dovezi ale existenței vieții pe Marte, care au fost ignorate de NASA.
Spatiu
Foto: Digi 24

Digi 24: Oamenii nu vor locui niciodată pe altă planetă, spune astrofizicianul premiat cu Nobel în 2019

de Digi 24 Digi24.ro
Marţi, 15 Oct 2019 Science - Spatiul
Michel Mayor, unul dintre laureații premiului Nobel pentru Fizică în 2019, spune că oamenii distrug Pământul și orice ipoteză despre colonizarea altei planete asemănătoare este în cel mai bun caz optimistă.
Ilustrație a exoplanetei HD 189733b
Foto: NASA, ESA

Science Report: Proaspeți laureați ai Premiului Nobel afirmă că nu vom coloniza niciodată exoplanete, dar vom descoperi curând semnele vieții extraterestre

Vineri, 11 Oct 2019 Science - Spatiul
Marțea trecută, astrofizicianul Michel Mayor a câștigat Premiul Nobel pentru că a descoperit exoplanete. Miercuri ne-a spulberat iluziile că vom coloniza vreodată una. Iar fostul său doctorand, Didier Queloz, co-laureat al Nobelului pentru fizică, este convins de existența vieții extraterestre și crede că-i vom da de urmă în următorii 30 de ani.
Alexei Leonov

A murit Alexei Leonov, primul om care a ieșit în spațiu

Vineri, 11 Oct 2019 Science - Spatiul
Cosmonautul sovietic Alexei Leonov, primul om care a ieșit în spațiu în 1965 și comandantul primei misiuni spațiale comune URSS - Statele Unite, a murit vineri la vârsta de 85 de ani, scrie AFP.

Saturn detronează Jupiter, descoperindu-se că are mai mulți sateliți

de A.Z. HotNews.ro
Marţi, 8 Oct 2019 Science - Spatiul
Saturn i-a luat titlul lui Jupiter de planeta cu cei mai mulți sateliți naturali, au dezvăluit oamenii de știință, scrie BBC.
Gaura neagra
Foto: Pixabay

Science Report: Oameni de știință cred că ar putea exista o gaură neagră pe orbită în jurul Soarelui

Duminică, 29 Sept 2019 Science - Spatiul
Există dovezi că o a noua planetă ar exista dincolo de orbita lui Neptun – oamenii de știință îi văd efectele gravitaționale asupra orbitelor unor planete pitice precum Pluto și ale altor obiecte cerești din Centura Kuiper. În 2017, NASA a spus că este aproape sigur că ar exista și ar fi probabil că este cam de 10 ori mai mare decât Pământul, dar orbita durează 20.000 de ani, este foarte, foarte departe și nimeni n-a văzut-o încă. Într-un nou articol, oameni de știință din SUA și Regatul Unit spun că adevăratul motiv este că ar fi o minusculă gaură neagră care există de la începutul timpului.
gaura neagra devorand o stea
Foto: Captura video

NASA a surprins momentul în care o gaură neagră distruge o stea de mărimea Soarelui

Vineri, 27 Sept 2019 Science - Spatiul
Oamenii de știință ai NASA au surprins cu ajutorul telescopului TESS cum o enormă gaură neagră distruge o stea la 378 de milioane ani lumină de Pământ, relatează Euronews.
cometa

”Vine cu certitudine din afara sistemului nostru solar” / Cometa Borisov se apropie de soare și va străluci cel mai puternic la mijlocul lunii decembrie

Joi, 19 Sept 2019 Science - Spatiul
Astronomii din toată lumea monitorizează o cometă interstelară care se îndreptă vertiginos către sistemul nostru solar, cunoscută în acest moment ca drept C / 2019 Q4 (Borisov). Este pentru a doua oară în mai puțin de doi ani când văd un obiect care vine de pe altă stea spre ”cartierul” nostru cosmic. Este destul de misterioasă încât unii astronomi să înceapă să considere că ar putea fi desprinsă dintr-o civilizație extraterestră avansată, scrie The Atlantic.

Bancul zilei: Radio Erevan
La Radio Erevan, o ascultătoare intreabă: - Ce capitală e mai mare, Londra sau Anglia?
Bancul zilei: Un singur cusur