SPATIUL

Lansarea rachetei Electron se amână. Business Time va trebui să mai aștepte

de A.L. HotNews.ro
Luni, 16 Iul 2018 Science - Spatiul
Lansarea rachetei Electron se amână din nou, întârziind planurile companiei lui Peter Beck de a trece pe profit. Mutată succesiv de la începutul anului în aprilie, apoi în iunie, lansarea a fost amânată apoi de mai multe ori, pe ultima sută de metri, informează Space Alliance.
Progress, fixat pe o racheta Soyuz
Foto: Agerpres

O nava cargo rusească a ajuns la Stația Spațială Internațională într-un timp record

de R.M. HotNews.ro
Marţi, 10 Iul 2018 Science - Spatiul
O nava cargo rusească a ajuns marți la Stația Spațială Internațională (ISS) într-un timp record de 3 ore și 40 de minute față de două zile, pe traiectoria clasică, sau precedentul record de 5 ore și 39 de minute, a anunțat agenția spațială a Rusiei, Roskosmos, citată de AFP.
Enceladus
Foto: nasa.gov

Sonda Cassini a detectat molecule organice complexe pe un satelit al planetei Saturn

de G.S: HotNews.ro
Vineri, 29 Iun 2018 Science - Spatiul
Datele furnizate de sonda spaţială Cassini au dezvăluit existenţa unor molecule organice complexe ce provin de pe Enceladus, un satelit natural al planetei Saturn, întărind astfel ideea că acel corp cosmic, ce deţine un ocean sub o crustă de gheaţă, ar putea să deţină condiţiile necesare pentru întreţinerea vieţii, au anunţat joi cercetătorii de la U.S. National Aeronautics and Space Administration (NASA), potrivit Xinhua, citată de Agerpres.
India pe Luna
Foto: Colaj foto

India caută combustibil nuclear pe Lună

Joi, 28 Iun 2018 Science - Spatiul
Luna conține cantități în valoare de miliarde de dolari de Helium-3, o componentă cheie pentru fuziunea nucleară. Agenția spațială din India dorește să fie prima care exploatează aceste resurse. Organizația de Cercetare Spațială din India (ISRO) a anunțat, luni, că misiunea Chandrayaan-2 va trimite în cursul acestui an un rover în partea de sud a lunii, scrie Motherboard.
Hayabusa
Foto: SpaceAlliance

Hayabusa 2, un nou vânător de asteroizi japonez. Sonda spațială își pregătește sosirea la destinație

de I.B. HotNews.ro
Miercuri, 27 Iun 2018 Science - Spatiul
A doua misiune japoneză de explorare a unui asteroid se apropie cu pași repezi de momentul zero. După o lansare reușită în decembrie 2014, la bordul rachetei H2A, de la baza spațială Tanegashima, satelitul de 600 de kg construit de JAXA în cooperare cu un larg consorțiu științific internațional, a petrecut 3.5 ani în spațiu călătorind peste 3 miliarde de km spre destinația finală, asteroidul Ryugu, potrivit Space Alliance.
Rover-ul Curiosity

​VIDEO Există viață pe Marte? NASA a descoperit cele mai complexe materii organice în roci vechi de 3,5 miliarde de ani

de Vlad Barza HotNews.ro
Vineri, 8 Iun 2018 Science - Spatiul
Există viață pe Planeta Roșie sau măcar a existat în trecutul îndepărtat? NASA încearcă să răspundă la această întrebare prin pași mici făcuți în timp, iar acum a anunțat o descoperire a rover-ului Curiosity, în rocile vechi de 3,5 miliarde de ani din craterul Gale. ”Este o descoperire importantă fiindcă înseamnă că s-au păstrat materii organice în cele mai ostile zone de pe Marte. Poate în viitor găsim ceva și mai bine păstrat, ceva care conține și <semnături> de viață”, spune, pentru AFP, Jennifer Eigenbrode, astrobiolog la NASA.
Astronaut
Foto: YouTube

​VIDEO Trei astronauți au revenit pe Pământ după cinci luni în spațiu

Duminică, 3 Iun 2018 Science - Spatiul
O capsulă Soyuz, având ca pasageri pe rusul Anton Shkaplerov, americanul Scott Tingle și japonezul Norishige Kanai, a aterizat în stepele din Kazahstan. Trei membri ai echipajului Stației Spațiale Internaționale (ISS) au ajuns înapoi pe Pământ în siguranță după o misiune care a durat mai mult de cinci luni, scrie BBC.
Dune pe Pluto

VIDEO Cercetătorii, foarte surprinși să descopere dune pe Pluto: ”Merită vizitat”

de G.S. HotNews.ro
Vineri, 1 Iun 2018 Science - Spatiul
Cercetătorii au detectat pe suprafața îndepărtatei planete pitice Pluto o mare întindere cu dune compuse din granule de metan înghețat care sunt plimbate de vânt precum cele de nisip, potrivit Guardian.
Exoplanet Travel Bureau

NASA a creat o simulare în 360 de grade a unor exoplanete

Miercuri, 30 Mai 2018 Science - Spatiul
NASA aduce o nouă inovație - Exoplanet Travel Bureau, care include imagini în stil retro reprezentative pentru fiecare corp ceresc prezentat și un instrument interactiv care simulează vizitele pe exoplanete cunoscute, construite pe baza unor descoperiri științifice reale despre proprietățile lor, scrie Motherboard.
Cosmos
Foto: Google

Hubble arată universul local în ultraviolete

Vineri, 18 Mai 2018 Science - Spatiul
Folosind precizia de neegalat și instrumentele de observație ultravioletă ale telescopului spațial Hubble NASA / ESA, o echipă internațională de astronomi a creat cea mai cuprinzătoare analiză asupra galaxiilor din universul local în care se formează stele. Printre capturile telescopului se numără aproximativ 8000 de roiuri stelar și 39 de milioane de stele albastre, scrie Hubble Space Telescope.
MACS1149-JD1
Foto: ESO

Astronomii s-au mai apropiat un pas de descoperirea primelor stele

de R.M. HotNews.ro
Miercuri, 16 Mai 2018 Science - Spatiul
Descoperind dovezi legate de formarea unor stele la doar 250 de milioane de ani după Big Bang, astronomii se apropie un pic mai mult de cele mai căutate astre din Univers: primele stele care s-au aprins, scrie AFP.
Wikipedia
Foto: Google

Enciclopedia Wikipedia - unul din cele trei seturi de cunoștințe ce vor fi trimise in spațiu

Miercuri, 16 Mai 2018 Science - Spatiul
Wikipedia va fi al doilea din cele trei documente care urmează să fie trimise în spațiu, însă modalitatea în care rezumatul cunoștiințelor umane a fost stocată pe un disc de dimensiuni mici a necesitat o inovație tehnică serioasă din partea Fundația Arch Mission, scrie Motherboard.
Planeta
Foto: YouTube

În căutarea formelor de viață extraterestre

Vineri, 11 Mai 2018 Science - Spatiul
Stephanie Olson, om de știință specializat în studiul planetelor din cadrul Universității din California-Riverside, a scris o lucrare în care dezvăluie o modalitate pentru detectarea vieții extraterestre. Modalitatea este bazată pe modul în care compoziția atmosferelor exoplanetelor - planetelor care își au orbita în jurul unei alte stele decât Soarele - se schimbă în timpul fiecărui anotimp, scrie Motherboard.
Nava spatiala InSight, lansata catre Marte
Foto: NASA/Bill Ingalls

​VIDEO NASA a lansat o navă spaţială către Marte, pentru a obţine noi date despre condiţiile de pe planeta roşie

de V.M. HotNews.ro
Sâmbătă, 5 Mai 2018 Science - Spatiul
NASA a lansat sâmbătă, către Marte, cea mai nouă navă spaţială a sa, InSight, creată pentru a ajunge pe suprafaţa planetei roşii în vederea obţinerii de date despre condiţiile de acolo, dar şi despre cum s-au format planetele telurice, scrie News.ro citând agențiile internaționale.
Craterul Korolev
Foto: youtube.com

VIDEO Sonda spaţială TGO a trimis pe Terra imagini ale unui crater marţian acoperit cu gheaţă

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 27 Apr 2018 Science - Spatiul
Sonda spaţială TGO, care face parte din programul ExoMars, aflată pe orbita planetei Marte, a transmis pe Terra primele sale imagini, care prezintă un crater marţian acoperit cu gheaţă, a anunţat joi Press Association.
Kepler descopera peste 219 planete

Cercetătorii de la Universitatea din Siena au descoperit o nouă planetă

de A.L. HotNews.ro
Joi, 26 Apr 2018 Science - Spatiul
Puţin mai mare decât Jupiter (de 1.03 ori raza lui Jupiter), puţin mai masivă (de 1.09 masa lui Jupiter), orbitând aproape de o pitică portocalie, o stea un pic mai mică decât Soarele nostru (0.91 din raza solară), noua planetă denumită KPS-1b de la numele colaborării internaţionale, a fost descoperită de observatori şi astronomi din Belgia, Rusia, Regatul Unit, Franţa, Olanda, Portugalia, Turcia, Lituania, Canada şi Italia, potrivit Rador, care citează La Nazione.
Uranus, fotografiat de Voyager 2

NASA: Uranus miroase a ouă stricate

de G.S. HotNews.ro
Miercuri, 25 Apr 2018 Science - Spatiul
Atmosfera planetei Uranus miroase îngrozitor, a ouă stricate, potrivit ultimelor cercetări științifice. Chiar și după decenii de observații astronomice și o vizită a Voyager 2, Uranus a păstrat bine unul dintre secretele sale: compoziția norilor săi. Acum, însă, componentele cheie ale norilor sunt cunoscute cu siguranță, notează NASA.
Cine a stat cel mai mult in spatiu
Foto: youtube.com

VIDEO Care este recordul de timp petrecut in spatiu?

de Ionut Baias HotNews.ro
Miercuri, 25 Apr 2018 Science - Spatiul
In momentul de fata statistica zborurilor cu echipaj uman arata in felul urmator in privinta timpului petrecut in spatiu (considerat ca perioada neintrerupta, nu cumulat pe parcursul mai multor zboruri): locul 1: 437 de zile pentru Valeri Polyakov la bordul lui MIR (09.01.1994 - 22.03.1995) locul 2: 379  de zile pentru Sergei Avdeyev la bordul lui MIR (13.08.1998 - 28.08.1999), potrivit Space Alliance.
IRNSS 1I
Foto: SpaceAlliance

India inlocuiește satelitul de navigație pierdut anul trecut

de Ionut Baias HotNews.ro
Miercuri, 18 Apr 2018 Science - Spatiul
India a trimis săptămâna trecută pe orbită Pământului un nou satelit din seria IRNSS, sistemul indian de navigație. Practic, IRNSS 1I este un înlocuitor pentru IRNSS 1H, care, în urmă unei lansări cu probleme, fusese pierdut de ISRO anul trecut. Acesta este unul din rarele cazuri de sateliți rămași captivi pe orbită - în cazul lui IRNSS 1H capsulă protectoare a rămas atașată treptei a treia a rachetei și nu s-a mai deschis, iar satelitul, chiar dacă s-a separat de adaptor, se află în continuare în interiorul capsulei, potrivit Space Alliance.
Asteroid
Foto: Google

Cel mai mare asteroid care a trecut vreodată la o distanță așa de mică de Pământ

Marţi, 17 Apr 2018 Science - Spatiul
Astronomii de la stația Steward Observatory Ctalina din Arizona au observat, la ora două a dimineții zilei de duminică (ora AEST),  un asteroid care se îndreptă către Pământ cu o viteză de 106,497 km/h, scrie Motherboard.

Bancul zilei: Ion și cireșul