SPATIUL
Ceres
Foto: NASA

Planeta pitică Ceres ar putea fi "o lume oceanică", susţin noi studii

de N.O. HotNews.ro
Planeta pitică Ceres, ale cărei mistere oamenii de știință se luptă să le dezvăluie, ar putea fi „o lume oceanică” unde apa lichidă curge pe suprafața sa, potrivit unei serii de studii publicate luni, relatează AFP.
Dmitri Rogozin
Foto: Twitter @Rogozin

Roscosmos promite eşantioane aduse de pe Venus şi rachete care pot fi utilizate de 100 de ori

de V.M. HotNews.ro
Vineri, 7 Aug 2020 Science - Spatiul
Agenţia spaţială rusă, Roscosmos, presată de concurența companiei private SpaceX a antreprenorului Elon Musk, a anunţat vineri că intenţionează să aducă pe Terra eşantioane de scoarţă planetară prelevate de pe Venus şi să dezvolte un vehicul spaţial care va putea fi folosit pentru mai mult de 100 de lansări, informează Agerpres.

VIDEO Nou succes SpaceX: Compania aerospațială a lansat prototipul revoluționar Starship

de S.J. HotNews.ro
Miercuri, 5 Aug 2020 Science - Spatiul
SpaceX a lansat luni un prototip al unui sistem de rachete revoluționar numit Starship, acesta aterizând cu succes după un zbor la o altitudine de 150 de metri, relatează Business Insider.
Marte - calota glaciara de la Polul Nord

În tinerețea sa, Marte ar fi putut găzdui ghețari uriași

Luni, 3 Aug 2020 Science - Spatiul
Un nou episod în fascinanta saga marțiană: rețelele de văi ale planetei roșii ar fi putut fi modelate de ghețari, potrivit unui studiu publicat luni în Nature Geoscience, care sugerează că atunci era mai rece decât își imaginaseră specialiștii până acum, potrivit AFP.
Amerizarea capsulei Dragon Crew Endeavour

VIDEO Capsula Dragon cu doi astronauți americani la bord a amerizat cu bine / Misiune istorică pentru NASA și SpaceX

de Victor Cozmei HotNews.ro
Duminică, 2 Aug 2020 Science - Spatiul
Cei doi astronauți americani care au ajuns pe Stația Spațială Internațională (ISS) la bordul capsulei SpaceX Dragon în mai au amerizat amerizeze duminică seara (ora 21.48 ora României) în apropiere de Florida. Misiunea este o nouă premieră pentru NASA și SpaceX, marcând prima reîntoarcere din spațiu a unui echipaj pe o capsulă privată. Actualizări în articol.
Decuplarea capsulei Dragon de ISS
UPDATE

VIDEO Misiunea NASA și SpaceX de întoarcere pe Pământ: Capsula Dragon cu cei doi astronauți s-a decuplat cu succes de Stația Spațială Internațională

de Victor Cozmei HotNews.ro
Sâmbătă, 1 Aug 2020 Science - Spatiul
Cei doi astronauți americani care au ajuns pe Stația Spațială Internațională (ISS) la bordul capsulei SpaceX Dragon în mai au început călătoria de întoarcere pe Pământ în noaptea de sâmbătă spre duminică. Decuplarea capsulei Dragon a avut loc cu succes duminică la ora 02:37. Urmează o călătorie pe orbită până când va avea loc amerizarea duminică seară. Misiunea este o nouă premieră pentru NASA și SpaceX, marcând prima reîntoarcere din spațiu a unui echipaj pe o capsulă privată. UPDATE - Live-Text în articol.
Roverul Perseverance
Foto: NASA/JPL-Caltech

VIDEO Roverul care va căuta microbi pe Marte a fost lansat

Joi, 30 Iul 2020 Science - Spatiul
Cel mai sofisticat rover al NASA a fost lansat joi spre Marte pentru a răspunde la una dintre cele mai importante întrebări: a apărut vreodată viață pe altă planetă?
Pamantul si luna
Foto: Xinhua

Sonda chineză care se îndreaptă către Marte trimite o fotografie a Pământului

Marţi, 28 Iul 2020 Science - Spatiul
Prima sondă a Chinei aflată în drum spre Marte a trimis marți o fotografie cu Pământul și Luna, a declarat agenția spațială chineză, potrivit AFP. Imaginea, care arată cele două corpuri cerești pierdute în imensitatea spațiului, a fost luată la 1,2 milioane de kilometri de Pământ, la trei zile de la lansarea misiunii Tianwen-1.
Imagine cu Soarele
Foto: NASA

Imaginea care i-a făcut pe unii să spună că lângă Soare e un OZN cubic de 10 ori mai mare decât Pământul. Explicația unui expert NASA e simplă

Duminică, 26 Iul 2020 Science - Spatiul
După analizarea imaginilor capturate de satelitul Observatorului Solar și Heliosferic (SOHO) al NASA, entuziaștii care caută semne ale vieții extratereste cred că au descoperit un uriaș OZN în apropierea Soarelui, scrie tabloidul britanic Daily Express.
Pe Marte
Foto: NASA

VIDEO Marte și o misiune incredibil de grea - Cum vor americanii și europenii să aducă mostre de rocă de pe ”Planeta Roșie”

Vineri, 24 Iul 2020 Science - Spatiul
Pe 30 iulie NASA va lansa rover-ul Perseverance care ar trebui să ajungă pe Marte în februarie 2021 și, în afară de observațiile pe care acesta le va face cu instrumentele super-high-tech, va ”bifa” și prima parte a unui plan măreț. Este vorba de a încerca să se aducă, în premieră, mostre de roci și sol marțian care să fie analizate în laboratoarele de pe Terra. Dacă totul merge bine, rocile ar putea ajunge pe Pământ în 2031, dar pentru asta multe lucruri trebuie să meargă ”șnur”.
China a lansat o sonda spre Marte
Foto: Captura Twitter

VIDEO Obiectiv Marte: China a lansat o sondă spre planeta roșie

de R.M. HotNews.ro
Joi, 23 Iul 2020 Science - Spatiul
China a lansat joi o sondă care va parcurge un lung drum până la Marte, în plină rivalitate diplomatică și tehnologică cu Statele Unite, scrie AFP.
Luna
Foto: Pixabay.com

"Bombardament" cu meteoriţi pe Lună, în urmă cu 800 de milioane de ani - studiu

de Redactia HotNews.ro
Miercuri, 22 Iul 2020 Science - Spatiul
O uriaşă ploaie de meteoriţi a lovit Luna şi, cu siguranţă, şi planeta noastră, cu 800 de milioane de ani în urmă, cu o forţă fenomenală, superioară celei a celebrului asteroid care a pus capăt domniei dinozaurilor, relatează agenţia AFP care citează rezultatele unui studiu publicat marţi.
Suprafata planetei Venus, imagine generata pe computer
Foto: NASA

Planeta Venus ar putea avea și în prezent vulcani activi

Marţi, 21 Iul 2020 Science - Spatiul
​Cercetătorii au identificat 37 de structuri inelare vulcanice pe planeta Venus, structuri ce par să fi fost active recent, iar unele ar putea fi așa și în prezent. Asta ar însemna că planeta nu este o lume latentă, ci că există activitate geologică pe ea. Planeta celebră pentru strălucirea ei pe cerul nopții a fost adesea numită ”geamănul malefic al Pământului” Venus este cea mai apropiată planetă de Terra, cea mai fierbinte din sistemul solar și cea mai asemănătoare ca structură și masă cu Terra. Marea diferență este că pe Venus temperaturile ajung la 460 de grade Celsius.
Harta Universului
Foto: Handout / AFP / Profimedia

VIDEO Cea mai mare hartă 3D a Universului, realizată după 20 de ani de muncă, publicată de astrofizicieni

Luni, 20 Iul 2020 Science - Spatiul
Astrofizicieni din lumea întreagă au publicat luni cea mai mare hartă 3D a Universului realizată vreodată, rezultată după analiza a peste patru milioane de galaxii şi quasari, obiecte ultraluminoase ce produc o cantitate colosală de energie, transmite AFP, preluată de Agerpres.
Soare
Foto: NASA

Particule fantomatice, născute în interiorul Soarelui, detectate sub un munte în Italia

Joi, 16 Iul 2020 Science - Spatiul
În premieră absolută, fizicienii au detectat particule rare, fantomatice, produse în interiorul Soarelui în urma unui proces particular de fuziune nucleară, conform rezultatelor Experimentului Borexino, desfăşurat în cadrul Laboratori Nazionali del Gran Sasso, din apropiere de oraşul Aquila, în Italia, transmite joi Live Science.
Primele imagini de la Solar Orbiter
Foto: Agentia Spatiala Europeana

VIDEO Surprinzătoarele ”focuri de tabără” din Soare - Satelitul Solar Orbiter a trimis primele imagini

Joi, 16 Iul 2020 Science - Spatiul
Solar Orbiter, satelitul de observare a Soarelui, dezvoltat de Agenția Spațială Europeană (ESA) cu participarea NASA, a trimis primele imagini cu mini-erupții solare pe care cercetătorii le compară cu niște focuri de tabără. Misiunea spațială este abia la început, iar în aproape doi ani Solar Orbiter va ajunge la 42 milioane km de Soare. Imaginile din prezent au fost trimise de la 77 milioane km.
Misiunea Hope catre Marte
Foto: Mohammed Bin Rashid Space Centre

De ce Emiratele Arabe sunt atât de interesate de planeta Marte

Marţi, 14 Iul 2020 Science - Spatiul
Emiratele Arabe Unite vor lansa curând din Japonia misiunea numită Hope cu o sondă ce va orbita Marte pentru a face ample observații atmsoferice. Deși misiunea este modestă în comparație cu celebrele rovere americane ce ajung la suprafața Planetei Roșii, ea spune multe despre ambițiile țării arabe. Cu totul specială este și abordarea Emiratelor care, nici nu au construit singure de la zero totul, fiindcă ar fi durat enorm, dar nici nu au cumpărat totul de la alte țări.
Pitice albe
Foto: NASA / University of British Columbia

Astronomii au identificat sursa vieții în Univers: acum știm că ne-am născut din praf de stele

de A. Th. C. HotNews.ro
Luni, 13 Iul 2020 Science - Spatiul
În fiecare secundă, o stea moare în Univers. Dar aceste corpuri stelare nu dispar cu totul, ci lasă ceva în urmă. Unele stele explodează în supernove, transformându-se în găuri negre sau stele neutronice, în vreme ce majoritatea devin pitice albe, un miez al stelei care era odată. Iar un nou studiu dezvăluie că aceste pitice albe contribuie la viață mai mult decât se credea.
Psyche, imaginat de un grafician
Foto: NASA

Noua jucărie a NASA: Psyche, robotul care va explora un asteroid mai valoros decât economia planetei noastre

de A.Th.C. HotNews.ro
Vineri, 10 Iul 2020 Science - Spatiul
NASA va începe construcția unei noi nave spațiale. Numită Psyche, ea va explora un asteroid de 140 de kilometri numit „16 Psyche”. Situat în principala centură de asteroizi dintre Marte și Jupiter a sistemului solar, 16 Psyche pare a fi nucleul metalic de fier, nichel și aur al unei protoplanete, pe când cei mai mulți asteroizi sunt stâncoși sau înghețați.
South Pole Wall
Foto: The Astrophysical Journal

Astronomii au descoperit o structură cosmică uriașă care se întinde pe 1,4 miliarde de ani - lumină

de V. B. HotNews.ro
Vineri, 10 Iul 2020 Science - Spatiul
O hartă 3D spectaculoasă a Universului a dezvăluit existenţa uneia dintre cele mai mari structuri cosmice descoperite vreodată - un "zid" aproape imposibil de conceput, care se întinde pe 1,4 miliarde de ani-lumină şi care conţine sute de mii de galaxii, transmite vineri Live Science, citată de Agerpres. "Zidul Austral", aşa cum a fost denumită această structură, se ascundea la vedere, rămânând nedetectat până acum, pentru că o mare parte din el se află la aproximativ 500 de milioane de ani-lumină în spatele strălucitoarei galaxii Calea Lactee.

Bancul zilei: Mircea Lucescu la interviu
Reporter: Cu cât credeți că ar învinge echipa lui Dinamo din ’70 pe cea de astăzi? Mircea Lucescu: Cu 1-0, cred. Reporter: Doar atât?
Bancul zilei: Cum poți să scoți din sărite un polițist