SPATIUL
Marte - calota glaciara de la Polul Nord
Foto: Hotnews

Science News: Apa găsită chiar sub suprafața lui Marte îi va ajuta pe viitorii astronauți

Vineri, 13 Dec 2019 Science - Spatiul
Când primii astronauți vor ajunge pe Marte, ei nu vor fi fost capabili să ia toate cele necesare cu ei. Logistica și greutatea transportului atâtor materiale cu o singură navă spațială, împreună cu echipajul, sfidează tehnologiile actuale. În vreme ce oamenii de știință de la NASA discută despre misiuni care să livreze materiale pe Planeta Roșie înaintea uneia cu echipaj uman, există resurse pe Marte care ar putea fi folosite.
Gaura neagra (reprezentare grafica)
Foto: pixabay.com

Gaura neagră ”care nu ar trebui să existe” chiar nu există. Cercetătorii chinezi au greșit calculele

Vineri, 13 Dec 2019 Science - Spatiul
În urmă cu două săptămâni o echipă de astronomi a publicat un studiu în jurnalul Nature în care susţineau că au identificat o gaură neagră de masă stelară "imposibil" de masivă, nu foarte departe de Soare, în Calea Lactee.
Geminide
Foto: Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu"

Noaptea de vineri spre sâmbătă, cel mai bun moment pentru a vedea meteorii Geminide

Vineri, 13 Dec 2019 Science - Spatiul
Stelele Căzătoare cunoscute ca Meteorii Geminide pot fi văzuți pe cerul nopții de vineri spre sâmbătă, când ar fi cel mai bun moment pentru a surprinde spectacolul universului, anunță Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”, din București, citat de Mediafax.
Bucuresti

Cum se vede Bucureștiul de pe Stația Spațială Internațională. Imaginea publicată de NASA

de D.D. HotNews.ro
Joi, 12 Dec 2019 Science - Spatiul
NASA a publicat o fotografie cu Bucureștiul, imaginea fiind surprinsă de pe Stația Spațială Internațională. „Capitala luminată a României, București, cu o populație de aproape 1,9 milioane de locuitori, văzută de pe Stația Spațială internațională care orbitează la 253 de kilometri deasupra acestei țări est europene”, scrie NASA.
Sonda Parker

"Am așteptat decenii și decenii pentru a înțelege aceste mistere". Sonda Parker a trimis o cantitate spectaculoasă de date despre Soare

Joi, 5 Dec 2019 Science - Spatiul
Sonda Parker, care a stabilit deja recordul pentru cel mai apropiat vehicul de Soare, a trimis "o cantitate spectaculoasă de date" despre coroana extrem de fierbinte a astrului, unde a descoperit "o lume uimitor de haotică", au anunțat cercetătorii care se ocupă de acest proiect, potrivit Mediafax.
Cometa Borisov
Foto: Gemini Observatory/AURA/NSF/NRC

Cometa Borisov, venită din afara Sistemului Solar, se va afla cel mai aproape de Terra pe 28 decembrie

Miercuri, 4 Dec 2019 Science - Spatiul
Cometa 2I/Borisov, al doilea obiect din afara Sistemului nostru Solar detectat vreodată de cercetători, se va afla cel mai aproape de Terra pe 28 decembrie, iar evenimentul este așteptat cu sufletul la gură de astronomi, care pot astfel să afle mai multe informații despre corpurile interstelare.
Gaura neagra
Foto: Stirile ProTV

Stirile ProTV: Descoperire fascinantă a cercetătorilor. Pune în discuție toate teoriile existente

de Stirile ProTV Stirile ProTV
Sâmbătă, 30 Nov 2019 Science - Spatiul
Astronomii au descoperit o gaură neagră enormă în Calea Lactee. Este atât de mare încât pune în discuție teoriile existente privind evoluția stelelor.
Gaura neagra
Foto: Pixabay

Cercetătorii au descoperit o gaură neagră atât de mare încât "nu ar fi trebuit să existe" în galaxia noastră

Miercuri, 27 Nov 2019 Science - Spatiul
Astronomii au descoperit o enormă gaură neagră în Calea Lactee, atât de mare încât pune în discuție teoriile existente privind evoluția stelelor, au afirmat cercetătorii, citați de AFP.

Venus și Jupiter se aliniază într-o conjuncție spectaculoasă în noaptea de sâmbătă spre duminică

de N.O. HotNews.ro
Sâmbătă, 23 Nov 2019 Science - Spatiul
Venus și Jupiter pot fi admirate pe cerul nocturn într-o conjuncţie spectaculoasă, în timpul căreia planetele par a fi mai apropiate, având în vedere poziția lor faţă de Soare, în noaptea de sâmbătă spre duminică, scrie Mediafax.
Cosmos
Foto: pixabay.com

Science Report: Fizicienii au creat cea mai detaliată simulare a Universului din istorie

Vineri, 22 Nov 2019 Science - Spatiul
Un puzzle dintre cele mai dificile și nerezolvate ale cosmologiei este modul în care diversitatea galaxiilor dinamice și structurate pe care o observăm azi a apărut din haosul înflăcărat de la Big Bang. În căutare de răspunsuri, o echipă internațională de oameni de știință a creat cel mai detaliat model la scară mare al universului de până acum, o simulare pe care ei o numesc TNG50.
Asteroidul 481394

Un asteroid considerat de NASA ”potențial periculos” va trece pe lângă Terra în noaptea de miercuri spre joi

Miercuri, 20 Nov 2019 Science - Spatiul
Un asteroid cu un diametru cuprins între 280 și 620 de metri va trece pe lângă Terra în noaptea de miercuri spre joi, la o distanță de aproximativ 4,3 milioane de kilometri, iar NASA l-a inclus în categoria obiectelor spațiale "potențial periculoase", potrivit ibtimes.com, citat de Mediafax.
Stele cazatoare
Foto: Observatorul Astronomic Vasile Parvan Barlad

Curentul de meteori Leonide ajunge în punctul maxim în noaptea de duminică spre luni

de V.M. HotNews.ro
Duminică, 17 Nov 2019 Science - Spatiul
Leonidele, unul dintre numeroasele roiuri de meteori active într-un an, care poate fi observat în 2019 între 6 şi 30 noiembrie, va avea punctul maxim de activitate în noaptea de duminică spre luni.
Curiosity
Foto: mars.nasa.gov

Science Report: Nimeni nu știe ce produce oxigen pe Marte

Vineri, 15 Nov 2019 Science - Spatiul
Roverul Curiosity al NASA a transmis date puternic surprinzătoare de pe Marte în acest an, unele privind niveluri de metan mai ridicate decât așteptările și care sunt foarte greu de explicat. Pe măsură ce întrebările despre metan continuă să plutească, oamenii de știință care studiază comportamentul gazelor de pe Marte au remarcat că oxigenul de pe Planeta Roșie evoluează mult diferit decât cel de pe Pământ. Observațiile provin din craterul Gale, „căminul” lui Curiosity de când a amartizat acolo în 2012.
Ultima Thule

NASA redenumește cel mai îndepărtat corp celest explorat vreodată, după ce Ultima Thule a stârnit critici legate de conotații naziste

Miercuri, 13 Nov 2019 Science - Spatiul
Corpul celest cel mai îndepărtat observat vreodată a fost redenumit oficial marți Arrokoth, ceea ce înseamnă "cer" în limba tribului amerindian Powhatan, după ce primul nume, Ultima Thule, a stârnit controverse din cauza unei asocieri cu vocabularul nazist, scrie AFP.
Mercur si Soarele
Foto: Pixabay.com

Planeta Mercur va traversa, luni, discul Soarelui. Avertismentul astronomilor

Luni, 11 Nov 2019 Science - Spatiul
Planeta Mercur va traversa, luni, discul Soarelui, fenomenul fiind vizibil pe jumătate din România, începând cu ora 14.35 și până apune astrul, în jurul orei 17.00, anunță Observatorul Astronomic din București. Specialiştii avertizează că fenomenul observat cu ochiul liber poate provoca orbire, transmite Mediafax.
Spektr-RG
Foto: youtube.com

Telescopului spațial Spektr-RG. Primele observații

de I.B. HotNews.ro
Joi, 7 Nov 2019 Science - Spatiul
Institutul german Max Planck Institute for Extraterrestrial Physics a publicat recent o primă serie de imagini capturate cu ajutorul telescopului spațial Spektr-RG. Așteptată cu interes de comunitatea astronomică, mai ales pe fondul diminuării din ultimii ani a capacității de studiere a Universului cu observații în bandă X, Spektr-RG nu a dezamăgit, primele imagini de test fiind la o calitate foarte bună, potrivit Space Alliance.
Voyager 2

Voyager 2 a transmis primele date din spațiul interstelar, la peste 40 de ani de la lansare

Luni, 4 Nov 2019 Science - Spatiul
După 41 ani de călătorie și aproape 18 miliarde de kilometri parcurși, celebra sondă Voyager 2 a părăsit cupola protectoare a Soarelui pentru a intra în spațiul interstelar, de unde oferă în continuare observații prețioase legate de granița dintre aceste două lumi, scrie AFP.
Capsula Cygnus se conecteaza la ISS

O capsulă Cygnus care transportă provizii şi experimente ştiinţifice, lansată spre Staţia Spaţială Internaţională

de V.M. HotNews.ro
Duminică, 3 Nov 2019 Science - Spatiul
O capsulă Cygnus, dezvoltată de compania aerospaţială americană Northrop Grumman, a fost lansată sâmbătă într-o misiune concepută pentru a transporta 3.700 de kilograme de provizii şi experimente ştiinţifice la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), informează Agerpres citând DPA.
Sistemul nostru solar
Foto: pixabay.com

Un asteroid mare din sistemul nostru solar ar fi de fapt o planetă pitică - studiu

Luni, 28 Oct 2019 Science - Spatiul
Un corp ceresc de mari dimensiuni, considerat al patrulea cel mai mare asteroid din sistemul solar, ar putea fi o planetă pitică, a anunţat Uniunea Astronomică Internaţională (IAU), citată luni de Press Association și Agerpres.
O lume stranie
Foto: YouTube

​Science Report: Omenirea ar putea fi singura formă inteligentă de viață din univers, dacă evoluția are ceva de spus

Vineri, 25 Oct 2019 Science - Spatiul
Suntem singuri în univers? Depinde de faptul că inteligența ar fi rezultatul probabil al selecției naturale, sau doar un noroc improbabil. Prin definiție, evenimentele probabile se produc frecvent, iar cele improbabile se produc rar – sau doar o dată. Istoria noastră evoluționară arată că multe adaptări-cheie – nu doar inteligența, ci și animalele complexe, celulele complexe, fotosinteza și viața însăși – au fost evenimente unice și de aceea puternic improbabile. Evoluția noastră a fost poate ca un câștig la loterie... dar mult mai puțin probabilă.

Bancul zilei: La Londra
În Londra, în timpul unei ceți foarte dense, o turista străină, văzând o silueta neclară de om, întreabă disperată: - Mister, nu cunoașteț încotro mă îndrept eu? - Spre Tamisa....
Bancul zilei: Cadoul perfect
– Frate, vine ziua iubitei mele și nu știu ce să-i iau. – I-ai și tu un buchet de flori. – Dar e și revelionul...
​Bancul zilei: Nevoia de lucrări edilitare
Într-un sat, preotul le învată pe femei să nu mai spună ca și-au înșelat bărbații, ci că „au alunecat”.