SPATIUL
Membrii Inspiration4
Foto: YouTube

Misiunea Inspiration4: Turistii SpaceX au vorbit cu Tom Cruise din spatiu

Vineri, 17 Sept 2021 Science - Spatiul
Turiștii spațiali care orbitează în prezent Pământul la bordul unei nave spațiale SpaceX au discutat cu faimosul actor Tom Cruise din spațiu, potrivit AFP. „Rook, Nova, Hanks și Leo au vorbit astăzi cu Tom Cruise”, a fost postarea de pe contul oficial al misiunii Inspiration4.
Supernova
Foto: youtube.com

Explozia unei supernove de 10 miliarde de ani va mai fi vizibilă o dată pentru noi / Cum este posibilă această ”reluare” cosmică?

Vineri, 17 Sept 2021 Science - Spatiul
Universul este o întindere nesfârșită de mister, măreție și spectacol uluitor. Deci, de ce, peste câțiva ani, Cosmosul difuzează o „reluare” a unei explozii de supernova pe care am urmărit-o deja în 2016?, scrie Live Science.
Capsula Crew Dragon, ilustratie
Foto: Evgeniyqw, Dreamstime.com

VIDEO Cei patru astronauți amatori au petrecut prima zi pe orbită. De ce misiunea SpaceX Inspiration4 este una specială

Vineri, 17 Sept 2021 Science - Spatiul
Cei patru astronauți amatori din echipa Inspiration4 au petrecut cu bine prima zi în spațiu, s-au minunat de ce au văzut, au făcut și mici experimente, iar miliardarul Jared Isaacman a pus și două pariuri sportive. Misiunea este cu totul specială datorită complexității și duratei ei, iar cei patru oameni vor reveni pe Terra în 19 septembrie.
Lansarea rachetei SpaceX cu cei patru astroanuti amatori
Foto: SpaceX

​VIDEO SpaceX a pus cu succes pe orbită patru astronauți amatori care vor petrece trei zile în spațiu în capsula Crew Dragon

Joi, 16 Sept 2021 Science - Spatiul
SpaceX, compania lui Elon Musk, a lansat cu succes o misiune istorică, fiindcă patru civili au ajuns pe orbita terestră și vor petrece trei zile în capsula Dragon, la aproape 600 km altitudine. Este un moment istoric pentru turismul spațial fiindcă, spre deosebire de zborurile suborbitale reușite de Bezos și Branson, vorbim de altitudini de cinci ori mai mari și de trei zile de imponderabilitate, nu doar de câteva minute. Misiunea se numește Inspiration4.
Jared Isaacman
Foto: Patrick T. Fallon / AFP / Profimedia Images

Spaţiul cosmic devine din ce în ce mai privat: Cine sunt cei patru pasageri ai misiunii Inspirational

Marţi, 14 Sept 2021 Science - Spatiul
Miliardarii par să fi prins gustul călătoriilor spațiale. Pe 15 septembrie, Jared Isaacman, miliardarul care este fondator și CEO al corporaţiei Shift4, va pleca împreună cu trei tovarăși de aventură, aleși cu atenție, într-o excursie de trei zile în jurul Pământului pe orbită joasă, la aproximativ 300 de kilometri. Totul a fost pregătit ca o operațiune rafinată de marketing: o campanie publicitară de clasă, un site foarte frumos și bogat, şi chiar o serie de documentare pe Netflix.
O planeta indepartata - ilustratie
Foto: Don White, Dreamstime.com

Obiecte cosmice cu orbite ciudate descoperite dincolo de Neptun / Sunt atrase de Planeta 9?

Luni, 13 Sept 2021 Science - Spatiul
O căutare de șase ani în spațiul de dincolo de orbita lui Neptun a dus la descoperirea a 461 de obiecte. Aceste obiecte includ patru care se află la mai mult de 230 de unități astronomice (AU) de la Soare. Aceste obiecte extraordinar de îndepărtate ar putea arunca o lumină nouă asupra Planetei 9, un corp ceresc teoretic, niciodată observat, scrie Live Science.
SpaceX Inspiration4
Foto: SpaceX

SpaceX lansează miercuri prima sa misiune de turism spațial. În premieră, patru civili vor ajunge pe orbita terestră și vor sta trei zile în spațiu

Luni, 13 Sept 2021 Science - Spatiul
SpaceX, compania fondată de Elon Musk, va lansa miercuri prima sa misiune de turism spațial și cea mai ambițioasă de până acum, pentru că cei patru civili nu vor ajunge doar câteva minute la 100 km altitudine, ci vor petrece trei zile pe orbita terestră, la viteza de 28.000 km/h. Misiunea se numește Inspiration4 și este prima oară când pe orbită ajung doar civili, și nu astronauți profesioniști.
Perseverance colectează mostre de roca
Foto: youtube.com

Roverul Perseverance a colectat al doilea eșantion de pe Marte

Sâmbătă, 11 Sept 2021 Science - Spatiul
Roverul Perseverance al NASA a reușit din nou să colecteze două eșantioane de pe Marte. Perseverance a forat într-o rocă marțiană denumită „Rochette” și a sigilat eșantionul în tubul său de titan, au anunțat miercuri (8 septembrie) membrii echipei misiunii prin Twitter, potrivit Live Science.
Concept de vehicul de prospectiuni pe Luna

Prospective Science: Uitați de rachete – un ascensor va fi viitorul călătoriilor spre Lună

de A.Th.C. HotNews.ro
Vineri, 10 Sept 2021 Science - Spatiul
Lansarea unei rachete face ca o călătorie spre Lună să fie scumpă, dificilă și periculoasă. Colin Stuart, astronom, autor și comunicator, prezintă în BBC Science Focus Magazine un alt mod în care se va putea călători dus-întors.
Reintrare in atmosfera
Foto: Captura Twitter

VIDEO Cum se vede reintrarea în atmosfera Pământului, filmată de un astronaut

de S.J. HotNews.ro
Joi, 9 Sept 2021 Science - Spatiul
Mulți oameni își imaginează că atunci când ești în spațiu te afli într-un loc liniștit și pașnic, uitându-te contemplativ în jos înspre Pământ. Însă nu trebuie scăpat din vedere că pentru a ajunge acolo și înapoi practic trebuie să te arunci prin foc, relatează IFL Science.
Statia Spatiala Internationala
Foto: NASA/Roscosmos / Sciencephoto / Profimedia Images

Fum și miros de plastic ars în segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale: „Totul funcționează normal”, asigură Roscosmos

de S.J. HotNews.ro
Joi, 9 Sept 2021 Science - Spatiul
Fum şi miros de plastic ars au fost detectate joi în segmentul rusesc al Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), a informat agenţia spaţială rusă Roscosmos, asigurând că echipajul se află în siguranţă, relatează AFP și Reuters, potrivit Agerpres.​
Oglinda principala a telescopului James Webb

Telescopul James Webb, cel mai performant construit vreodată, va fi lansat în spațiu pe 18 decembrie și trebuie să ajungă la 1,5 milioane km de Terra

Miercuri, 8 Sept 2021 Science - Spatiul
Telescopul spațial James Webb, cel mai sofisticat și costisitor construit vreodată, ar trebui lansat pe 18 decembrie de o rachetă Ariane 5 de la baza din Guyana Franceză. La proiectul de 10 miliarde dolari se lucrează de peste 20 de ani, au fost o mulțime de amânări și noul telescop cântărește 6,5 tone.
Furtuna solara
Foto: NASA/SDO

O „apocalipsă a Internetului” ar putea surveni odată cu următoarea furtună solară, avertizează noi cercetări

Marţi, 7 Sept 2021 Science - Spatiul
Soarele ”spală” întotdeauna Pământul cu particule magnetizate cunoscute sub numele de vânt solar. În cea mai mare parte, scutul magnetic al planetei noastre blochează acest vânt electric să producă daune reale Pământului sau locuitorilor săi, trimitând acele particule spre poli lăsând în urmă o auroră plăcută în urma lor, potrivit Live Science.
Pitica maronie-ilustrare artistica
Foto: Caltech

Ce este ”The accident”, obiectul misterios care trece prin Calea Lactee de 10 miliarde de ani și îi nedumerește pe cercetători

Duminică, 5 Sept 2021 Science - Spatiul
Astronomii au aruncat prima privire detaliată asupra unui misterios obiect al Căii Lactee cunoscut sub numele de „Accidentul” (The Accident) - și au descoperit că este chiar mai uimitor decât indicau studiile anterioare, scrie Live Science.
Mars Ingenuity

Misiunea elicopterului Ingenuity, prelungită pe termen nedefinit: "Ne descurcăm mai bine decât ne aşteptam pe scoarţa marţiană"

de Redactia HotNews.ro
Duminică, 5 Sept 2021 Science - Spatiul
Ingenuity, elicopterul trimis de NASA pe Marte în urmă cu şase luni, conceput pentru a decola de cel mult cinci ori de pe scoarţa marţiană, a realizat deja 12 zboruri în atmofestera rarefiată a "Planetei Roşii", iar misiunea lui va continua şi în perioada următoare, informează AFP citată de Agerpres. În faţa succesului uriaş al misiunii, agenţia spaţială americană a decis să o prelungească pe termen nedefinit.
Asteroizi - ilustratie
Foto: Pop Nukoonrat, Dreamstime.com

De ce mineritul pe asteroizi este încă mult mai aproape de filmele SF decât de realitate

Sâmbătă, 4 Sept 2021 Science - Spatiul
De câteva decenii se vorbește despre momentul în care oamenii vor face minerit pe asteroizi și vor aduce de acolo metale rare și scumpe. S-au înființat și companii care vor să facă asta, iar subiectul este și în atenția NASA care a trimis misiuni spre asteroizi și pentru a studia cum s-ar putea exploata resursele de pe aceste corpuri îndepărtate. În articol puteți citi de ce asteroizii sunt așa de speciali, cum au fost descoperiți de oameni și de ce interesul este atât de mare. Tot în articol puteți citi de ce este incredibil de greu să extragem materiale și apă din aceste corpuri cerești.
Roverul Perseverance pe Marte
Foto: Facebook

Optimism la NASA: Datele trimise de roverul Perseverance sugerează că şi-a atins obiectivul de a preleva eşantioane din scoarţa planetei Marte

de Redactia HotNews.ro
Vineri, 3 Sept 2021 Science - Spatiul
După un prim eşec, roverul Perseverance, trimis de NASA pe Marte, pare că a reuşit să preleveze un eşantion dintr-o rocă marţiană, principala etapă a misiunii sale pe "Planeta Roşie", a anunţat joi agenţia spaţială americană, citată de AFP.
Zona din Jezero Crater unde a ajuns Perseverance

Roverul Perseverance încearcă din nou să colecteze mostre de rocă pe Marte, după ce prima tentativă a fost un eșec

Joi, 2 Sept 2021 Science - Spatiul
Roverul Perseverance a eşuat la început de august în prima sa tentativă de a colecta mostre de rocă de pe Marte, dar acum face o nouă încercare. Dacă va reuși, micile tuburi sigilate cu mostrele ar putea fi aduse pe Terra de o nouă misiune, peste 10 ani. Roverul a parcurs 2 km în Jezero Crater din februarie și până în prezent.
Privind prin telescop
Foto: Allexxandar, Dreamstime.com

Ce se poate vedea pe cerul nopții în septembrie

Miercuri, 1 Sept 2021 Science - Spatiul
În septembrie, pe cerul nopții se pot vedea seara patru planete: Mercur, Venus, Jupiter, Saturn, iar pe 21 septembrie se produce faza de Lună Plină. Planeta Venus este foarte strălucitoare și se vede seara, înspre apus, începând cu ora 19:40, timp de două ore. Cele mai strălucitoare stele care se văd sunt Antares, Arcturus și Capella, se arată în calendarul astronomic publicat de Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu.
modul al Statiei Spatiale Internationale

de N.O. HotNews.ro
Luni, 30 Aug 2021 Science - Spatiul
Cosmonauţii ruşi au descoperit noi fisuri în pereţii unui modul al Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), care ar putea să se mărească în perioada următoare, a anunţat luni un oficial cu rang înalt din industria spaţială rusă, citat de Reuters, scrie Agerpres.

Bancul zilei: Noul salut la modă din iarna lui 2021
Iarna lui 2021: Se întalnește gazul cu electricitatea în iarna anului 2021: - Salut...
Bancul zilei: Dedicare totală pentru Parlamentul și guvernul tău
Un reporter îi ia un interviu unui tip de pe stradă.- Dumneavoastră ați munci gratis pentru un ministru?- Sigur că da!- Dar pentru un senator?- Fără îndoială!- Și pentru un deputat?