SPATIUL
Stație Marte 3
Foto: Air Company

Science Weekend Colonia SpaceX de pe Marte (I): Stația de „benzină” a viitorului, primele concepte și imagini dezvoltate de la o vodcă neconvențională

Vineri, 30 Oct 2020 Science - Spatiul
Într-o nouă serie de imagini-concept, fanii lui Marte încep să aibă idee despre cum va arăta o stație de realimentare cu combustibil. O asmenea resursă este o necesitate critică pentru ca oamenii de pe Marte să se poată întoarce pe Pământ – sau să se aventureze și mai departe în cosmos.
mici roci ies din sonda Osiris Rex
Foto: Captura NASA

NASA: Depozitarea probelor culese de sonda Osiris-Rex a avut succes

Joi, 29 Oct 2020 Science - Spatiul
Sonda americană Osiris-Rex a reușit să asigure într-o capsulă etanșă eșantionul de sol de pe asteroidul Bennu pe care l-a strâns săptămâna trecută, a anunțat NASA marți în timpul unei conferințe telefonice, potrivit AFP.
O minge de foc pe cerul Americii
Foto: youtube.com

​Science Report: O „minge de foc” căzută din cer poartă compuși organici extratereștri intacți, spun savanții

Joi, 29 Oct 2020 Science - Spatiul
„Compușii organici intacți” ne-ar putea face să înțelegem cum a apărut viața pe Pământ. Meteoritul a sosit pe Terra în 2018 ca o minge de foc pe cerul vestului mijlociu american. A fost urmărit cu radarul meteorologic și vânători l-au luat de pe teren înainte să fie contaminat prin expunerea la apă lichidă.
Apophis pe 13 aprilie 2029, conform datelor din 2005

Science Alert: Noi descoperiri despre un asteroid masiv care ne dă târcoale. Nu sunt deloc liniștitoare

Miercuri, 28 Oct 2020 Science - Spatiul
Un astronom de la Institutul pentru Astronomie al Universității din Hawaii a publicat descoperiri îngrijorătoare despre un asteroid mare care va trece extrem de aproape de Pământ. Din păcate, ele nu fac decât să sporească probabilitatea unui impact în anul 2068.
NASA si apa de pe Luna

Luna este mult mai bogată în apă decât se credea, anunță NASA. Apa este prezentă și pe suprafața luminată de Soare

Luni, 26 Oct 2020 Science - Spatiul
Veste bună pentru astronauții care vor ajunge pe Lună în anii următori: există mult mai multă apă decât se credea și se găsește sub formă de gheață într-o multitudine de mini-cratere, chiar și în zonele însorite, ceea ce înseamnă că apa ar putea fi folosită în viitoarele misiuni spațiale, a anunțat NASA care a prezentat noi studii. Agenția vrea să trimită în 2024 o femeie și un bărbat pe Lună, fiind pentru prima oară din 1972 când un om va ajunge pe ”astrul nopții”. 12 oameni au ajuns pe Lună între 1969 și 1972.
Venus, fotografie a sondei Magellan

Viață pe Venus? Nici gând! - Câteva studii pun la îndoială datele prezentate acum peste o lună și nu au descoperit nici gazul care a dat mari speranțe astrofizicienilor

Luni, 26 Oct 2020 Science - Spatiul
Pe Venus ar putea exista o formă de viață, spuneau la mijloc de septembrie oameni de știință care au analizat un gaz din atmosfera planetei. Fosfina este gazul care, pur și simplu nu ar trebui să fie acolo, iar un scenariu era că o formă de viață simplă l-ar putea produce. Descoperirea a stârnit frenezie și controverse, dar acum câteva studii pun la îndoială procesarea datelor din studiul inițial și spun că nu au descoperit fosfină. Încă de la prezentarea primelor rezultate mulți cercetători spuneau că fosfina ar putea rezulta din procese atmosferice sau geologice pe care noi nu le putem explica fiindcă știm prea puține despre atmosfera venusiană.
mici roci ies din sonda Osiris Rex
Foto: Captura NASA

VIDEO Urgență NASA: Sonda Osiris-Rex își pierde rocile în spațiu, după colectarea lor de pe asteroidul Bennu

de N.O. HotNews.ro
Sâmbătă, 24 Oct 2020 Science - Spatiul
Sonda Osiris-Rex a colectat atât de multe roci de pe suprafața asteroidului Bennu, după ce a atins pentru scurt timp suprafața acestuia, încât compartimentul de colectare nu se poate închide bine iar prețioasele roci se pierd în spațiu, a anunțat vineri NASA, potrivit AFP.

SOFIA

Science HOT Weekend: NASA va anunța luni o „nouă descoperire senzațională” despre Lună

de A.Th.C. HotNews HotNews.ro
Vineri, 23 Oct 2020 Science - Spatiul
Interesant: noile rezultate sunt opera lui Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy (SOFIA). Este cel mai mare observator aeropurtat din lume, de fapt un avion Boeing 747SP cu o decupare în fuselaj, modificat pentru a purta un telescop cu reflexie.
Kepler descopera peste 219 planete

Se uită extratereștrii la noi? 1.000 de stele poziționate favorabil pentru a detecta viața pe Pământ

Vineri, 23 Oct 2020 Science - Spatiul
Pe măsură ce omenirea își intensifică căutarea vieții extraterestre, ar trebui să avem în vedere că și E.T. s-ar putea să ne caute pe noi. Un nou studiu spune acest lucru prin identificarea a peste 1.000 de stele din apropiere care sunt poziționate favorabil pentru a observa viața pe Pământ, scrie Space.com.
  • Science Weekend: Oamenii de știință au descoperit planete „superlocuibile”, chiar mai bune decât Pământul. Dar nu sunt destinații de city-break
Io alaturi de Jupiter

Astronomii au descoperit noi informații fascinante despre Io, luna lui Jupiter cu peste 400 de vulcani activi

de S.J. HotNews.ro
Vineri, 23 Oct 2020 Science - Spatiul
A treia cea mai mare lună a lui Jupiter, Io, este acoperită cu peste 400 de vulcani activi fiind lumea cea mai activă vulcanic din sistemul nostru solar, scrie CNN.
Osiris Rex si asteroidul Bennu

​VIDEO NASA a publicat imagini cu momentele în care sonda Osiris Rex a atins suprafața asteroidului Bennu

Joi, 22 Oct 2020 Science - Spatiul
NASA a publicat primele imagini cu secundele în care sonda Osiris - Rex a atins pentru scurt timp suprafața asteroidului Bennu aflat la peste 300 de milioane km de Terra. Nu se știe încă dacă s-a reușit colectarea cu succes a mostrelor de rocă și praf, dar cel mai bun scenariu ar fi să se fi reușit colectarea unui kilogram de mostre. Misiunea își propune să aducă mostrele pe Terra, data estimată a sosirii fiind 24 octombrie 2023.
Osiris Rex si Bennu

O sondă a NASA a atins cu succes pentru câteva secunde suprafața unui asteroid care se află la 320 milioane km de Terra, pentru a colecta roci și praf

Miercuri, 21 Oct 2020 Science - Spatiul
La patru ani după ce a fost lansată, sonda Osiris Rex a reușit să atingă pentru câteva secunde suprafața unui asteroid care se află la 320 milioane km de Terra, pentru a preleva mostre de rocă și praf. NASA spune că este un moment extraordinar, însă abia peste câteva zile se va știi dacă au fost colectate mostrele dorite. Dacă nu s-a reușit, se va încerca din nou peste trei luni.
Centura de asteroizi din sistemul solar

Science Report: Un asteroid de mărimea celebrului Big Ben vine spre Pământ cu 50.000 km/h. Nu ne va suna ceasul

Marţi, 20 Oct 2020 Science - Spatiul
Asteroidul călătorește cu o viteză estimată ca fiind aproape de 50.000 km/h și va trece pe lângă Pământ la o distanță de 11,2 milioane km. Bolovanul spațial, cunoscut ca 2020 TGI, va fi cel mai aproape de noi pe 23 octombrie la ora 5:29 ora României, conform calculelor de la Center for Near Earth Objects Studies al NASA.
Osiris-Rex

​VIDEO Moment istoric pentru NASA: Sonda americană Osiris-Rex va atinge un asteroid marți

Marţi, 20 Oct 2020 Science - Spatiul
După 12 ani de pregătiri și patru ani de călătorie, a sosit ziua cea mare pentru sonda americană Osiris-Rex care va atinge marți asteroidul Bennu în încercarea de a colecta câteva zeci de grame de praf, o operațiune de înaltă precizie la 330 milioane de kilometri distanță de Pământ, potrivit AFP.

Defecțiuni în serie pe segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale

Marţi, 20 Oct 2020 Science - Spatiul
Mai multe defecțiuni au afectat segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale în noaptea de luni spre marți, dar Agenția spațială a Rusiei consideră că situația este sub control, în ciuda multiplicării problemelor în ultimele săptămâni, potrivit AFP.
Astronautii americani intra in Statia Spatiala Internationala

Presiunea aerului de pe Stația Spațială continuă să scadă, în pofida unei reparaţii recente

Vineri, 16 Oct 2020 Science - Spatiul
O reparaţie realizată de curând cu scopul de a stopa o scurgere de oxigen la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) nu a reuşit să împiedice scăderea presiunii aerului în interiorul laboratorului orbital, au anunţat vineri cosmonauţii ruşi, citaţi de DPA.
Planeta Pluto
Foto: NASA/JHUAPL/SwRI

Science Report: Piscurile de pe Pluto sunt înzăpezite, dar nu cu ceea ce credeți

de A. Th. C. HotNews.ro
Joi, 15 Oct 2020 Science - Spatiul
În 2015, sonda spațială New Horizons a descoperit piscuri înzăpezite spectaculoase pe Pluto, izbitor de similare cu cele de pe Pământ. Un asemenea peisaj nu mai fusese observat niciodată undeva în Sistemul Solar.
Statia Spatiala Internationala

Defecțiune la sistemul de alimentare cu oxigen pe segmentul rusesc al Stației Spațiale Internaționale

Joi, 15 Oct 2020 Science - Spatiul
O defecțiune a oprit sistemul rusesc de aprovizionare cu oxigen al Stației Spațiale Internaționale (ISS), a precizat joi pentru AFP agenția spațială rusească Roskosmos, care a adăugat că nu există amenințări în ceea ce privește echipajul.
Statia Spatiala Internationala

Nou record pentru Soyuz: Naveta s-a cuplat la Stația Spațială după doar 3 ore și 3 minute de la decolare

Miercuri, 14 Oct 2020 Science - Spatiul
O capsulă Soyuz care transporta astronautul american Kathleen Rubins și cosmonauții Serghei Ryjikov și Serghei Kud-Svercikov s-a cuplat cu succes miercuri la Stația Spațială Internațională (ISS) la doar trei ore după decolare, doborând un nou record de viteză, scrie AFP.
Stea devoarata de o gaura neagră (reprezentare artistica)
Foto: ESO

Moartea prin "spaghetificare": Telescoapele ESO au înregistrat ultimele clipe ale unei stele devorate de o gaură neagră supermasivă

Luni, 12 Oct 2020 Science - Spatiul
Pentru prima oară, astronomii au putut urmări în timp real "spahetificarea" unei stele devorate parțial de o gaură neagră, potrivit unui studiu publicat luni și citat de AFP.

Bancul zilei: Alegeri 2020, sondaj la iesirea de la urne