SPATIUL
NASA
Foto: Stirile ProTV

Stirile ProTV: Descoperire bizară făcută de NASA. Semnul găsit pe Marte care are legătură cu Star Trek

de Stirile ProTV Stirile ProTV
NASA a descoperit pe suprafața planetei Marte ceva ce seamănă cu logo-ul celebrului film Star Trek. Logoul a fost surprins de un satelit de recunoaştere al NASA, care analizează suprafaţa planetei Marte încă din 2006.
Spitzer

Telescopul spaţial Spitzer va fi scos din funcţiune de NASA în 2020

Vineri, 14 Iun 2019 Science - Spatiul
Telescopul spaţial Spitzer al NASA va fi scos din funcţiune definitiv la 30 ianuarie 2020, după ce a explorat în infraroşu cosmosul timp de aproape 16 ani, conform unui comunicat de presă emis joi de Laboratorul de Propulsie Jet (JPL) al agenţiei spaţiale americane, citat de agenţia Xinhua și Agerpres.
Jupiter

Jupiter la "opoziţie": Luni, cea mai bună noapte pentru a observa planeta gigant

de S.A. HotNews.ro
Duminică, 9 Iun 2019 Science - Spatiul
Jupiter se află, luni, la "opoziţie", respectiv în partea opusă Soarelui văzută de pe Pământ, cea mai mare planetă din sistemul nostru solar fiind mai strălucitoare decât în orice altă perioadă a anului și vizibilă întreaga noapte, un moment optim pentru astronomii amatori, anunță Mediafax.
Dumitru Prunariu

VIDEO INTERVIU Dumitru Prunariu: România ar putea trimite al doilea cosmonaut în spațiu/ Am luat pe ascuns, în Cosmos, o sticlă de coniac românesc/ În mod realist, omul va ajunge pe Marte în 2039/ Controverse despre steagul montat pe Lună si forma exactă a Pământului

de Daniela Mihai HotNews.ro
Sâmbătă, 8 Iun 2019 Science - Spatiul
Cosmonautul Dumitru Prunariu consideră că sunt foarte mulți oameni care cred anumite zvonuri care se propagă rapid, sub forma unor adevăruri absolute. ”Sunt întrebat de persoane serioase dacă sunt convins că Pământul este rotund, pentru că există o teorie care susține că ar fi plat. O altă controversă este legată de steagul montat pe Lună, care pare că flutură în fotografii”. Într-un interviu pentru HotNews, Dumitru Prunariu a vorbit despre data realistă la care omul va ajunge pe Marte, despre energia care există în Univers dar și care sunt șansele reale ca țara noastră să mai trimită un cosmonaut în spațiu. El a povestit și cum a reușit să ascundă o sticlă de coniac românesc în Cosmos. ”Era coniac Drobeta, iar cosmonauții ruși s-au bucurat enorm. Au sorbit din ea, improvizâmd un pahar făcut dintr-un tub închis cu două clame”.

Statia Spatiala Internationala

NASA va deschide Stația Spațială Internațională pentru turiști începând cu 2020

de R.M. HotNews.ro
Vineri, 7 Iun 2019 Science - Spatiul
NASA a anunțat vineri că va autoriza,"NASA va deschide Stația Spațială Internațională oportunităților comerciale", a anunțat Jeff DeWitt, directorul financiar al agenției spațiale americane. începând de anul viitor, turiștilor și companiilor să folosească, contra cost, Stația Spațială Internațională, scrie AFP.
Stele binare

Treizeci de sisteme stelare binare, descoperite în spaţiul extragalactic

Sâmbătă, 1 Iun 2019 Science - Spatiul
Treizeci de sisteme stelare binare au fost descoperite recent în spaţiul exterior al unui roi galactic situat la 62 de milioane de ani lumină distanţă, conform unui studiu publicat de o echipă de astronomi canadieni în Astrophysical Journal, informează Live Science, citat de Agerpres.
Suprafata planetei Pluto
Foto: NASA/JHUAPL/SwRI

Ce previne înghețarea oceanului de pe Pluto?

de Serban Anghel HotNews.ro
Marţi, 21 Mai 2019 Science - Spatiul
Când nava spațiala New Horizons a NASA a trecut pe lângă Pluto în 2015, cercetătorii sperau că datele obținute îi vor ajuta să descopere unele dintre misterele planetei pitice. În schimb, descoperirile făcute în timpul cercetării lui Pluto și a lunii sale, Charon, au scos la iveală mai multe întrebări care necesită răspunsuri, relatează CNN.
NASA

NASA are în plan să trimită prima femeie pe Lună în misiunea „Artemis” în anul 2024

de Gabriela Florea HotNews.ro
Joi, 16 Mai 2019 Science - Spatiul
NASA planifică trimiterea primei femei din toate timpurile pe Lună, la aproape cinci decenii de când nu au mai fost făcute expediții pe suprafața lunară. Decizia de a le relua a fost luată datorită creșterii suplimentare a bugetului agenției spațiale de către președintele Trump, conform CNN.
Intelsat 29e

Programul Epic al lui Intelsat afectat de pierderea satelitului 29e

de I.B. HotNews.ro
Miercuri, 1 Mai 2019 Science - Spatiul
Compania Intelsat a admis recent ca ingrijorarile cu privire la soarta satelitului Intelsat 29e sunt pe deplin justificate. Platforma, ce a suferit o serie de defectiuni la inceputul lunii, este necontrolabila si eforturile inginerilor de a remedia situatia s-au dovedit inutile, potrivit Space Alliance.
Asteroid Bennu
Foto: Captura Twitter

Dacă un asteroid se îndreaptă către Pământ, ce se mai poate face?

de N.O. HotNews.ro
Marţi, 30 Apr 2019 Science - Spatiul
Exercițiu internațional: Un telescop a detectat un asteroid cu diametrul de 100 până la 300 de metri, la 57 milioane de kilometri de Pământ. Astrofizicienii estimează că există un risc de 1 la sută să lovească Pământul pe 29 aprilie, 2027. Ce facem?, scrie AFP.
Pământul și Luna, vedere de lângă Marte
Foto: NASA Mars Reconnaissance Orbiter 2016

Science Report: Un meteor interstelar, ADN-ul unui cruciat, apa de pe Lună și altele

Sâmbătă, 27 Apr 2019 Science - Spatiul
Cercetătorii au aflat originile interstelare ale unui meteorit care s-a prăbușit pe Pământ în 2014 / ADN din osemintele unui soldat din secolul al XIII-lea care a luptat în cruciade / NASA: când un meteorit izbește Luna, un jet de vapori de apă țâșnește în spațiu / Prima moleculă produsă de Big Bang a fost descoperită în spațiu / O planetă de mărimea Pământului a fost spionată de TESS
planeta
Foto: Stirile ProTV

Știrile ProTV: Imaginea care provoacă îngrijorare. NASA: „Admiră frumusețea, dar teme-te de bestie”. FOTO

de Stirile ProTV Stirile ProTV
Joi, 25 Apr 2019 Science - Spatiul
NASA a publicat o imagine uimitoare cu o auroră, însă avertizează că forma acesteia ar putea reprezenta o amenințare la adresa tuturor oamenilor.
1 Nebuloasa NGC7027

Science Report: CNN ne arată minuni din Univers

Sâmbătă, 20 Apr 2019 Science - Spatiul
Nebuloase stelare, asteroizi, găuri negre, stele pitice sau supermasive, inele de praf cosmic, obiecte cerești la limita Sistemului Solar, planete cu doi sori pe cer, supernove, pulsari, Liliacul Cosmic, chiar și Vaca similară etc – cu cât reușim să vedem mai multe din Univers, cu atât mai bine ne dăm seama cât de puțin știm despre el...
Big Bang
Foto: pixabay.com

Astronomii au reușit, în sfârșit, să detecteze prima moleculă cu care a început chimia Universului

Joi, 18 Apr 2019 Science - Spatiul
Cel mai vechi tip de moleculă din Univers a fost detectat în spațiu, această descoperire aducând dovezi pentru teoriile actuale privind evoluția chimică a Universului după Big Bang, arată un studiu științific citat de Guardian.
Gemenii Kelly
Foto: Captura Facebook

VIDEO Gemenii astronauți de la NASA - Ce modificări au apărut la fratele care a stat un an pe Stația Spațială

Sâmbătă, 13 Apr 2019 Science - Spatiul
NASA a dezvăluit joi concluziile unui studiu realizat timp de un an pe gemeni astronauţi - unul trimis în spaţiu, celălalt rămas pe Terra, iar reacţiile corpurilor lor au fost apoi comparate între ele -, considerat de o importanţă capitală pentru viitoarele călătorii interplanetare, informează AFP, citată de Agerpres.
Imagine artistică a unui Pământ tânăr în jurul unei stele roșii
Foto: Carl Sagan Institute, Cornell University

​Science Report: Din spațiul cosmic

Sâmbătă, 13 Apr 2019 Science - Spatiul
Patru planete apropiate de Sistemul Solar ar putea găzdui viață / Nava cosmică israeliană s-a prăbușit pe Lună / SpaceX lansează Falcon Heavy și recuperează în premieră toate trei propulsoarele
Beresheet (Foto: SpaceIL)
Foto:

Operațiunea de aselenizare a primei navete spațiale israeliene a eșuat

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 12 Apr 2019 Science - Spatiul
Naveta spațială israeliană Beresheet s-a prăbușit în cursul operațiunii de aselenizare, în urma unor defecțiuni tehnice la motorul principal, iar conexiunea cu naveta s-a întrerupt, informează Mediafax citând postul BBC News. "Nu am reușit, dar în mod clar am încercat", a declarat Morris Kahn, inițiatorul proiectului.
Katie Bouman
Foto: Facebook

​VIDEO Cine este tânăra cercetătoare care a creat algoritmii cu ajutorul cărora a fost obținută prima imagine a unei găuri negre

Joi, 11 Apr 2019 Science - Spatiul
Prima imagine a unei găuri negre reprezintă un moment de referință pentru știință, mai ales fiindcă a fost nevoie de opt radiotelescoape sincronizate perfect și de o colaborare excelentă între oamenii de știință din toată lumea. Imaginea mult-așteptată nu ar fi putut fi obținută fără contribuția lui Katie Bouman care acum are 29 de ani și care în 2016 a contribuit la crearea unor algoritmi ce au permis obținerea acestei imagini cu gaura neagră situată la 54 de milioane de ani lumină de Terra. Amănunt interesant, întreg proiectul EHT a costat 40 milioane euro până acum, sumă mică față de alte proiecte care nu au avut așa impact mare.
Imaginea unei gauri negre
Foto: National Science Foundation

VIDEO A fost prezentată prima imagine a unei găuri negre, moment de referință pentru astrofizică

Miercuri, 10 Apr 2019 Science - Spatiul
În șapte orașe din lume s-au desfășurat conferințe de presă și a fost anunțată una dintre cele mai mari descoperiri din astrofizică: prima imagine cu o gaură neagră. Datele de la opt telescoape uriașe de pe patru continente au fost combinate și analizate, ca parte a unui efort uriaș de cercetare. Astronomii au făcut teorii, calcule, și simulări despre găuri negre, iar acum putem vedea o imagine în premieră cu o gaură neagă situată la peste 50 de milioane de ani lumină de Terra. ”Astăzi putem vedea ceva ce nu credeam că vom vedea vreodată”, a spus șeful proiectului EHT.

HotNews.ro a transims LIVE VIDEO TEXT evenimentul
South Pole Telescope
Foto: eventhorizontelescope.org

Moment istoric pentru astrofizică - Va fi publicată prima fotografie cu o gaură neagră

Marţi, 9 Apr 2019 Science - Spatiul
Găurile negre sunt uriașe, puternice, îndepărtate și misterioase. Gaura neagră este un mediu extrem, un obiect cosmic atât de dens, încât lumina nu poate scăpa de câmpul său gravitațional. Miercuri este de așteptat să fie publicată prima fotografie a unei găuri negre de către cercetătorii din rețeaua Event Horizon Telescope. Momentul este unul de referință, fiindcă am putea vedea unul dintre cele mai enigmatice obiecte din univers. Astronomii au făcut teorii, calcule, simulări despre găuri negre, iar acum suntem aproape de a vedea o fotografie cu orizontul evenimentului, câmp gravitațional atât de puternic, încât orice obiect pătrunde în perimetrul său, dispare în gaura neagră.

Bancul zilei: Ghinionistul
Trăia odinioară un om ghinionist rău de tot, dar groaznic de ghinionist. Aflat într-o zi la pescuit, prinde peștișorul de aur care-i promite îndeplinirea unei singure dorințe, că de, era super ghinionist.
Bancul zilei: Probleme de vedere
Soția către soț: Dragul meu, degeaba îți tragi burta când te urci pe cântar. Imposibil să-ți arate mai puține kilograme. Soțul: Știu draga mea...
Bancul zilei: La Oxford. Unde-i lege... nu-i tocmeala!
Iata o întâmplare care a avut loc la Universitatea Oxford. Un student vine sa sustina un examen, care urma sa dureze 6 ore (sunt acolo si astfel de examene). Dupa trecerea câtorva ore de la începutul examenului, studentul îl cheama pe profesorul supraveghetor. Acesta se apropie de student, crezând ca ceva nu a întelessi ar dori sa faca unele precizari, însa a auzit urmatoarele: - Domnule profesor, eu as vrea sa mi se aduca friptura