STIINTELE VIETII
Zahar
Foto: Pixabay

Dieta bogată în zahăr întârzie răspunsul neuronilor care semnalează saţietatea, declanşând riscul de a mânca în exces (studiu)

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 12 Iun 2020 Science - Stiintele vietii
Un studiu realizat la Universitatea din Michigan (UM), Statele Unite, a constatat că o dietă cu un conţinut ridicat de zahăr perturbă circuitul neuronal ce permite oamenilor să simtă senzaţia de saţietate şi îi determină să mănânce excesiv, relatează agenţia Xinhua.
Dinozauri (Foto: Getty Images)
Foto: Digi24.ro

Extincţia dinozaurilor: Asteroidul fatal a urmat cea mai periculoasă traiectorie posibilă (studiu)

de I.B. HotNews.ro
Miercuri, 27 Mai 2020 Science - Stiintele vietii
Faimosul asteroid considerat parţial vinovat de extincţia dinozaurilor a urmat cea mai periculoasă traiectorie posibilă pentru a acoperi întreaga planetă sub un nor dens de gaze şi praf, au dezvăluit autorii unui studiu publicat marţi în Nature Communications, informează AFP.
Foto: Vanessa Carvalho / Shutterstock Editorial / Profimedia

Un polimorfism genetic ar putea explica de ce țările occidentale sunt mai afectate de Covid-19 decât cele din Europa de Est și Scandinavia (studiu, Belgia)

de R.M. HotNews.ro
Vineri, 10 Apr 2020 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii de la Universitatea din Gand (UGent, Belgia) cred că o diferență genetică - polimorfismul D al genei ACE1 - între locuitorii Europei ar putea explica de ce țările scandinave sau cele din Europa de Est par mai puțin afectate de pandemia de coronavirus, scrie Rador, care citează un articol publicat de cotidianul belgian Le Soir.
Exercitii acasa
Foto: pixabay.com

Coronavirus: Practicarea exerciţiilor fizice în timpul izolării ajută sistemul imunitar - studiu

de G.S. HotNews.ro
Exerciţiile fizice regulate practicate în timpul izolării ajută la menţinerea sistemului imunitar sănătos, conform unei analize realizate de un grup de cercetători britanici, citat luni de Press Association și Agerpres.

Science Report: Coronavirusul nu este viu. De aceea este atât de greu de ucis

Marţi, 24 Mar 2020 Science - Stiintele vietii
Virusurile au petrecut miliarde de ani perfecționându-și arta de a supraviețui fără a trăi – o strategie înspăimântător de eficace care-i face o amenințare potențială pentru viața de azi. Este adevărat în mod special pentru noul coronavirus ucigaș care a adus societatea contemporană la o paralizie rapidă. Este puțin mai mult decât un pachet de material genetic învelit într-o capsulă de proteină țepoasă și care duce o existență de zombi care-l face cu greu să fie considerat un organism viu.
Foto: state.gov

Închiderea școlilor și statul acasă, din perspectiva științei: Cum reduc răspândirea virusului și salvează vieți

de A.T. HotNews.ro
Miercuri, 11 Mar 2020 Science - Stiintele vietii
Nu doar școlile din România s-au închis, ci și școlile din Japonia, Italia, unele părți din China și din alte părți ale lumii și poate v-ați întrebat cum încetinește răspândirea coronavirusului această măsură. În același timp, autoritățile ne îndeamnă să evităm aglomerațiile și să stăm acasă.
Vitamina C
Foto: MorgueFile.com

Science Report: Este vitamina C eficace în prevenția și tratamentul coronavirusului? Opinii de ultimă oră

Miercuri, 11 Mar 2020 Science - Stiintele vietii

În cursa dramatică pentru descoperirea unui tratament pentru noul coronavirus, doctori și oameni de știință testează antiviralele, remediile anti-malarie și anticorpii monoclonali existenți, dar și alte medicamente pentru COVID-19.

Viermii care mănâncă plastic

O specie de omizi care mănâncă plastic poate ajuta la prevenirea poluării

de Lupu Vlad-Andrei HotNews.ro
Miercuri, 4 Mar 2020 Science - Stiintele vietii
În 2017, cercetătorii au descoperit o specie de omizi care poate mesteca plastic, chiar și unele tipuri extrem de nocive pentru planetă. Acum, noi date fac ca aceste mici creaturi să fie mai bine înțelese, conform CNN.
Epidemie
Foto: pixabay.com

Nu toți suntem egali când vine vorba de transmiterea virusurilor. Ce este un ”super-spreader”

Marţi, 3 Mar 2020 Science - Stiintele vietii
Oamenii nu sunt egali când vine vorba de răspândirea bolilor infecțioase, scrie Guardian într-un articol dedicat persoanelor considerate ”super-spreader” (super-trasmițători) de virusuri, inclusiv în noua epidemie de coronavirus.
Henneguya salminicola
Foto: livescience.com

Oamenii de ştiinţă au descoperit primul animal care nu respiră

Miercuri, 26 Feb 2020 Science - Stiintele vietii
Organismul parazit Henneguya salminicola, care trăieşte adânc în ţesutul muscular al unor specii de salmonide, precum somonul, este primul organism de pe Pământ despre care s-a demonstrat că nu are un genom mitocondrial şi trăieşte fără a avea un aparat respirator, transmite Live Science, preluat de Agerpres.
Una din cele mai faimoase fotografii ale mersului pe jos (Foto - Wikipedia)

​Science Report. A mai căzut un mit: 10.000 de pași zilnic nu te fac să slăbești, afirmă un studiu științific

de A. Th. C. HotNews.ro
Miercuri, 19 Feb 2020 Science - Stiintele vietii
Poate că am fost cam naivi să credem că doar mergând pe jos vom găsi soluția la problemele noastre cu greutatea. Un studiu recent de la Brigham Young University (SUA) spune că simplul act de a merge pe jos - concret, între 10.000 și 15.000 de pași zilnic - nu a fost suficient pentru a-i face să nu câștige în greutate pe cei 120 de studenți „boboci” care au luat parte la studiu.
Dinozauri (Foto: Getty Images)
Foto: Digi24.ro

Digi24: Boala veche de 66 de milioane de ani care afectează omenirea astăzi. A fost descoperită într-o fosilă de dinozaur

de Digi24 Digi24.ro
O boală rară, care încă afectează omenirea şi astăzi, a fost descoperită în rămăşiţele fosilizate ale unui dinozaur care a vieţuit pe Pământ în urmă cu cel puţin 66 de milioane de ani.
Medicamente
Foto: Pixabay.com

Cercetătorii au descoperit un antibiotic nou, care foloseşte "o metodă unică" de a omorî bacteriile / A fost testat cu succes contra stafilococului auriu

de G.S. HotNews.ro
Un nou antibiotic, care foloseşte ''o metodă unică'' pentru atacarea şi uciderea bacteriilor, a fost descoperit de oamenii de ştiinţă, informează Press Association, preluată de Agerpres.
Pangolin

Pangolinul, veriga lipsă din lanțul de transmitere a coronavirusului de la lilieci la oameni

Sâmbătă, 8 Feb 2020 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii chinezi care investighează originea animală a epidemiei de coronavirus din China au declarat că pangolinul, specie pe cale dispariţie, ar putea fi „veriga lipsă” dintre lilieci şi oameni, scrie Guardian, preluat de Mediafax.
Licurici

Licuricii sunt pe cale de dispariție - studiu

Marţi, 4 Feb 2020 Science - Stiintele vietii
Licuricii sunt pe cale de dispariție, din cauza distrugerii habitatului, a pesticidelor și a poluării cu lumină artificială, potrivit rezultatelor unui studiu, citat de cnn.com, preluat de Mediafax.
Studiu gen
Foto: Cnrs.fr

Copiii, și în special băieții, asociază puterea cu masculinitatea (studiu)

de R.M. HotNews.ro
Încă de la vârsta de patru ani, copiii, și în special băieții, asociază în general puterea și masculinitatea, potrivit unui studiu publicat joi de revista științifică Sex Roles, scrie AFP.
Craniu de Homo Erectus

Ultimii Homo erectus au dispărut de pe Terra în urmă cu aproximativ 110.000 de ani - studiu

de G.S. HotNews.ro
Ultimii indivizi din specia Homo erectus ar fi dispărut de pe Terra în urmă cu circa 110.000 de ani pe insula Java din Indonezia, potrivit unui studiu publicat miercuri în revista Nature, informează AFP, preluată de Agerpres.
Profesorul George Church de la Harvard
Foto: YouTube

Science News: Îmbătrânirea oamenilor va deveni reversibilă în mai puțin de 20 de ani, spune un genetician de top de la Harvard

Miercuri, 11 Dec 2019 Science - Stiintele vietii
Până acum, îmbătrânirea a fost inversată doar la șoareci. Vom ști în curând dacă metoda dă rezultate la cockeri spanieli. Profesorul George Church, care conduce 100 de oameni de știință într-un laborator de la Harvard Medical School, crede că va fi disponibilă pentru oameni în mai puțin de 20 de ani.
pancreas
Foto: Wikimedia Commons/Scientific Animation Inc.

Science Report: Savanți din Israel ar fi creat un tratament care vindecă în 14 zile cancerul pancreatic letal

Marţi, 3 Dec 2019 Science - Stiintele vietii
Un nou tratament creat la Universitatea din Tel Aviv poate induce distrugerea celulelor pancreatice canceroase, eradicând până la 90% din ele după două săptămâni de injecții zilnice cu molecule denumite PJ34. Cancerul pancreatic este unul dintre cele mai dificile de tratat. Cei mai mulți oameni diagnosticați cu această boală trăiesc mai puțin de cinci ani după diagnostic.
Femeie
Foto: Pixabay

​Science Report: Clitorisul face mai multe decât credeți, spune un cercetător britanic

Duminică, 10 Nov 2019 Science - Stiintele vietii
De când ne simțim mai confortabil vorbind despre asta în public (ceea ce în linii mari nu se întâmplă de prea multă vreme), cele mai multe discuții în jurul funcției clitorisului s-au limitat la rolul acelui organ în plăcerea sexuală feminină. Dar într-un articol nou publicat în revista Clinical Anatomy, Roy J. Levin de la Universitatea Sheffield argumentează că clitorisul „are atât funcție procreativă (reproductivă), cât și recreativă (plăcere) de egală importanță”.

Bancul zilei: Cum dispare rapid durerea de cap