STIINTELE VIETII
Inteligenta artificiala
Foto: Pixabay

Inteligența artificială, eficientă în diagnosticarea bolilor pediatrice (studiu)

de R.M. HotNews.ro
Un algoritm de inteligență artificială s-a dovedit la fel de eficient ca și pediatrii în diagnosticarea bolilor la copii, potrivit unui studiu publicat luni, un nou avans pentru această tehnologie care ar putea revoluționa diagnosticul și rolul medicilor, scrie AFP.
Albine
Foto: Flickr

Albinele sunt capabile să rezolve calcule matematice simple - studiu

de G.S. HotNews.ro
Albinele pot rezolva probleme simple de adunare şi scădere, o capacitate uimitoare ţinând cont că operaţiunile aritmetice necesită abilități cognitive avansate, conform concluziilor unei cercetări publicate joi, transmit Xinhua şi Press Association, citate de Agerpres.
Oua

Cercetătorii au dezvoltat găini modificate genetic care pot face ouă ce conțin tratament pentru anumite forme de cancer

de A.Z. HotNews.ro
O echipă de cercetători a modificat genetic găini care pot face ouă care să conțină medicamente pentru artită și anumite forme de cancer. Medicamentele sunt de 100 de ori mai ieftine atunci când sunt produse natural, comparativ cu prețul celor produse în fabrici, relatează BBC .
macac

China: O echipă de cercetători afirmă că a clonat cinci maimuțe, copii identice ale unui specimen cu gene modificate pentru a fi bolnav

de R.M. HotNews.ro
O echipă de cercetători chinezi a anunțat joi că a clonat cinci maimuțe, copii identice ale unui specimen unic ale cărui gene fuseseră modificate pentru a fi bolnav, o inițiativă care ar putea ajuta cercetarea medicală, scrie AFP.
Soareci
Foto: Photoxpress.com

Cercetătorii rescriu secvențe de ADN pentru șoareci pentru ca genele dorite să se răspândească la întregi specii

de A.Z. HotNews.ro
O procedură controversată care are scopul de a răspândi anumite gene în rândul speciilor sălbatice a fost testată pentru prima dată cu succes pe mamifere, informează The Guardian .
He Jiankui

China pare să confirme afirmațiie făcute de He Jiankui cu privire la modificarea genetică a altor doi embrioni care au rezultat într-o sarcină

Marţi, 22 Ian 2019 Science - Stiintele vietii
Autoritățile din China par să fi confirmat afirmațiile nepublicate ale omului de știință He Jiankui conform cărora experimentele sale s-au concretizat într-o a doua sarcină. Autoritățile susțin că Jiankui va suferi consecințele legale ale acțiunilor sale, informează Associated Press .
Pelecanus onocrotalus
Foto: Doru Panaitescu

Pelicanii din Herăstrău, "salvați" cu forța de autorități

de Doru Panaitescu HotNews.ro
Vineri, 18 Ian 2019 Science - Stiintele vietii
Săptămâna trecută am avut o semnalare faunistică interesantă pentru parcul Herăstrău în condiții de iarnă. Trei pelicani comuni (Pelecanus onocrotalus) au fost văzuți pe raza celui mai mare parc bucureștean de mai multe persoane. Deși iarna mai avem semnalări de specii care ratează migrația (berze, cocori etc), în acest caz autoritățile au decis că păsările sunt în pericol și, după mai multe încercări (utilizând plase pescărești) au reușit să captureze două din ele, care sunt acum la un centru de reabilitare de faună (cu intentia de a elibera păsările la primăvară, când se încălzește afară).
Trecerea timpului
Foto: Shutterstock

Digi 24: De ce ni se pare că timpul trece mai repede pe măsură ce îmbătrânim?

de Digi24.ro Digi 24
Duminică, 6 Ian 2019 Science - Stiintele vietii
Un fenomen pe care îl resimt acut tot mai mulți oameni: în copilărie, vacanțele de vară păreau fără sfârșit și așteptarea între două Crăciunuri părea să dureze nu un an, ci mai mulți; apoi, pe măsură ce înaintăm în vârstă, parca suntem într-o luptă continuă cu timpul. Ce explicații au oamenii de știință?
Microorganisme
Foto: DeepCarbonObservatory

Viața neștiută de sub Pământ: 23 de miliarde de tone de carbon de bacterii, arhee și organisme zombi

de R.M. HotNews.ro
Circa 70% dintre microbii de pe Pământ trăiesc în adâncimi, în roci altădată considerate sterile dar unde bacteriile și alte organisme unicelulare abundă, scrie AFP. Pentru prima oară, cercetătorii au estimat amploarea acestei vieți profunde sau "intraterestre".
Urme fosilizate de dinozauri, gasite la sediul NASA
Foto: Captura YouTube - New 10

Rămășițele unui specimen marin din era Jurasic au păstrat atât untura cât și pielea

de L. S. HotNews.ro
Rămășițele vechi de 180 de milioane de ani al creaturii marine și-au păstrat atât untura cât și pielea, scrie Abcnews. Stratul de grăsime sub pielea mamiferelor marine, care le ajută să-ți păstreze căldura, indică faptul că vechiul „monstru marin” a avut sângele cald, potrivit oamenilor de știință.
Bebelus
Foto: sxc.hu

S-a născut primul bebeluș conceput în urma unui transplant de uter de la o donatoare decedată

Miercuri, 5 Dec 2018 Science - Stiintele vietii
Unsprezece copii au fost născuți în urma unor transplanturi uterine de la donatori vii, dar nu au existat până acum cazuri de sarcini duse la bun sfârșit după transplant de uter de la un donator decedat. O echipă de medici din Brazilia a reușit să facă acest lucru să se întâmple - mama destinatară a devenit gravidă la șapte luni după operația de transplant, informează DW.
Paianjeni care isi alapteaza puii

VIDEO Specie de păianjeni care își alăptează puii, descoperită de cercetătorii chinezi

de V.M. HotNews.ro
Duminică, 2 Dec 2018 Science - Stiintele vietii
Oamenii de știință chinezi au descoperit o specie de păianjeni având o trăsătură considerată până acum proprie doar mamiferelor: femelele își hrănesc puii cu o substanță foarte asemănătoare laptelui, relatează The Guardian. Potrivit cercetătorilor, „laptele” secretat de această specie de păianjeni conține o concentrație de proteine de patru ori mai mare decât laptele de vacă.
Structura ADN
Foto: pixabay.com

Anunțul privind copiii editați genetic: China ordonă deschiderea imediată a unei anchete

Marţi, 27 Nov 2018 Science - Stiintele vietii
Beijingul a ordonat deschiderea unei anchete după ce un cercetător chinez a spus că a creat primii bebeluși editați genetic din lume, o premieră revoluționară în medicină ce a atras un val de critici, scrie Guardian.
He Jiankui

Amplă polemică în lumea științifică, după anunțul privind nașterea primilor copii modificați genetic, în China / „O cutie a Pandorei a fost deschisă”

de R.M. HotNews.ro
A fost depășită o linie roșie? Anunțul unui cercetător chinez legat de nașterea primilor bebeluși modificați genetic a fost caracterizat de numeroși oameni de știință drept un act "periculos" și "iresponsabil", scrie AFP.
Bebelus
Foto: sxc.hu

China: Un cercetător susține că s-au născut primii copii editați genetic

de A.Z. HotNews.ro
Un cercetător chinez susține că a ajutat la conceperea primilor copii cu gene modificate genetic - este vorba despre două fete gemene care s-au născut în această lună, ale căror ADN a fost modificat cu un nou instrument puternic, capabil să rescrie cele mai profunde aspecte ale vieții- tehnologia editării genetice, relatează AP.
Studiu implant personalizat

Cercetătorii israelieni au dezvoltat o metodă de producere a organelor umane personalizate care să nu fie respinse de organism

Miercuri, 21 Nov 2018 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii israelieni susțin că au inventat primul implant de țesut complet personalizat, proiectat din materialele și celulele pacientului. Noua tehnologie face posibilă ingineria oricărui tip de implant de țesut, precum măduva spinării, inimă sau creier, dintr-o mică biopsie a țesuturilor grase, relatează Israel21.
Hemimastigota
Foto: Twitter

În Canada a fost descoperit un organism care nu se încadrează în niciun regn cunoscut. Este mai diferit de restul ființelor decât animalele de ciuperci

Vineri, 16 Nov 2018 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii canadieni au descoperit un nou tip de organism care este atât de diferit de orice altă ființă vie că nu se încadrează nici în regnul vegetal, nici în cel animal, nici în alt regn folosit pentru a clasifica organismele cunoscute, scrie CBC.
Studiu celule chimere
Foto: Captura Nature

Generarea de organe pentru transplant în alte specii este mai promițătoare ca niciodată

de Anda Zahiu HotNews.ro
Miercuri, 7 Nov 2018 Science - Stiintele vietii
Cunoștințele noastre și abilitatea de a utiliza tehnologia celulelor stem au crescut în ultimii ani, iar acum o dovadă a acestui fapt este ultimul studiu publicat în acest domeniu care a arătat că este posibil să fie crescute și apoi să transplantăm organele unei specii în corpul unei altei specii prin dezvoltarea unei celule chimeră, așa cum o numesc cercetătorii. Studiul, publicat online în revista Nature, stabilește posibilitatea creșterii țesutului uman transplantabil utilizând o altă specie ca gazdă, transmite futurism.com.
barbat in scaun cu rotile
Foto: YouTube

VIDEO Implantul spinal ajuta trei bărbați paralizați să meargă din nou

de Cristina Filip HotNews.ro
Trei bărbați paralizați, cărora li s-a spus că își vor petrece restul vieții într-un scaun cu rotile, vor putea să meargă din nou grație medicilor din Elveția, potrivit BBC. Totul a fost posibil datorită unui dispozitiv electric introdus în jurul coloanei vertebrale care a amplificat semnalele transmise de la creier până la picioare
Persoana inalta
Foto: pixabay.com

Riscul crescut de cancer în cazul persoanelor înalte, pus pe seama numărului mai mare de celule - studiu

de G.S. HotNews.ro
O posibilă legătură între înălţimea unei persoane şi riscul crescut de cancer a fost deja sugerată de anumite studii, însă cercetătorii susţin, într-un studiu publicat recent, că au găsit explicaţia: cu cât o persoană este mai înaltă, cu atât numărul de celule din organism este mai mare, iar acestea pot deveni posibile ţinte pentru boală, potrivit AFP, citată de Agerpres.

Bancul zilei: Presimțire