STIINTELE VIETII
Toate animalele ce vor fi prezentate cu ajutorul realitatii virtuale de muzeul parizian au fost intalnite de Homo Sapiens

VIDEO Specii dispărute care s-au întâlnit cu omul, readuse la viață cu ajutorul realității augumentate la Muzeul de Istorie Națională din Paris

de S.J. HotNews.ro
De la tigrul cu dinţi-sabie din America, devenit extinct în urmă cu 10.000 de ani, la pasărea-elefant din Madagascar, dispărută în cursul ultimului mileniu, 11 specii dispărute vor fi readuse la viaţă cu ajutorul realităţii augmentate la Muzeul Naţional de Istorie Naturală din Paris, relatează AFP și Agerpres.​
Soareci
Foto: Photoxpress.com

Experiment: După 6 ani în spațiu, sperma de șoareci liofilizată este viabilă, iar șoriceii rezultați în laborator sănătoși

Vineri, 11 Iun 2021 Science - Stiintele vietii
Unii sunt convinși că oamenii vor trebui într-o bună zi să părăsească Pământul și să meargă să trăiască pe altă planetă. Dar o problemă (printre altele) va apărea atunci când atmosfera planetei albastre nu va mai proteja acești călători de radiațiile spațiale, potrivit France24. Pentru a răspunde la această întrebare, a fost lansat un experiment științific la scară largă, iar rezultatele sale, publicate vineri în revista Science Advances, sunt destul de liniștitoare.
rotifera

Un animal microscopic a supraviețuit 24.000 de ani în permafrostul siberian

de N.O. HotNews.ro
Un animal microscopic numit rotifera bdelloidea a revenit la viață după ce a fost înghețat timp de 24.000 de ani în Siberia și apoi a reușit să se cloneze, au spus luni oamenii de știință ruși, relatează AFP.
Specia noastra trece printr-o „tranzitie evolutionista speciala”, potrivit cercetatorilor
Foto: Phil Deginger / Alamy / Profimedia Images

„Tranziție evoluționistă specială”: Cultura a depășit genele ca influență în evoluția umanității, afirmă cercetătorii

de S.J. HotNews.ro
Cercetătorii de la Universitatea Maine din Statele Unite au publicat un nou studiu care afirmă că adaptările la mediu ale oamenilor pentru a depăși provocările sunt influențate într-o mai mare măsură de cultură decât de gene, relatează Phys.org.
Un morun de o tonă și 4,7 m la Muzeul Național al Tatarstanului din Kazan

Science Facts: Care este cel mai mare pește de apă dulce din lume?

Vineri, 4 Iun 2021 Science - Stiintele vietii
A fost nevoie de trei biologi ca să scoată din apă peștele de 109 kg din râul Detroit din Michigan luna trecută. „Sturionul monstru”, prins și eliberat de Alpena Fish and Wildlife Conservation Office, ar putea avea o vârstă de peste 100 de ani. Este o captură impresionantă, dar „Este acesta cel mai mare pește de apă dulce din lume?” întreabă Live Science. Mai jos dă și răspunsul.
Mileniali americani la plajă
Foto: Michele Eve Sandberg/ Profimedia Images

SUA: Un laborator independent a descoperit că 78 de produse pentru protecţie solară conţin benzen, un carcinogen (studiu)

de I.B. HotNews.ro
Un laborator de testare independent a detectat compusul chimic benzen, un carcinogen cunoscut la om, în 78 de produse de protecţie solară şi solicită Administraţiei SUA pentru Alimente şi Medicamente (FDA) să retragă produsele, potrivit unui studiu publicat de LiveScience la sfârşitul săptămânii trecute, potrivit Agerpres.
Jeanne Calment

Science Report: Oamenii de știință spun care este vârsta maximă pe care o poate atinge corpul uman

Miercuri, 26 Mai 2021 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii cred că au aflat care este limita superioară a vieții: 150 de ani. Ar fi peste actualul record pentru cel mai vârstnic om – Jeanne Calment, care a decedat în 1997 la vârsta de 122 de ani – dar cu siguranță descurajează și eforturile pentru o viață nelimitată, scrie The New York Post.
ochi
Foto: AGERPRES

Terapie genică: Un pacient orb şi-a redobândit parţial vederea

de N.O. HotNews.ro
Un bărbat de 58 de ani care a orbit din cauza unei maladii genetice degenerative a putut să îşi recupereze parţial vederea graţie unei tehnici inovatoare, care asociază terapia genică şi stimularea luminoasă, informează AFP, potrivit Agerpres.
Soareci
Foto: Photoxpress.com

Studiu: Mamiferele pot respira prin anus în caz de urgență / De ce nu e o glumă și cum pot fi oamenii ajutați

Sâmbătă, 15 Mai 2021 Science - Stiintele vietii
O echipă de oameni de știință japonezi a arătat într-un studiu publicat vineri că este posibil ca mamiferele să absoarbă oxigenul prin ... anusul lor, potrivit AFP.
Stafilococ auriu

Cercetătorii au dezvoltat un material care protejează împotriva infecțiilor nosocomiale

Miercuri, 12 Mai 2021 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii de la Universitatea de Tehnologie Chalmers din Suedia au dezvoltat un nou material care previne infecțiile în răni: un hidrogel proiectat special pentru a fi eficient împotriva tuturor tipurilor de bacterii, inclusiv a celor rezistente la antibiotice, relatează Phys.org.
Rechini pe coasta Israelului
Foto: youtube.com

Cum își găsesc rechinii drumul după câmpului magnetic al Pământului - STUDIU

Vineri, 7 Mai 2021 Science - Stiintele vietii
Uitați de Google Maps! Rechinii pot citi câmpul magnetic al Pământului, ca un GPS, pentru a-și găsi calea, arată un studiu publicat joi. Cercetarea, publicată în revista Current Biology, confirmă o teorie veche de decenii despre modul în care prădătorii marini pot migra pe distanțe mari, a explicat pentru AFP autorul principal al studiului, Bryan Keller.
Tantari

Primii țânțari modificați genetic au fost eliberați în Statele Unite

de N.O. HotNews.ro
Compania de biotehnologie Oxitec și-a lansat țânțarii modificați genetic în Florida Keys, cu scopul de a suprima populațiile de țânțari sălbatici care poartă boli în această regiune. Este pentru prima dată când țânțari modificați genetic sunt eliberați în SUA, relatează Live Science.
Sare
Foto: Bruno / Pixabay

Cum ar putea afecta consumul excesiv de sare celulele sistemului imunitar (studiu)

Miercuri, 5 Mai 2021 Science - Stiintele vietii
Consumul excesiv de sare poate reduce cantitatea de energie pe care o pot produce celulele sistemului imunitar, împiedicându-le să funcţioneze normal, potrivit unui nou studiu, relatează Agerpres.
Diversitatea vieții

Science News: Paleontologii cred că au descoperit tranziția crucială de acum un miliard de ani spre organisme multicelulare

de A.TH.C. HotNews.ro
Miercuri, 5 Mai 2021 Science - Stiintele vietii
Bicellum brasieri, organisme de apă dulce din regnul Protiste (nici animale, nici plante, nici fungi) care au trăit acum un miliard de ani, au două tipuri distincte de celule și pot fi cele mai vechi multicelulare descoperite vreodată.
Radar aviatic

Science History: Șase invenții din al Doilea Război Mondial care au schimbat lumea

Marţi, 4 Mai 2021 Science - Stiintele vietii
Una din cele mai cumplite invenții din al Doilea Război Mondial este bomba atomică: între 110.000 și 220.000 de oameni au murit în primele (și singurele) atacuri nucleare de la Hiroshima și Nagasaki. Dar sunt alte invenții non-letale din timpul războiului, din medicină și tehnologie, care au schimbat lumea.
Golful Eilat din Marea Rosie
Foto: Vladimir Blinov / Alamy / Profimedia Images

Oamenii de știință au descoperit un animal marin capabil să își regenereze toate organele

Marţi, 4 Mai 2021 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii israelieni au descoperit o specie din rândul vieţuitoarelor marine numite ascidii capabilă să îşi regenereze toate organele, chiar şi atunci când un exemplar este disecat în trei fragmente, a anunţat luni Universitatea din Tel Aviv (TAU), citată de Xinhua și Agerpres.
Imunologul Aaron Ring
Foto: Yale University

Science Report: Poate cauza Covidul o boală autoimună pentru tot restul vieții? Cu atât mai important ar fi vaccinul

de A.Th.C. HotNews.ro
Se adună tot mai multe dovezi că infecțiile cu covid produc la unii oameni anticorpi care țintesc organele corpului. Dacă se adeverește, ar putea însemna pentru mulți ani îndelungați de suferință și boală.
Experimentul Deep Time
Foto: Facebook

VIDEO Experimentul Deep Time: 15 voluntari, care au petrecut 40 de zile izolaţi într-o peşteră, au ieşit la lumină

Sâmbătă, 24 Apr 2021 Science - Stiintele vietii
După ce au petrecut 40 de zile ''în afara timpului'', şapte femei şi opt bărbaţi cu vârste cuprinse între 27 şi 50 de ani, au ieşit sâmbătă la lumină dintr-o peşteră din Pirinei, în sud-vestul Franţei, unde s-au izolat în cadrul unui experiment, informează AFP.
Tureci Și Safin cu președintele Germaniei
Foto: Deutsche Welle

Știința în ofensivă: Cancerul este următoarea țintă pentru vaccinul mARN

de A.Th.C. HotNews.ro
Ozlem Tureci a fondat compania germană de medicamente BioNTech împreună cu soțul ei Ugur Sahin în 2008. Cei doi sunt acum cunoscuți pentru contribuția lor importantă la vaccinul anticovid Pfizer-BioNTech. Dar ei își lansaseră compania ca să lucreze la un tratament pentru cancer. De fapt, fondaseră o altă companie pentru medicamante împotriva cancerului acum 20 de ani. Au vândut acea companie pentru un miliard de dolari în 2016.
Microplastic
Foto: Nancy Anderson / Alamy / Profimedia Images

Primul studiu despre efectele microplasticului asupra sănătății umane arată că acesta ar putea altera funcționarea celulară

Miercuri, 21 Apr 2021 Science - Stiintele vietii
Poluarea cauzată de microplastic reprezintă de ceva timp o îngrijorare tot mai mare pentru oamenii de știință, autoritățile responsabile de sănătatea publică și ecologiști întrucât aceste particule minuscule au fost descoperite în toate colțurile lumii, în aerul pe care îl respirăm și apa pe care o bem relatează Phys.org.

Bancul zilei: Doamnelor, citiți cu atenție până la sfârșit. Informatia vă va risipi o mare dilemă
Va aflati intr-un magazin de pantofi, sunteti a doua la coada. In spatele vanzatoarei se afla o pereche de pantofi superbi, pe care vi-i doriti foarte mult. Doamna din fata dumneavoastra i-a vazut si ii priveste cu jind. Dar nici una dintre voi nu aveti portofelul la voi.
Bancul zilei: Pentagonul și OZN-urile
Este anul 2222 iar Ion si Maria aterizeaza pe Marte, după un zbor de zeci de milioane de kilometri. Ei se întâlnesc cu un cuplu marțian si vorbesc despre tot felul de lucruri. Ion întreabă dacă Marte are o piata de capital, daca au laptop-uri, cum se fac bani, etc.