Descoperire spectaculoasă din Triasic: Fosilele unui monstru marin şi ale prăzii pe care a înghiţit-o

Joi, 20 august 2020, 22:09 Science - Arheologie

Guizhouichthyosaurus
Foto: livescience.com
În apele calde şi puţin adânci ale unei mări ce acoperea, acum 240 de milioane de ani, zona de sud-vest a Chinei, o reptilă acvatică asemănătoare unui delfin a atacat şi înghiţit o altă reptilă de dimensiuni aproape egale, întâlnire care s-a încheiat cu moartea ambelor animale, conform fosilelor celor două animale descoperite şi analizate recent de paleontologi, transmite joi Reuters.

Fosila descoperită are 5 metri lungime şi aparţine unui exemplar de Guizhouichthyosaurus, o specie de reptile marine din familia Ihtiozaurilor. Aceste animale aveau corpul asemănător delfinilor şi rechinilor-tigru, fără a avea însă înotătoarea dorsală caracteristică acestor animale marine. Propulsia prin apă era asigurată de patru membre puternice, adaptate ca nişte vâsle, iar gura era plină de dinţi extrem de puternici, dar neascuţiţi.

Spectaculozitatea descoperirii este legată de faptul că în stomacul acestui Guizhouichthyosaurus se afla partea superioară a unui Xinpusaurus, un tip de reptilă marină de 4 metri lungime, cu corpul asemănător unui dragon de Komodo, cu patru membre adaptate pentru deplasarea în mediul acvatic şi dinţi puternici pe care-i folosea pentru a sparge cochiliile scoicilor cu care se hrănea. În lupta cu Guizhouichthyosaurus, Xinpusaurus a fost decapitat şi înghiţit, citează Agerpres.

de fapt... (Joi, 20 august 2020, 22:26)

Instanta [utilizator]

De fapt ambele reptile erau candidati la alegerile locale si tocmai avusesera dezbaterea publica.
    Nea Nelu (Joi, 20 august 2020, 23:37)

Nyk1 [utilizator]

Mâncând un golan țărănist la micul dejun.