​VIDEO De ce este importantă descoperirea în Alpi a unei capre negre de acum 400 de ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 8 septembrie 2020, 12:20 Science - Arheologie

Capra neagra mumificata gasita in Alpi
Foto: Eurac Research
​Un alpinist a descoperit rămășițele unei capre negre, la 3.200 metri altitudine, în nordul Italiei. La prima vedere nu părea nimic special, dar s-a dovedit a fi ceva cu totul deosebit. Capra neagră era aproape perfect conservată, deși a murit acum patru secole, iar cercetătorii spun că studierea acestui animal va fi utilă dacă pe viitor vor mai fi descoperite corpuri perfect păstrate în gheață, cum este celebrul Otzi.

Un alpinist a descoperit capra neagră în zona Val Aurina din provincia Trentino Alto - Adige din nordul Italiei, la 3.200 m alt. Alpinistul a ajuns într-o zonă izolată unde nu prea mulți ajung, iar descoperirea a fost ”facilitată” și de faptul că ghețarii alpini se topesc în ritm record.

Hermann Oberlechner este numele descoperitorului. Acesta spune că a fost uimit de faptul că pielea animalului arăta precum pielea și nu mai avea urme de blană.

După ce a trimis poze unor specialiști, s-a luat decizia că acest animal merită recuperat și conservat, astfel că a fost trimis un elicopter al armatei italiene și ”mumia” a ajuns la institutul Eurac Research din Bolzano, unde este păstrată la -5 grade.

La fața locului au venit arheologi pentru a îndepărta cu grijă zăpada proaspătă, dar și gheața întărită, pentru ca animalul să ajungă în stare cât mai bună la frigiderul special unde va fi păstrat și analizat.

Cei de la Eurac spun că acest animal atât de bine conservat va fi folosit pentru a simula diverse tehnici de conservare ce vor putea fi aplicate dacă în viitor vor mai fi descoperite corpuri mumificate precum cel al lui Otzi, un om care a murit acum 5.300 de ani, dar care a fost analizat extrem de mult fiindcă s-au păstrat detalii uluitoare.

Practic, se va putea testa cum diversele tehnici de conservare încercate afectează ADN-ul corpului mumificat și va putea fi dezvoltat un protocol științific mai clar după care cei care vor descoperi corpuri mumificate în gheață se vor putea ghida pentru a obține în laborator cât mai multe informații.

Cum ghețarii se topesc tot mai rapid, găsirea unor corpuri din vechime pare tot mai probabilă.

Studii ADN (Marţi, 8 septembrie 2020, 13:09)

animatron [utilizator]

Reconstructia faciala a lui "Otzi":

Astfel de ramasite bine conservate, ca e vorba de animale sau de exemplare ale unor specii umane, unele disparute cum e Neanderthal, sunt foarte importante pt ca permit uneori un studiu al ADN-ului.

Pentru Romania chiar si studiile genetice asupra actualei populatii sunt extrem de rare, a fost popularizat unul singur, legat de ADN-ul mitocondrial (transmis doar pe linie materna) dar realizat pe un esantion restrans de persoane (cateva sute).

Studiul, neconfirmat inca de alte studii, arata ca romanii cu radacini transilvanene ar fi pe linie materna genetic mai apropiati de austrieci si germani, in timp ce moldovenii ar fi genetic apropiati de unguri, iar muntenii foarte apropiati de ucrainieni, polonezi si rusi !

Romania ar proceda inteligent daca ar lansa studii genetice la nivel national, am avea astfel un puternic instrument pus la dispozitia unei politici de sanatate si protectie a populatiei.

Medicina viitorului e una individualizata, indreptata catre tratamente personalizate pe baza analizelor genetice ale pacientilor.

Statele dezvoltate vor incuraja studiile genetice stiintifice pt ca le vor ajuta sa raspunda mult mai precis si rapid la diverse epidemii sau "pandemii".

E bizar sa fim obsedati de patrimonii imobiliare sau financiare dar sa nu ne pese de patrimoniul nostru genetic, individual sau colectiv, tocmai cel care ne face 'fiinta umana" aparte.

Deocamdata subiectul e unul politizat, stanga euro-americana se opune unor politici coerente in domeniu (Stalin considera genetica "o stiinta burgheza") argumentand ca genetica va crea noi "discriminari".