Descoperire genetică surprinzătoare: Nu toți vikingii erau scandinavi

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2020, 11:15 Science - Arheologie

„Viking” african
Foto: Needpix
Analiza ADN a rămăşiţelor descoperite în morminte sugerează că nu toţi vikingii erau scandinavi, conform unui studiu publicat miercuri în revista Nature, transmite CNN citat de Agerpres.

O echipă multinaţională de cercetători, coordonată de Universitatea Cambridge şi de Universitatea din Copenhaga, a analizat 442 de schelete îngropate în mai multe situri din Europa şi Groenlanda şi a ajuns la concluzia că „identitatea vikingă nu era limitată la oamenii cu strămoşi genetici scandinavi”.

Conducătorul studiului, Eske Willerslev, susţine că această analiză identifică câteva „fluxuri importante de gene” care pătrundeau în Scandinavia dinspre sudul Europei şi chiar Asia, înainte de începutul Erei Vikinge (despre care se consideră că a început în anul 793, odată cu jefuirea mânăstirii de la Lindisfarne, pe coasta britanică la Marea Nordului. De-a lungul următoarelor trei secole, „diasporele scandinave” au înfiinţat centre de comerţ şi oraşe care „se întindeau de pe continentul american până în stepele Asiei”.

De-a lungul acestui vast teritoriu, vikingii „exportau idei, tehnologii, limbi, credinţe şi obiceiuri”, susţine Soren Sindbaek, arheolog la Muzeul Moesgaard din Danemarca. Deşi vikingii au desfăşurat şi raiduri brutale asupra unor regiuni din vestul Europei şi se ocupau şi cu comerţul de sclavi pe teritoriul Rusiei şi până în Orientul Mijlociu, tot ei au înfiinţat şi Dublin, capitala Irlandei şi şi-au împrumutat numele de „nordici" regiunii Normandia din Franţa, iar la sfârşitul secolului IX au fost implicaţi în înfiinţarea cnezatului Rus de la Kiev, probabil prima formă de organizare statală rusă din istorie.

Astfel de realizări ar fi provocat admiraţie în epocă, chiar şi în contextul raidurilor vikinge care împrăştiau teama peste tot în Europa. Schelete descoperite în Scoţia au fost îngropate „împreună cu săbii şi alte obiecte vikinge”, fără a avea o legătură genetică cu scandinavii, conform cercetătorilor, care au precizat că aceste practici mortuare demonstrau „o faţetă diferită a relaţiilor culturale faţă de raidurile vikinge pentru pradă”.

Ce-i asa de suprinzator? (Joi, 17 septembrie 2020, 11:33)

taro [utilizator]

Au prins si oameni in timpul raidurilor, i-au dus inapoi cu ei si i-au facut sclavi. Cand au murit i-au ingropat ca doar nu era sa-i duca inapoi de unde i-au rapit.

Studiul asta cam arata a justificare "stiintifica" pentru importul de si mai multi imigranti africani si arabi in Scandinavia. Ca si ei sunt vikinigi si au dreptul sa stea acolo, nu?
    mda (Joi, 17 septembrie 2020, 11:36)

Point [utilizator]

asta cu vikingu negru e o cioaca obosita si ridicola pana la maduva putrezita a noii ordini impuse.
    ''fluxurile'' de gene importate se numeau sclavi,vezi istoria imperiului otoman,pe care,daca-i cauti la gene,numai turci nu sunt.
    insa sa le dai culoare,din pix,vikingilor ca si suedezilor,care subit nu mai au istorie si sa faci din blond-negru,se numeste stergere identitara.
    hn,iata din nou,se face trompeta distrugerii etnice e europei.a cata oara si pana cand,dragi activisti?!
      cine a vorbit de negri? (Joi, 17 septembrie 2020, 14:20)

c2 [utilizator] i-a raspuns lui Point

ne uitam la rezumatul articolului la sursa: https://www.nature.com/articles/s41586-020-2688-8

1. Au lasat multi urmasi pe unde s-au dus (in special in nordul Europei):
      "We find evidence for a major influx of Danish ancestry into England; a Swedish influx into the Baltic; and Norwegian influx into Ireland, Iceland and Greenland."

2. Dupa raiduri/expeditii (care durau saptamani de zile) luau cu ei si oameni (majoritatea femei dar probabil si barbati):
      "Additionally, we see substantial ancestry from elsewhere in Europe entering Scandinavia during the Viking Age."

Astea sunt concluziile lor.

PS: Vikingii s-au remarcat initial doar prin invazii/jafuri rapide la mare distanta: 793 Anglia, 844 sudul Spaniei, 854 Rusia, 860 nordul italiei, etc. Ulterior au inceput sa practice pe scara larga comertul si mercenariatul (mult timp garda personala a imparatului de la Constantinopol era formata exclusiv de ei).

PS2: Nu toti scandinavii erau vikingi. Majoritatea scandinavilor erau fermieri, pescari sau negustori (viking in limba lor insemna bandit, pirat)
        heh (Joi, 17 septembrie 2020, 15:27)

Point [utilizator] i-a raspuns lui c2

stiu ca e hazliu insa asa cred sjw-istii..
        sursa?my granny pants.genetica?un moft!

Evident (Joi, 17 septembrie 2020, 12:02)

Arianrhod [utilizator]

Erau somalezi. Adevaratii stramosi ai suedezilor.
      Am aruncat bani aiurea pe bateriile Patriot?! (Joi, 17 septembrie 2020, 13:36)

cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui Arianrhod

Daca ele nu pot opri bombele cu adevar pe care le amorseaza forumistii HN in mintile SJWilor?
      Da de unde! (Joi, 17 septembrie 2020, 18:05)

Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui Arianrhod

Vikingii erau daci!Daci verrrzi!Au luat-o prin tunelurile de sub Bucegi taman pana in Scandinavia,avand drept scop civilizarea populatiei de eschimosi.......Terminand cu succes civilizarea romanilor,le-au mai ramas spre educare tarile nordice.........
    Patrimoniu genetic (Joi, 17 septembrie 2020, 12:08)

animatron [utilizator]

E cea mai importanta "avutie" pe care o avem si o transmitem descendentilor, ea ne determina in mare masura coeficientul de inteligenta, sanatatea si predispozitia la boli, comportamente/atitudini in fata anumitor situatii de criza sau fata de semeni/colectivitate.

Pare bizar ca societatea actuala ne indeamna obsesiv sa ne ocupam mai mult de patrimoniile financiar sau imobiliar decat de cel genetic, cel care ne face "oameni"/fiinte dotate cu ratiune.

Pana acum vreo 5-6 ani se credea ca "exprimarea" genotipului nostru e fixa, de la nastere, nu se modifica in cursul vietii.
    Fals, sunt acum studii genetice care arata ca felul in care ne traim viata, alimentatia, stresul, efortul fizic si intelectual, toate ne pot modifica genetic, ne putem "schimba" in interior la propriu.

Accentul ideologic pus pe "fenotip" (aspectul exterior, ne este dat de genotip) si frica de comparatii rasiale care ar duce la discriminari si complexe de inferioritate/superioritate, au handicapat dezbaterile publice despre importanta si protejarea patrimoniului genetic colectiv/individual.

Paradoxal, ne intereseaza foarte mult sa pastram si sa amelioram patrimonii genetice la plante si animale, dar la oameni practic ne batem joc si lasam sa se piarda extraordinare combinatii genetice care conduc la indivizi exceptionali (indiferent de rasa/etnie).

Ba chiar, mai nou, din cauza extremismului ideologic, s-a ajuns la mentalitati medievale in stiinta, la promovarea ideii para-religioase ca orice interventie umana e "ne-naturala", ca trebuie sa lasam Natura (inclusiv cea umana) sa functioneze dupa cum a lasat-o "Evolutia" (in Evul Mediu se zicea "dupa cum a lasat-o Dumnezeu").

Asta e valabil pt lumea apuseana, se intelege, China sau Rusia vor face cercetari genetice si daca vor avea ocazia nu vor ezita nici o secunda sa isi amelioreze "pool-ul genetic" colectiv sau sa selectioneze (discriminare pozitiva) promovand reproducerea indivizilor exceptionali.
      Cam așa gândea unul, Adolf pe numele lui mic (Joi, 17 septembrie 2020, 15:58)

hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui animatron

A și pus în practică o parte din ideile sale acu vreo 80 de ani.
      Ia uite, micul nazist unde era (Joi, 17 septembrie 2020, 22:30)

Louis [utilizator] i-a raspuns lui animatron

Cu filosofii despre chestii inutile. De unde le scoateți pe astea, frate? Ce, când ne miram de piramidele egiptene, ne gândim ca ce ADN mișto aveau ăia? Când ne uităm la marele zid chinezesc, ne întrebam ce anume din ADN-ul lor I-a făcut sa îl construiască? Când ne amintim de tunelurile dacice de sub Carpați, ne spunem ca au fost făcute cu ADN de elfi?

Ce sugerezi tu se numește eugenie și a dus la orori îngrozitoare în timpul WWII. Stai jos, patru.
    Ce spune rezumatul studiului si ce zice CNN (Joi, 17 septembrie 2020, 12:30)

animatron [utilizator]

Rezumatul de mai sus nu pomeneste decat de europeni:

"..we see substantial ancestry from elsewhere in Europe entering Scandinavia during the Viking Age."

"distinct populations influenced the genomic makeup of different regions of Europe, and Scandinavia experienced increased contact with the rest of the continent."

Daca vreunul dintre Dvs are acces la intreg articolul ar fi util sa ne spuna daca se face vorbire in el si despre "stramosi asiatici" ai vikingilor.

CNN-ul (post tv de stanga) promoveaza articolul ca un fel de "dovada" impotriva unei coeziuni etnice/rasiale a scandinavilor.

Chiar si asa, titlul CNN e prudent, zice "Vikingii nu erau neaparat blonzi sau scandinavi" (nu zice ca ar fi fost asiatici sau "de culoare"!).

Apoi se trece la propaganda, dar si aia e facuta sub o mentiune in titlu "s-ar putea sa fie gresit" !

De remarcat, se precizeaza si procentul celor care astazi, in UK sau Scandinavia, ar mai avea "gene de Viking", ceea ce inseamna ca exista un model genetic colectiv al "vikingilor", altfel nu am sti cati au acei "markeri" genetici.

6% dintre britanicii de azi si 10% dintre scandinavi ar mai avea gene de "viking", spun cei de la Cambridge.

Astfel de studii, mai ample, ar fi utile peste tot in Europa, poate ca unii s-ar mai calma cu ultra-nationalismele si complexele de superioritate cand si-ar descoperi anumite mosteniri genetice !

In Romania nu avem din pacate, s-a publicat doar un studiu ceva mai mare, studiu despre ADN mitocondrial, interpretat complet gresit de catre mass-media.

Medicina viitorului va fi una bazata pe patrimoniul genetic individual, politicile publice de sanatate vor trebui sa includa pe viitor studii genetice la nivelul intregii populatii.
      Aici (Joi, 17 septembrie 2020, 13:38)

Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui animatron

...singura referinta la "Asia" in tot articolul este:
      "we find that Viking Age individuals from Norway are distributed in a manner similar to that of earlier Iron Age individuals, whereas many Viking Age individuals from Sweden and Denmark show a greater affinity to Neolithic farmers from Anatolia (Extended Data Fig. 4a). "
      In rest, Europa in sus, Europa in jos, plus miscarile lor prin Europa.
      Chiar concluzia este:
      Overall, our analyses suggest that the genetic makeup of Viking Age Scandinavian populations largely derives from ancestry of the preceding Iron Age populations—but these analyses also reveal subtle differences in ancestry and gene flow from both the south and east. These observations are largely consistent with archaeological findings.
      Ciudata "interpretare" a articolului, deh...jurnalisti de tip nou (CNN es Antena 3 in SUA).
    Vrajeala cu leaganul umanitatii Africa (Joi, 17 septembrie 2020, 13:13)

Zummm [utilizator]

S-a spulberat demult dar propaganda continua
    Noe sa ne traieasca (Joi, 17 septembrie 2020, 15:48)

idealogul [utilizator]

Dupa comentariul semi-bascalios pe care admin nu indrazneste sa il publice hai sa spun si ceva mai serios care va supara lumea mult mai tare.
    Cica in ADN-ul vikingilor s-au gasit urme ce duc spre Anatolia.
    Oare de ce Anatolia si nu orice alt loc de pe planeta.
    Poate ca acolo e muntele unde a poposit corabia lui Noe si de unde ne tragem cam toti?
    Am auzit de 1000 de ori de la atei ca ne tragem din Africa.
    A trebuit sa stau de vorba cu un crestin creationism care sa imi explice ca in realitate cea mai mare diversitate genetica de pe planeta se gaseste in Estul Africii si in Orientul apropiat.
    Zone care se invecineaza. Pe vremea aceea nivelul oceanului era mult mai scazut si populatia ce s-a inmultit de la Noe a populat intai Orientul Apropiat si apoi estul Africii - zonele cele mai bogate. De aceea aici e cea mai mare diversitate genetica. Raspandirea populatiei spre vest a fost ingreunata de mediterana, spre nord de lanturile muntoase ale Cacazului si marile Neagra si Caspica iar spre est zona era desertica.
    Spre sud Tigru si Eufrat apoi pe coasta libaneza si pe Nill era drum direct si imbelsugat.
    Asa ca toti avem stramosi din Anatolia.
      Saracul de tine... (Joi, 17 septembrie 2020, 16:33)

Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

Daca intr-adevar crezi ca a fost o corabie care a luat toate speciile de pe planeta si le-a purtat pe mari nu stiu cate zile si nopti. Nici cercetatorii de azi nu stiu toate speciile si sub-speciile existente pe planeta, cu atat mai putin putea un barbos de acum 500 de ani sau cat vrei tu (fie el si mel Russell Crowel). Problema e ca in India nu ai reminescente din Anatolia. Aia cum au aparut?
        imi place stiinta (Vineri, 18 septembrie 2020, 10:29)

idealogul [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

Hai sa iti dau un raspuns nu atoatestiutor dar atoate lamuritor.
        Nu e nevoie ca in corabie sa incapa toate speciile de pe Terra. Pestii, amfibienii, majoritatea insectele si pasarilor sunt excluse deoarece pot supravietui. In corabie trebuie sa incapa in principal doar mamiferele care riscau sa se innece.
        Spre nestiinta ta s-au facut calcule si ar fi fost necesat undeva pe la 40.000 de animale cu marimea medie a unei oi. Absolut suficient loc in arca lui Noe (cu dimensiunile din Biblie) pentru aceste animale, 8 oameni si hrana pentru vreo 40 de zile.
        Stiai ca din sutele de rase/specii canine 90% sunt dezvoltate de oameni in ultimele 2-300 de ani. La cai, gaini, vaci, pisici , porumbei etc. e la fel.
        Multumita stiintei (in ciuda ateilor) se stie ca specierea este rapida si nu necesita catralioane si zilioane de ani cum mai cred unii. De aceea dintr-o pereche de lupi (aceia primordiali) prin speciere se pot obtine si toti cainii domestici si cainele dingo si sacalul si cainele salbatic din africa si hiena si alte canine in cateva sute de ani. Nu e nevoie de sute de specii de canine in Arca. Mai citeste si cate un site creationist.