Fosile ale unei noi specii de mamifer, care a trăit în urmă cu 72 de milioane de ani, descoperite în Chile

Joi, 8 aprilie 2021, 10:25 Science - Arheologie

Orretherium tzen
Foto: Felipe TRUEBA / AFP / Profimedia
Fosile ale unei noi specii de mamifer din Cretacicul Superior, cu o vârstă cuprinsă între 72 de milioane şi 74 de milioane de ani, au fost descoperite în Patagonia de pe teritoriul statului Chile, a anunţat miercuri Institutul Chilian Antarctic (INACH), potrivit AFP și Agerpres.

Noua specie, denumită Orretherium tzen, a fost descoperită în Cerro Guido, din regiunea Magallanes, situată la circa 2.700 de kilometri sud de Santiago de Chile, unde cercetătorii au găsit resturi dintr-o mandibulă cu cinci dinţi consecutivi.

Descoperirea a fost realizată pe teritoriul unui sit considerat unul dintre cele mai mari rezervoare de fosile de dinozaur din regiune.

Potrivit cercetătorilor, zona a fost locuită de specii preistorice din America şi Antarctica, care au migrat în urmă cu milioane de ani traversând fâşii de pământ aflate sub ape şi care au ieşit la suprafaţă după scăderea temperaturilor.

Specimenul era înrudit cu alte mamifere descoperite în Patagonia de pe teritoriul Argentinei.

Starea bună de conservare a fosilelor ''este esenţială pentru cunoaşterea acestei noi specii mezozoice şi extrapolarea informaţiilor la alte mamifere descoperite în Argentina şi în restul Gondwana (un supercontinent străvechi din emisfera sudică)'', a declarat paleontologul argentinian Agustin Martinelli, care a participat la cercetări.