Rămăşiţele unui dinozaur zburător uriaş, descris ca un dragon, descoperite în Australia

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 11 august 2021, 21:14 Science - Arheologie

Thapunngaka-shawi, un dinozaur zburator urias
Foto: sci-news.com
Un grup de cercetători australieni au descoperit rămăşiţele unui dinozaur zburător uriaş, descris că un "dragon de temut", care a survolat teritoriului australian în perioada Cretacicului, au informat marţi surse academice citate de EFE și Agerpres.

Cu aripi de şapte metri lungime şi botul în formă de lance, acest pterozaur ar fi fost "o fiară de temut", notează într-un comunicat Tim Richards, conducător al echipei de cercetători ai Universităţii din Queensland care a studiat dinozaurul.

Fiara preistorică, care a fost denumită "Thapunngaka shawi", semăna foarte mult cu un dragon, a precizat Richards.

Descrierea acestui Pterozaur se bazează pe fosila unei mandibule care a fost descoperită în iunie 2011 de localnicul Len Shaw pe terenul localităţii Wanamara, dintr-o zonă izolată a statului Queensland, din estul Australiei.

Cercetătorii au calculat că acest dinozaur avea craniul de un metru şi avea un bot prevăzut cu 40 de colţi care îi permiteau să se hrănească cu peşti din vechea Mare Eromanga din timpul Cretacicului, perioadă care a început acum 145 de milioane de ani şi s-a încheiat în urmă cu 66 de milioane de ani.

Dinozaurii Thapunngaka shawi, care se crede că au fost primele sauropode cu oase dorsale care zburau şi erau perfect adaptaţi zborului de propulsie, aveau osatura relativ uşoară, potrivit cercetătorilor, citează Agerpres.

Dinozauri de tot soiul (Joi, 12 august 2021, 10:32)

Criogenic_Fear [utilizator]

Am citit cu stupoare articolul intitulat Ramasitele unui dinozaur zburator urias, descris ca un dragon, descoperite in Australia, articol unde scrie clar negru pe alb plesiosaur, gen de dinozauri marini in loc de pterodactil, gen de dizauri zburatori. De cand plesiosaurii au inceput sa zboare este foarte neclar din cele scrise de autorul articolului, asa ca in ciuda documentatiei mele despre dinozauri am cautat pe internet informatii relevante si ce am descoperit este evident: plesiosaurii nu puteau sa zboare, fiind exclusiv adaptati la viata marina iar dinozaurii zburatori sunt pterodactili.
      Traducere (Joi, 12 august 2021, 12:44)

Jacky [utilizator] i-a raspuns lui Criogenic_Fear

articolul este tradus de aici:
    Articolul mentionat in link este corect (Joi, 12 august 2021, 20:21)

Criogenic_Fear [utilizator]

Jacky [utilizator] i-a raspuns lui Criogenic_Fear

articolul este tradus de aici:
    http://www.sci-news.com/paleontology/thapunngaka-shawi-09939.htm . Este exact cum am presupus : cineva nu l-a interesat ce publica, stirea facand parte din genul fapt divers pentru anumite persoane. De altfel chiar in articol scrie pterosaur, nu plesiosaur, ceea ce este corect, pterosaurii fiind pterodactili. Ca informatie stirea este pozitiva, confirmand atat progresul stiintific in domeniu cat si ceea ce se stia sau banuia.

N.R. Am corectat. Multumim! Nu e dat ”anonim articolul” ci e o preluare de pe Agerpres, semnalata ca atare cu link. Sigur, asta nu scuza ca nu l-am verificat suficient!
      Un gest Fair Play (Vineri, 13 august 2021, 21:40)

Criogenic_Fear [utilizator] i-a raspuns lui Criogenic_Fear

Apreciez rectificarea facuta ca un gest onest si corect. Astfel chiar si cititorii care nu considera biologia si geologia subiecte interesante vor fi mai atrasi de o informatie corecta. Sigur acest lucru nu va creste in mod evident numarul celor interesati de istoria straveche a Pamantului dar va determina unii cititori sa studieze mai mult aceste discipline.