​Un experiment de laborator realizat pe soarecii infectati cu gripa arata cum aceasta boala infectioasa afecteaza sanatatea creierului. Rezultatele studiului, realizat de catre un un grup de cercetatori americani si germani, au fost publicate recent in revista de specialitate "The Journal of Neuroscience," informeazasciencedaily.com.

GripaFoto: Agerpres

Pentru a realiza acest studiu, cercetatorii au infectat soarecii de sex feminin cu doua tulpini diferite de gripa.

Analizele de laborator realizate de cercetatori pe subiectii bolnavi au prezentat modificari ale structurii si functiilor hipocampului ce au persistat vreme de 30 de zile de la infectie, arata raportul cercetatorilor.

Desi gripa este clasificata drept o boala a sistemului respirator, aceasta a fost asociata in unele cazuri cu o serie de simptome neurologice.

Cu toate acestea, efectele pe termen lung pe care gripa le are asupra sanatatii creierului nu au fost studiate pana de curand. Doctorul biolog de origine germana Martin Korte si colegii sai au investigat efectul a trei tulpini diferite de gripa: H1N1, H3N2, H7N7.

Doua dintre aceste tulpini, H3N2 si H7N7, au declansat tulburari de memorie asociate cu modificari de structura ale neuronilor din zona hipocampului.

Infectia a activat interventia celulelor imune ale creierului in aceasta regiune pe o perioada extinsa, modificand expresia genelor implicate in tulburari mintale, precum depresia, autismul si schizofrenia.

Noile constatari sugereaza ca unele tulpini de gripa pot reprezenta o reala amenintare pentru sanatatea creierului si deschid, astfel, calea cercetarilor de specialitate ce largesc orizontul cunoasterii pe tema repercusiunilor pe care gripa le poate avea asupra sanatatii organismului, inclusiv asupra functiilor neuronale.

Citeste si: