Japonezii vor folosi celulele stem reprogramate în lupta cu boala Parkinson

de N.O.     HotNews.ro
Luni, 30 iulie 2018, 14:55 Science - Creierul

Celule stem
Foto: PhotoExpress
Oamenii de știință japonezi au spus luni că luna viitoare vor începe studiile clinice asupra unui nou tratament pentru Parkinson, prin transplantul de celule stem reprogramate în creier, relatează Reuters.

Boala Parkinson este cauzată de o lipsă de dopamină din creier, iar cercetătorii au sperat mult timp să folosească celulele stem pentru a restaura producția normală a neurotransmițătorilor.

Studiile clinice vin după ce oamenii de știință de la Universitatea Kyoto din Japonia au folosit cu succes celule stem pluripotente induse pentru a restabili celulele funcționale la maimuțe anul trecut.

Celulele stem pluripotente induse (iPS) sunt realizate prin scoaterea celulelor stem mature de la un individ - cel mai adesea din piele sau din sânge - și reprogramarea lor pentru a se comporta ca niște celule stem embrionare. Acestea din urmă pot fi transformate în celule stem care produc dopamină.

”Acesta va fi primul studiu clinic din lume care folosește celule stem pluripotente induse în boala Parkinson”, a spus Jun Takahashi, profesor la Centrul pentru cercetare celulară de la Universitatea Kyoto.

Centrul este condus de  Shinya Yamanaka, care în 2012 a câștigat un premiu Nobel împreună cu cercetătorul britanic John Gurdon, după ce au descoperit că celulele adulte pot fi transformate în celule de tip embrionar.