VIDEO Dawn observa minerale hidratate pe un asteroid gigant

de Narcis Anton     HotNews.ro
Joi, 20 septembrie 2012, 23:56 Science - Spatiul

NASA-Vesta
Foto: nasa.gov
Naveta spatiala Dawn indica faptul ca asteroidul gigant Vesta are propria versiune de inel in jurul sau. Doua lucrari noi bazate pe obervatii de cartografiere de la joasa altitudine efectuate in cadrul misiunii Dawn arata ca materialele volatile, sau cele usor evaporabile, au colorat suprafata asteroidului Vesta in jurul ecuatorului, anunta pagina oficiala a NASA.

Caracteristici asemanatoare unor gropi marcheaza suprafata asteroidului unde materialele volatile, probabil apa, sunt eliberate din mineralele hidratate supraincalzite. In timp ce Dawn nu a gasit apa inghetata pe Vesta, exista totusi semne ca exista minerale hidratate aduse de meteoriti. Constatarile au fost publicate astazi in revista Science.

O lucrare, condusa de Thomas Prettyman, seful programului pentru razele gamma si a detectorului de neutroni (GRaND) de la Institutul de Stiinta Planetara din Tucson, Arizona, descrie cum instrumentele de pe Dawn au gasit urme de hidrogen, foarte probabil sunt sub forma de hidroxil sau apa aflate in mineralele de pe suprafata asteroidului Vesta.

"Sursa hidrogenului de pe suprafata asteroidului Vesta pare sa fie mineralele hidratate aduse de rocile bogate in carbon care s-au ciocnit cu Vesta la viteze suficient de mici pentru a pastra continutul lor volatil", a declarat Prettyman.

Vesta este al doilea asteroid ca marime din centura de asteroizi a sistemului solar, dupa planeta pitica Ceres, de altfel urmatoarea destinatie a navetei Dawn.

1985 vizualizari

Simulari NASA (Joi, 27 septembrie 2012, 10:38)

nano2k [utilizator]

Sincer ma lasa rece aceste simulari, sa dea si imagini originale pe langa aceste simulari.