Lumina unei supernove produse acum 10,5 miliarde de ani ''abia acum luci vederii noastre''

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 20 februarie 2018, 23:58 Science - Spatiul

Supernova
Foto: youtube.com
O echipa internationala de astronomi coordonata de Universitatea din Southampton a publicat un studiu in care descrie cea mai indepartata supernova observata pana in prezent, o explozie a unei stele masive produsa acum 10,5 miliarde de ani si a carei lumina a fost detectata abia recent de observatoarele terestre, informeaza AFP.

Aceasta descoperire este cu atat mai interesanta cu cat Universul are varsta estimata la 13,8 miliarde de ani, iar aceasta stea supermasiva s-a aprins in "zorii" Universului. Supernova cu nume de catalog DES16C2nm a fost detectata in cadrul proiectului Dark Energy Survey (DES), o colaborare internationala care-si propune cartografierea a cateva sute de milioane de galaxii pentru a afla mai multe despre misterioasa energie intunecata - forta teoretica despre care se crede ca determina expansiunea accelerata a Universului, potrivit Agerpres.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.