Puţin mai mare decât Jupiter (de 1.03 ori raza lui Jupiter), puţin mai masivă (de 1.09 masa lui Jupiter), orbitând aproape de o pitică portocalie, o stea un pic mai mică decât Soarele nostru (0.91 din raza solară), noua planetă denumită KPS-1b de la numele colaborării internaţionale, a fost descoperită de observatori şi astronomi din Belgia, Rusia, Regatul Unit, Franţa, Olanda, Portugalia, Turcia, Lituania, Canada şi Italia, potrivit Rador, care citează La Nazione.

Kepler descopera peste 219 planeteFoto: NASA

Telescopul Universităţii din Siena, condusă de Alessandro Marchini, este unicul telescop italian şi cel mai mic dintre toate celelalte din ţările care au colaborat. Observaţiile efectuate la Siena, care datează din 2015-2016, au contribuit la stabilirea parametrilor obţinuţi din analiza luminozităţii stelei în timpul tranzitului planetei sale. Prin intermediul fotometriei a fost posibilă măsurarea dimensiunii planetei, perioada orbitei sale, de 1.7 zile, şi distanţa planetei de stela-mamă, egală cu 0.03 Unităţi Astronomice (circa 4 milioane de kilometri).

Este vorba, prin urmare, de o planetă gigantică şi incandescentă, al cărui an are o durată de numai 41 de ore.