Stephanie Olson, om de știință specializat în studiul planetelor din cadrul Universității din California-Riverside, a scris o lucrare în care dezvăluie o modalitate pentru detectarea vieții extraterestre bazată pe modul în care compoziția atmosferelor exoplanetelor - planetelor care își au orbita în jurul unei alte stele decât Soarele - se schimbă în timpul fiecărui anotimp, scrie Motherboard.

PlanetaFoto: YouTube

Modelul se bazează pe variaţia presiunii atmosferice în anotimpurile specifice Pământului, care se schimbă pe măsură ce Terra se rotește pe axa sa. De exemplu, în timpul verii, compoziția atmosferei emisferei nordice arată o creștere semnificativă a oxigenului și o scădere corespunzătoare a dioxidului de carbon din cauza plantelor, mai dezvoltate în acest anotimp. Olson susține că tipare similare ar putea dezvălui prezența vieții pe alte planete.

Astronomii au descoperit aproape 4.000 de exoplanete până în prezent și cel puțîn 50 dintre aceste lumi străine se încadrează în zona locuibilă a soarelui lor gazdă. Prin urmare, aceste planete nu sunt nici prea fierbinți și nici prea reci pentru a susține apă lichidă pe suprafața lor, ceea ce, din câte știm, este necesar pentru toată viața organică.