VIDEO NASA confirmă că inelele planetei Saturn dispar într-un ritm accelerat

de Red Ştiri     HotNews.ro
Vineri, 28 decembrie 2018, 14:50 Science - Spatiul

Planeta Saturn
Foto: Hotnews
Inelele lui Saturn, poate cea mai celebră caracteristică a planetei, dispar într-un ritm accelerat, potrivit rezultatelor unor observaţii făcute cu ajutorul sondelor Voyager 1 şi 2 în urmă cu câteva decenii şi confirmate în prezent de cercetătorii de la NASA, informează portalul sciencedaily.com, citat de Mediafax.

Cercetătorii de la Goddard Space Flight Center al NASA, situat în Greenbelt, Maryland, explică faptul că inelele sunt o caracteristică relativ nouă a planetei Saturn, având o vechime de mai puţin de 100 de milioane de ani.

Inelele sunt majoritar formate din apă îngheţată, iar cantităţi considerabile din acest element sunt atrase la suprafaţa lui Saturn. Cercetătorii vorbesc despre o cantitate de aproape 10 tone de material care cade la fiecare secundă din inele, astfel încât acestea vor dispărea cu timpul.

Particulele din care sunt formate inelele sunt bombardate cu radiaţii solare şi cu nori de plasmă rezultaţi în urma impactului cu diverse corpuri spaţiale. Aceste ciocniri determină captarea materialului din inele în câmpul magnetic al lui Saturn şi atragerea acestuia la suprafaţa planetei prin intermediul gravitaţiei.

NASA estimează că, potrivit estimărilor realizate cu ajutorul observaţiilor făcute de Voyager 1 şi 2, întregul sistem de inele al lui Saturn va dispărea în aproximativ 300 de milioane de ani.

Însă, potrivit observaţiilor făcute de mai recenta sondă Cassini, inelele vor dispărea în mai puţin de 100 de milioane de ani. Acesta este un termen relativ scurt, comparativ cu vârsta planetei Saturn, de 4 miliarde de ani.

Există mai multe teorii privind procesul de formare al acestor inele, iar una dintre acestea indică faptul că ar fi putut apărea în urma coliziunii unor mici sateliţi îngheţaţi de pe orbita planetei.

e clar (Vineri, 28 decembrie 2018, 15:00)

Cocalarul_Electronic [utilizator]

e de la incalzirea globala
    Ca fan al Fundației (Vineri, 28 decembrie 2018, 15:12)

comentatordiletant [utilizator]

e o veste proastă :-(
    Unicitatea centurii de asteroizi a lui Saturn, deși considerată doar o legendă, era unul dintre indiciile pentru găsirea Pământului. Dacă indiciile dispar, cum ar putea omenirea să-l regăsească pe R. Daneel Olivaw și să învețe de la el să ia deciziile cele mai corecte pe termen lung? :-)
    Mă liniștește însă intervalul estimat - parcă acțiunea seriei se petrece mai curând, nu?
    Haoleo (Vineri, 28 decembrie 2018, 15:22)

Zmache a lu' Rastagan [utilizator]

acu ne filmeaza si NASA!?