Curiosity a detectat încă o dată metan pe Marte, însă NASA nu ştie de unde provine acest gaz

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 25 iunie 2019, 1:48 Science - Spatiul

Curiosity a detectat metan pe Marte
Foto: NASA/JPL-Caltech
NASA a anunţat că roverul său Curiosity a detectat din nou pe Marte cantităţi de metan, un gaz care poate fi emis de microbi, dar şi de interacţiunile dintre roci şi apă, informează Agerpres.

Minilaboratorul chimic aflat la bordul roverului Curiosity, denumit SAM, a descoperit o concentraţie de metan de 21 de părţi la 1 miliard de unităţi de volum, a anunţat agenţia spaţială americană, duminică, într-un comunicat, evocând "un rezultat surprinzător".

"Cu măsurătorile actuale, nu avem niciun mijloc pentru a spune dacă metanul este de origine biologică sau geologică şi dacă este vechi sau modern", a declarat Paul Mahaffy, coordonator ştiinţific la NASA pentru acest echipament ştiinţific.

Chestiunea originii metanului pe Marte îi pasionează pe specialiştii în cercetări spaţiale, întrucât prezenţa acestui gaz poate să indice existenţa unor forme de viaţă.

Roverul Curiosity, care se află pe Marte din 2012, a detectat de mai multe ori metan pe "Planeta Roşie". Sonda europeană Mars Express, plasată pe orbita marţiană în 2003, a fost primul dispozitiv ce a făcut o astfel de descoperire. Însă niciodată la un astfel de nivel, care este de aproximativ trei ori mai mare decât cantităţile descoperite până în prezent.

Originea metanului de pe Marte rămâne un mister pe care oamenii de ştiinţă nu l-au descifrat încă: sonda europeană Trace Gas Orbiter, lansată în 2016 cu instrumente foarte fine la bordul ei, nu a detectat deocamdată metan.

"Combinarea observaţiilor realizate la suprafaţă şi de pe orbită ar putea să-i ajute pe oamenii de ştiinţă să localizeze sursele de gaz de pe planetă şi să înţeleagă cât timp acest gaz durează în atmosfera marţiană. Acest lucru ar putea explica motivul pentru care detectările de metan realizate de Trace Gas Orbiter şi Curiosity diferă atât de mult", au concluzionat specialiştii de la NASA.

2031 vizualizari