Impacturi violente ale meteoriţilor au „forjat” suprafaţa Lunii (studiu)

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 12 mai 2020, 21:33 Science - Spatiul

Luna
Foto: Pixabay.com
Zone de pe suprafaţa Lunii au fost „forjate” de impacturi violente ale meteoriţilor, conform unui studiu publicat luni în jurnalul Nature Astronomy, citat de UPI.

Analiza unei roci selenare, adusă pe Pământ de astronauţi din cadrul misiunii Apollo 17 din 1972 a agenţiei spaţiale americane NASA, a relevat prezenţa unor minerale ce nu se pot forma decât la temperaturi de peste 2.300 de grade Celsius - genul de temperaturi generate de evenimente constând în impacturi puternice.

Cercetătorii au descoperit dovezi ale unei faze specifice a zirconiului în interiorul rocii selenare, o fază produsă doar la temperaturi ridicate. Mineralul a revenit între timp la stadiul de baddeleyită, însă „amprenta” fazei sale de zirconiu cubic a rămas imprimată în structura cristalelor de baddeleyită.

Oamenii de ştiinţă au reuşit să stabilească vechimea baddeleyitei la 4,3 miliarde de ani, ceea ce sugerează că Luna a cunoscut o serie de impacturi puternice în această perioadă, potrivit Agerpres.

Nu zau (Marţi, 12 mai 2020, 23:00)

Am avut eu de mult o banuiala legata de originea craterelor de pe Luna, dar acum ca oamenii de stiinta, nepotii oamenilor de stiinta care au inceput studiul, au stabilit in timp record ca e vorba de sarutul fierbinte al meteoritilor, pot dormi linistit.
    Rezumat:
    Luna noastra e frumoasa,
    Patata dar luminoasa.
    Desi nu mai este fata