NASA va testa motoarele celei mai puternice rachete construite vreodată VIDEO

de DG     HotNews.ro
Luni, 11 ianuarie 2021, 12:01 Science - Spatiul

Racheta SLS
Foto: NASA
NASA va testa pe 17 ianuarie motoarele auxiliare ale celei mai puternice rachete construite vreodată, conform unui comunicat al agenţiei spaţiale americane, transmite luni Space.com.

Acesta va fi primul test al motoarelor rachetei Space Launch System (SLS), mult-aşteptata (şi construită cu întârziere) rachetă pe care NASA doreşte să o folosească pentru zboruri spaţiale necomerciale cu echipaj uman, notează Agerpres.

Această rachetă se află în centrul programului spaţial Artemis, al NASA, program care, conform agenţiei spaţiale americane, îi va propulsa pe "prima femeie şi pe următorul bărbat" pe Lună.

În cadrul acestui prim test al motoarelor vor fi aprinse doar cele care funcţionează cu combustibil lichid, fără cele care funcţionează cu combustibil solid.

Cu o înălţime de 98 de metri, SLS este puţin mai mică decât racheta Saturn V (110 metri) ce a fost folosită pentru misiunile Apollo, care i-au dus pe astronauţii americani pe Lună în anii '60 şi '70.

Noua rachetă este însă substanţial mai puternică, generând cu 15% mai multă forţă de tracţiune în cadrul lansărilor şi ascensiunii spre spaţiul cosmic.

Racheta SLS va avea capacitatea de a transporta o încărcătură de peste 27 de tone spre Lună. Testul motoarelor cu combustibil lichid ale rachetei SLS va fi transmis pe canalul de YouTube al NASA.

Abia aștept! (Luni, 11 ianuarie 2021, 12:24)

Lionheart [utilizator]

Abia aștept să ajungă americanii iar pe lună. Poate așa se va lămuri toată prostimea adeptă a teorii pământului plat.
      pai cind au mai fost ? (Luni, 11 ianuarie 2021, 16:05)

nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

sau ccrezi povesti de copii ?
        Occam's Razor (Luni, 11 ianuarie 2021, 22:46)

Ciprian77 [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

intre 1969 si 1972

ar fi fost mai complicat sa fi conspirat cu peste 400.000 de oameni care au participat la programul Apolo si cu rusii, chinezii si altii decat efectiv sa fi trimis oameni pe luna

"When people question or have questions about the Apollo landings, we invite them to examine the evidence for themselves: 842 pounds of astronaut-collected Moon rocks studied by scientists worldwide for decades. You can still bounce Earth-based lasers off the retro-reflector mirrors placed on the lunar surface by the Apollo astronauts. NASA's Lunar Reconnaissance Orbiter imaged the landing sites in 2011. An estimated 400,000-plus people worked on the Moon landings, meaning a lot of eyes were watching this take place from inside the NASA community, and all the Apollo missions were independently tracked by the United States' chief adversary during the Cold War, the Soviet Union, who would not have sent NASA a letter of congratulations if the landings never happened,"
        Da, cred că... (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 19:52)

Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

... tu faci parte din categoria menționată de mine.