Lumea speciilor bacteriene și fungice care trăiesc printre noi este în continuă creștere - și aceasta nu este o excepție în mediile cu gravitație redusă, cum ar fi Stația Spațială Internațională (ISS). Cercetătorii din Statele Unite și India care lucrează cu NASA au descoperit acum patru tulpini de bacterii care trăiesc în diferite locuri din ISS, potrivit Science Alert.

Statia Spatiala InternationalaFoto: NASA/Roscosmos / Sciencephoto / Profimedia Images

Cercetătorii din Statele Unite și India care lucrează cu NASA au descoperit acum patru tulpini de bacterii care trăiesc în diferite locuri din ISS - dintre care trei erau, până acum, complet necunoscute științei.

Trei dintre cele patru tulpini au fost izolate în 2015 și 2016 - una a fost găsită pe un panou deasupra stațiilor de cercetare ISS, a doua a fost găsită în Cupola, a treia a fost găsită pe suprafața mesei; a patra a fost găsită într-un vechi filtru HEPA readus pe Pământ în 2011.

Toate cele patru tulpini aparțin unei familii de bacterii care se găsesc în sol și în apă dulce; sunt implicate în fixarea azotului, creșterea plantelor și pot ajuta la oprirea agenților patogeni ai plantelor. Practic, bacterii bune pe care să le ai în jur dacă crești lucruri.

S-ar putea să vă întrebați ce fac astfel de bacterii din sol până pe ISS, dar astronauții care trăiesc pe stația spațială cresc de ani buni cantități mici de hrană, așa că nu este surprinzător faptul că am găsit la bord microbi legați de plante.

Una dintre tulpini - descoperită în filtrul HEPA - a fost identificată ca o specie cunoscută numită Methylorubrum rhodesianum. Celelalte trei au fost secvențiate și s-au găsit că toate aparțin aceleiași specii, neidentificate anterior, iar tulpinile au fost denumite IF7SW-B2T, IIF1SW-B5 și IIF4SW-B5.

Echipa, condusă de geneticianul Swati Bijlani de la Universitatea din California de Sud, a propus numirea noii specii Methylobacterium ajmalii după Ajmal Khan, un renumit om de știință indian în domeniul biodiversității. Această nouă descoperire este, de asemenea, strâns legată de o specie deja cunoscută numită M. indicum.

„Pentru a crește plante în locuri extreme în care resursele sunt minime, izolarea microbilor noi care ajută la promovarea creșterii plantelor în condiții de stres este esențială”, au explicat doi membri ai echipei, Kasthuri Venkateswaran și Nitin Kumar Singh de la NASA JPL, într-un comunicat de presă.

Având în vedere că știm deja că acești microbi pot supraviețui condițiilor dure ale ISS, echipa a folosit cele patru tulpini pentru a căuta gene care ar putea fi folosite pentru a ajuta la promovarea creșterii plantelor.

„Întregul ansamblu al secvenței genomice a acestor trei tulpini ISS raportate aici va permite caracterizarea genomică comparativă a izolatelor ISS cu cele similare de pe Pământ în studiile viitoare”, scrie echipa în studiul publicat.

„Acest lucru va ajuta în continuare la identificarea factorilor determinanți genetici care ar putea fi responsabili pentru promovarea creșterii plantelor în condiții de microgravitație și va contribui la dezvoltarea culturilor de plante autosustenabile pentru misiunile spațiale pe termen lung în viitor.”

Cercetătorii au descoperit că una dintre tulpinile ISS - IF7SW-B2T - avea gene promițătoare implicate în creșterea plantelor, inclusiv o genă pentru o enzimă esențială pentru citokinină, care promovează diviziunea celulară în rădăcini și lăstari.

Studiul a fost publicat în Frontiers in Microbiology.