„Arcul Gigant” care se întinde pe 3,3 miliarde de ani lumină de-a lungul cosmosului și care nu ar trebui să existe / Mai mare decât Marele Zid Sloan

Sâmbătă, 12 iunie 2021, 22:32 Science - Spatiul

Arcul Gicantic
Foto: Alexia Lopez/UCLan
O semilună de galaxii, numită Arcul Gigant, recent descoperită, care se întinde pe 3,3 miliarde de ani lumină, se numără printre cele mai mari structuri cunoscute din univers și provoacă unele dintre cele mai elementare ipoteze ale astronomilor despre cosmos, potrivit Live Science.

Aranjamentul epic constă din galaxii, grupuri galactice și mult gaz și praf. Este situat la 9,2 miliarde de ani lumină distanță și se întinde pe aproximativ a 15-a parte din universul observabil.

Descoperirea sa a fost „întâmplătoare”, a declarat pentru Live Science Alexia Lopez, doctorand în cosmologie la Universitatea Central Lancashire (UCLan) din Marea Britanie. Lopez a combinat hărți ale obiectelor pe cerul nopții folosind lumina de la aproximativ 120.000 de quasare - nuclee luminoase îndepărtate ale galaxiilor în care găurile negre supermasive consumă material și aruncă energie.

Pe măsură ce această lumină trece prin materie este absorbită de diferite elemente, lăsând urme revelatoare care pot oferi cercetătorilor informații importante. În special, Lopez a folosit urmele lăsate de magneziu pentru a determina distanța până la gazul și praful care intervin, precum și poziția materialului pe cerul nopții.

În acest fel, quasarii acționează „ca niște spoturi într-o cameră întunecată, iluminând această problemă intermediară”, a spus Lopez.

În mijlocul hărților cosmice, a început să apară o structură. "Era un fel de indiciu de arc mare", a spus Lopez. „Îmi amintesc că m-am dus la Roger [Clowes] și am spus„ Oh, uită-te la asta””.

Clowes, coordonatorul ei de doctorat de la UCLan, a sugerat analize suplimentare pentru a se asigura că nu este vorba de o aliniere întâmplătoare sau o eroare de date. După efectuarea a două teste statistice diferite, cercetătorii au stabilit că există mai puțin de 0,0003% probabilitate ca Arcul Gigant să nu fie real. Ei și-au prezentat rezultatele pe 7 iunie la cea de-a 238-a întâlnire virtuală a Societății Americane de Astronomie.

Principiul cosmologic, pus sub semnul întrebării

Dar descoperirea, care își va lua locul în lista celor mai mari fenomene din cosmos, pune sub semnul întrebării o interpretare de bază despre univers. Astronomii au aderat de mult la ceea ce este cunoscut sub numele de principiul cosmologic, care afirmă că, la cele mai mari scări, materia este distribuită mai mult sau mai puțin uniform în spațiu.

Principiul cosmologic spune că distribuția spațială a materiei în univers este omogenă și izotropă atunci când privim la o scară suficient de mare, deoarece forțele sunt de așteptat să acționeze uniform în întregul univers și, prin urmare, nu ar trebui să producă nereguli observabile în structurarea pe scară largă pe parcursul evoluției câmpului materiei care a fost inițial stabilit de Marea explozie.

Astronomul William Keel explică: Principiul cosmologic este de obicei declarat formal ca „Privit la o scară suficient de mare, proprietățile universului sunt aceleași pentru toți observatorii”. Aceasta echivalează cu afirmația puternic filosofică conform căreia partea universului pe care o putem vedea este un eșantion corect și că aceleași legi fizice se aplică pe tot parcursul.

Arcul uriaș este mai mare însă decât alte aglomerări enorme, cum ar fi Marele Zid Sloan și Zidul Polului Sud.

South Pole Wall

Ar trebui modificat modul în care funcționează gravitația la cele mai mari scări?

„Au existat o serie de structuri pe scară largă descoperite de-a lungul anilor”, a declarat Clowes pentru Live Science. „Sunt atât de mari, încât te întrebi dacă sunt compatibile cu principiul cosmologic”.

Faptul că astfel de entități colosale s-au strâns împreună în anumite colțuri ale cosmosului indică faptul că, probabil, materialul nu este distribuit uniform în jurul universului.

Dar actualul model standard al universului se bazează pe principiul cosmologic, a adăugat Lopez. „Dacă constatăm că nu este adevărat, poate că trebuie să începem să analizăm un set diferit de teorii sau reguli”.

Lopez nu știe cum ar arăta aceste teorii, deși a menționat ideea de a modifica modul în care funcționează gravitația la cele mai mari scări, o posibilitate care a fost populară cu un contingent mic, dar puternic, de oameni de știință în ultimii ani.

Daniel Pomarède, cosmograf la Universitatea Paris-Saclay din Franța, care a co-descoperit Zidul Polului Sud, a fost de acord că principiul cosmologic ar trebui să dicteze o limită teoretică a dimensiunii entităților cosmice.

Unele cercetări au sugerat că structurile ar trebui să atingă o anumită dimensiune și apoi să nu poată crește, a declarat Pomarède pentru Live Science. "În schimb, continuăm să găsim aceste structuri din ce în ce mai mari."

Cu toate acestea, el nu este prea pregătit să arunce principiul cosmologic, care a fost folosit în modelele universului timp de aproximativ un secol. "Ar fi foarte îndrăzneț să spunem că va fi înlocuit cu altceva", a spus el.

“Nu ar trebui sa existe”? Haha (Sâmbătă, 12 iunie 2021, 22:55)

lazarus101 [utilizator]

Chiar nu isi dau seama ca oricate studii si cercetari ar face, creatia lui Dumnezeu va fi tot de neinteles pentru ei? Mai bine si-ar concentra efortul pe ceea ce ne-a dat Dumnezeu aici pe Pamant decat sa inventeze teorii despre stele, galaxii si gauri negre!
      Hai ba (Sâmbătă, 12 iunie 2021, 23:43)

human_nature [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

Du-te la teodosie sa iti mai faca o spalare pe creier
      Adica sa pupe ciolane de morti? (Sâmbătă, 12 iunie 2021, 23:54)

Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

Bai tataie, de ce trebuie sa mai dai si din talanca, sa te stie toata lumea?
      ? (Duminică, 13 iunie 2021, 3:16)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

Unde scrie in Biblie despre cum a fost facut Unviersul? Pana una alta, Universul a fost creat, Dumnezeu a venit cu taxiul pe Terra si a pus stapanire aici ca sa faca Raiul si Iadul ca sa aiba si Nea Lucian unde sa se duca dupa ce a fost dat afara din vila de sus.

In rest? "cerul si pamantul" nu prea e o descriere precisa a ceea ce se intampla. De la gravitatie la atmosfera. De string theory, multiverse, alternate universe, multiple dimnesions, time loops, gauri negre si alte astfel de elemente Biblia e cam subtire. In schimb avem multe magii de la departitul apei pana la mersul pe ea, de la eradicarea oraselor pana la reinvieri din morti. Culmea cum bateriile s-au consumat si nu se mai intampla miracolele alea documentate atat de temeinic.

Pana una alta, masuratorile din spatiu cam bat cu teoriile astea nebune despre galaxii si gauri negre. Recunosc ca inca nu am reusit sa inventam aparate care sa ne dovedeasca retroactiv invieri, transformare din apa in vin si clarviziuni. Dar asta nu pentru ca nu ar fi existat, evident, ca doar nu-s fraier sa cer sa fiu strafulgerat de barbosul de pe nor, ci pentru ca nu existau iPhone p-atunci ca sa le filmeze.
      sh (Duminică, 13 iunie 2021, 6:31)

Sorrows [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

Lazăre, ciocu' mic, aici sunt discuții care te depășesc.
    Asadar, ce este omul in Univers? (Sâmbătă, 12 iunie 2021, 23:01)

O_Tannenbaum [utilizator]

Raspuns: un vierme. Si macar daca ar fi unul coplesit de smerenie si constient de PUTINATATEA lui. Dar nu, el este unul obraznic si infatuat. .

Caci cum altfel am putea eticheta declaratia lui Stepehen Hawking: "In acest moment putem afirma ca existenta Universului se poate explica si fara a recurge la Dumnezeu" ?

Pai pentru a face o asemenea afirmtie , un om sau Omenirea ar trebui sa cunoasca toate legile Universului. Le cunoaste? Uite aici , in articolul de fata , ce clar rezulta ca Omenirea mai are de invatat si de studiat mii si mii de fenomene inexplicabile si misterioase.

Inchei prezentind cea mai scurta povestire SF in cheie horror:

"Ultimul om de pe Pamint statea in camera lui. Cineva bătu la uşă "
      Se pare (Sâmbătă, 12 iunie 2021, 23:44)

human_nature [utilizator] i-a raspuns lui O_Tannenbaum

ca si D-zeu are fabrica lui de troli, dupa modelul putin
      ”Ultimul om de pe Pământ (Sâmbătă, 12 iunie 2021, 23:54)

Cocosulgarlic [utilizator] i-a raspuns lui O_Tannenbaum

stătea în camera lui. Cineva bătu la ușă”.
      Era ANAF - Serviciul Executări Silite Persoane Fizice.
      Ai început bine... (Duminică, 13 iunie 2021, 1:44)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui O_Tannenbaum

...dar pe urmă ai dat-o cu existența lui 'Mniezău. Dacă omul este așa mic precum spui, lui 'Mniezău, dacă prin absurd ar exista, ar trebui să-i pese de noi tot atât precum îmi pasă mie de musca ce-mi zumzăie la ureche. Cum spunea primul om care a ajuns pe orbită:

БОГА НЕТ

Trebuie să renunțăm odată la superstiții, religia nu face decât să pună bariere progresului științific. Și da, BLM și mișcarea progresistă e tot un fel de religie, cu tot cu păcate originare și toate cele.
    În a 7-a zi... (Sâmbătă, 12 iunie 2021, 23:02)

Nyk1 [utilizator]

Ca să se relaxeze, zis-a DOMNUL:

„Ia să-mi trollez nițel creațiile cu niște chestii care par a încălca legile fizicii!”
    citeam acum vreo 2 saptamani (Duminică, 13 iunie 2021, 19:02)

minus [utilizator]

ca masurarea timpului cu mijloace foarte precise influenteaza universul. Daca ar fi sa cred asta (caci este bine stiut ca entropia este lucru mare in Univers!), atunci am o ipoteza bazata pe aceeasi stiinta popularizata "pentru naivi": prostia, violenta si inegalitatile din societatea umana sunt contrabalansate in Univers de structura asta gigantica...
    Concluzii (Duminică, 13 iunie 2021, 20:13)

aceasta descoperire neasteptata ("serendipitous") este dovada clara ca Universul este impartit in sectoare intre Dumnezeu, Allah si Jahve, iar Shiva Distrugatorul sta pe la colturi si mai baga cate o cataclisma stelara.
    Dupa Crucea Sudului si cea a Nordului, aceasta Semiluna uriasa imi intareste convingerea ca in curand vom descoperi si un conglomerat de galaxii sub forma unei Menorah.
    Iar in ceea ce priveste "unele dintre cele mai elementare ipoteze" ale cosmologilor (si nu a astronomilor!), cea mai elementara e "invarianta de scala". Ceea ce inseamna in termeni simpli ca daca exista o structura mare in universul infinit, cu siguranta exista una si mai mare. E absolut sigur ca exista o formatiune de galaxii si nori cosmici, care privita dintr-un anumit unghi, seamana cu Einstein. Poate la trei mii de miliarde de ani lumina, poate de un milion de ori mai departe.
    sa masori universul e o prostie (Duminică, 13 iunie 2021, 22:19)

mbembe [utilizator]

gaurile negre, de vierme samd sunt inventate de niste tocatori de bani, viermi de bugete…
    cum sa masori universul? parghii, imagini din diverse puncte a sistemului solar? pai daca noi ne putem distanta la cateva ore lumina… cum putem vorbi de niste dimensiuni de miliarde de ani? e ca si concluzia a doi purici pe un varf de ac ca soarele are dimesiunea a 9 miliarde oua de gaina…
    (cine nu crede ce zice puricele sa fie bun si sa masoare)
      Incultura în toată splendoarea ei (Luni, 14 iunie 2021, 21:24)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

Nu contează că e vorba de fizică sau medicină, românul neaoș, urmaș direct al lui Burebista, tot o ține pe a lui că vaccinurile nu sunt bune și că nu poți calcula distanța între obiectele cosmice.