Cererea în creștere pentru explorarea spațiului crește șansele ca organismele extraterestre să invadeze Pământul și ca organismele de pe Pământ să invadeze alte planete, au argumentat oamenii de știință într-o nouă lucrare, citată de Live Science.

Space XFoto: Hotnews

Cercetătorii indică istoricul umanității în ceea ce privește mutarea speciilor în noi medii de pe Pământ, unde acele organisme pot deveni invazive și pot dăuna speciilor native; ei spun că un astfel de comportament sugerează că același lucru s-ar putea întâmpla cu viața extraterestră de pe o altă planetă care contaminează Pământul și invers, conform lucrării, publicată pe 17 noiembrie în revista BioScience.

„Căutarea vieții dincolo de lumea noastră este un efort interesant care ar putea aduce o descoperire enormă într-un viitor nu prea îndepărtat”, a declarat autorul principal Anthony Ricciardi, profesor de biologia invaziei la Universitatea McGill din Montreal, pentru Live Science. „Cu toate acestea, în fața creșterii misiunilor spațiale (inclusiv cele destinate returnării mostrelor pe Pământ), este crucial să se reducă riscurile de contaminare biologică în ambele direcții”.

Ricciardi și colegii săi folosesc lucrarea pentru a solicita mai multe studii de colaborare între astrobiologii care caută viață extraterestră și biologii care studiază speciile invazive de pe Pământ.

„Putem doar specula ce tipuri de organisme ar putea fi întâlnite dacă astrobiologii ar găsi viață”, a spus Ricciardi. „Cele mai plauzibile forme de viață ar fi microbiene și probabil seamănă cu bacteriile”.

Oamenii de știință consideră că riscul de contaminare interplanetară este extrem de scăzut, parțial pentru că condițiile dure din spațiul cosmic fac să fie puțin probabil ca potențialele organisme care fac autostopul să supraviețuiască unei călătorii în exteriorul unei nave spațiale umane. Cu toate acestea, ar trebui să fim în continuare atenți la contaminarea interplanetară bazată pe impactul negativ pe care speciile invazive le-au avut pe Pământ, potrivit Ricciardi.

Oamenii au deteriorat ecosistemele din întreaga lume, permițând organismelor să invadeze noi medii la care nu ar ajunge niciodată în mod natural.